مقالات

ارزیابی هزینه‌های زندگی در آلمان

هزینه‌های زندگی در آلمان

آلمان ازجمله کشورهای صنعتی و بسیار پیشرفته در اروپا است؛ که زندگی در آن نظر بسیاری از مهاجران را به خود جلب نموده است. به همین دلیل است که اغلب افرادی که قصد مهاجرت دارند، این کشور را اولین اولویت خود قرار می‌دهند. این کشور از سطح رفاه بسیار ایده آلی برخوردار می‌باشد. همچنین ازنظر اقتصادی می‌توان آن را یکی از کشورهای قدرتمند اروپایی نام برد. البته یکی از دغدغه‌های اصلی افرادی که قصد مهاجرت و ادامه زندگی در این کشور را دارند، هزینه‌های زندگی در آلمان است. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با هزینه‌های زندگی در آلمان، بیشتر آشنا کنیم.

بررسی هزینه‌های زندگی در آلمان

یکی از شرایط مهاجرت به آلمان اثبات توانایی تمکن مالی هزینه‌های زندگی در آلمان تا زمانی است که بتوانید کسب درآمد نمایید. به همین دلیل اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید، بهتر است ابتدا با هزینه‌های حداقلی زندگی در این کشور به‌طور کامل آشنایی پیدا کنید. شرکت مهاجرتی ویکو با توجه به شرایط شما برای مهاجرت مانند تخصص و حرفه، نوع مهاجرت کاری یا تحصیلی و …، همراهی خانواده و تعداد آن‌ها، بهترین و مناسب‌ترین شهر برای اقامت شما حداقل هزینه‌های زندگی در آلمان را برای شما برآورد خواهد نمود. در این صورت می‌توانید با حداقل سرمایه و پس‌انداز به آلمان مهاجرت نمایید. ازجمله مواردی که در تعیین هزینه‌های زندگی در آلمان ارزیابی می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

هزینه تهیه مسکن:

یکی از ابتدایی‌ترین هزینه‌های زندگی در آلمان، خرید و یا اجاره مسکن است. اگر قصد خرید ملک در این کشور را دارید، بهتر است با کمک یک شرکت مهاجرتی معتبر و متخصص در این زمینه برای خرید ملک اقدام نمایید؛ اما درصورتی‌که قصد دارید ملک اجاره نمایید. شرکت مهاجرتی ویکو می‌تواند با توجه به بودجه شما بهترین و ارزان‌ترین شهر آلمان را به شما معرفی نماید تا بتوانید برای اجاره ملک در این شهرها اسکان پیدا کنید. فراموش نکنید که آلمان نیز مانند سایر کشورها چندین شهر دارد که هزینه‌های اجاره و خرید ملک در این شهرها با یکدیگر متفاوت است. اگر نمی‌توانید هزینه زیادی بابت اجاره ملک بپردازید، بهتر است شهرهای ارزان این کشور مانند کارلسروهه و یا لایپزیگ را برای شروع اقامت خود انتخاب نمایید.

هزینه‌های زندگی در آلمان

هزینه‌های تأمین خوراک و پوشاک:

هزینه تأمین خوراک و پوشاک نیز از مهم‌ترین و ابتدایی‌ترین هزینه‌های زندگی پس از مهاجرت است. شما باید قادر به تأمین هزینه‌های خوراک خود تا حداقل چند ماه پس از مهاجرت به این کشور باشید. زیرا ممکن است پیدا کردن شغل مناسب و کسب درآمد شما در این کشور چند ماه زمان ببرد.

هزینه‌های درمان:

از دیگر هزینه‌های زندگی در آلمان، تأمین هزینه‌های درمان است. این هزینه نیز با توجه به نحوه مهاجرت و میزان اقامت شما در این کشور متفاوت است. به‌طور مثال درصورتی‌که حق شهروندی این کشور را دریافت نمایید، تحت پوشش بیمه این کشور قرار می‌گیرید و تنها ده درصد از هزینه‌های درمان را پرداخت خواهید نمود. همچنین درصورتی‌که از طریق تخصص و مشاغل موردنیاز آلمان به این کشور مهاجرت نمایید، هزینه‌های درمان شما رایگان خواهد بود.

هزینه تحصیل:

با توجه به دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید، هزینه‌های مرتبط با تحصیل شما نیز متفاوت است. به‌طور مثال برای تحصیل در بسیاری از دانشگاه‌های برتر و دولتی این کشور نیازی به پرداخت شهریه ندارید. اما برخی از دانشگاه‌ها نیز برای دانشجویان خارجی شهریه مشخصی تعیین نموده‌اند. بنابراین با توجه به دانشگاه انتخابی شما، باید پیش از مهاجرت قادر به تمکن هزینه‌های تحصیل نیز باشید.

در ادامه با وب سایت گروه مهاجرتی ویکو همراه باشید.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *