آلمان

آشنایی با خدمات بانکی و مالی دانشجویان در آلمان

خدمات بانکی و مالی دانشجویان در آلمان

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که پس از اقامت تحصیلی در آلمان و آغاز دوره‌های مربوطه در این کشور ذهن بسیاری از متقاضیان را به خود مشغول می‌کند، خدمات بانکی و مالی دانشجویان در آلمان است. مسئله‌ای که نگرانی در رابطه با آن، امری مهم و حیاتی می‌باشد. به همین جهت در متن پیش رو به روشن کردن مسائل مربوط به این موضوع اساسی خواهیم پرداخت.

آشنایی با خدمات بانکی و مالی دانشجویان در آلمان

آلمان به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته‌ی دنیا مقصد مهاجرتی بسیاری از دانشجویان است. از آنجایی که دانشجویان این کشور از نقاط مختلفی از دنیا به آلمان مهاجرت کرده‌اند، بسیاری از قوانین موجود در این کشور در جهت توجه به تفاوت‌های موجود و ایجاد امنیت برای این دانشجویان می‌باشد. بعضی از این قوانین به خدمات بانکی و مالی دانشجویان در آلمان مربوط می‌شود که در ادامه به بیان برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

شما عزیزان می‌توانید برای آشنایی بیشتر در رابطه با اقامت آلمان، ویزای تحصیلی، ویزای جاب آفری، ویزای آوسبیلدونگ و هر موضوع مهاجرتی دیگر به کشور آلمان و یا هر کشور دیگری با همکاران ما در شرکت ویکو تماس حاصل فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق وب‌سایت ما مشکلات و سؤالات خود را مطرح نمایید.

اگر شما موفق به دریافت پذیرش از دانشگاه‌های آلمان شده‌اید، برای انجام برخی از کارهای اداری خود و حتی پرداخت شهریه دانشگاه به یک حساب بانکی مسدود در این کشور نیاز دارید.  این نوع حساب بانکی برای اثبات تمکن مالی برای یک سال زندگی در آلمان می‌باشد و مدرکی معتبر در زمان اپلای شما در جهت اخذ ویزای دانشجویی آلمان به حساب می‌آید.

خدمات بانکی و مالی دانشجویان در آلمان

انواع خدمات بانکی و مالی دانشجویان در آلمان:

به محض دریافت نامه پذیرش از طرف دانشگاه(admission letter)، شما ملزم به افتتاح یک حساب بانکی مسدود در آلمان هستید. شما حتی می‌توانید این حساب بانکی را در کشور خودتان باز کنید. مبلغی که باید در این حساب بانکی بلوکه کنید معادل 10,236 یورو است. زمانی که اولین ترم خود را در آلمان آغاز ‌کردید، می‌توانید ماهانه 853 یورو از این حساب برداشت نمایید.

  • نحوه باز کردن حساب بانکی مسدود:

یکی از حساب‌های بانکی پرطرفدار که خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه می‌دهد، حساب بانکی مسدود Fintiba  است که به عنوان یک واسط بین شما و Sutor Bank عمل می‌کند. حساب بانکی مسدود Fintiba  از سوی اداره فدرال آلمان مورد تائید است و مراجع محلی این کشور نیز آن را به تمام دانشجویان بین‌المللی توصیه می‌کنند. علاوه بر افتتاح حساب بانکی مسدود، این حساب بانکی دانشجویان را در رابطه با مسائل مربوط به اقامت در آلمان نیز یاری می‌کند.

تماس با ویکو

از دیگر فعالیت‌های این حساب بانکی، کمک به افتتاح  حساب بانکی معمولی برای انتقال پول مسدود شما به صورت ماهانه، ارائه بیمه‌های متعدد به شما و … می‌باشد. تمام فرآیندهای افتتاح حساب بانکی مسدود در Fintiba ،  به صورت آنلاین در Fintiba WebApp انجام می‌گیرد و شما تنها به یک پاسپورت معتبر نیازمندید.

  • نحوه باز کردن حساب بانکی مسدود بانک دویچه(Deutsche Bank):

یکی دیگر از خدمات بانکی و مالی دانشجویان در آلمان، افتتاح حساب بانکی مسدود در بانک دویچه است که  به صورت آنلاین انجام نمی‌گیرد. برای افتتاح این حساب باید از طریق کنسولگری آلمان و یا سفارت کشور خودتان اقدام نمایید که این فرآیند ممکن است 2 تا 3 هفته طول بکشد. به محض دریافت پذیرش از دانشگاه برای این حساب بانکی اپلای کنید، زیرا که برای مصاحبه ویزا به نامه تأییدیه از جانب بانک نیاز دارید.

فرم درخواست حساب بانکی دویچه را دانلود نموده و پس از پر کردن تمام اطلاعات به‌جز تاریخ، مکان و امضا،  از فرم خود دو نسخه چاپ کنید. در روز مصاحبه نیز یکی از این فرم‌ها را به سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خود تحویل دهید و فرم دیگر را نزد خود نگاه دارید.

خدمات بانکی و مالی دانشجویان در آلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *