آلمان

انواع بیمه‌های اختیاری در آلمان

بیمه‌های اختیاری

در کشور آلمان، دو نوع بیمه اجباری و اختیاری وجود دارد. داشتن و پرداخت بیمه‌های اجباری یا همان بیمه‌های اجتماعی برای همه‌ی افراد کشور آلمان، اجباری است. نوع دیگر بیمه در کشور آلمان، بیمه‌های اختیاری می‌باشد که بهره‌مندی از این نوع بیمه‌ها، به‌صورت اختیاری می‌باشد و ازنظر قانونی، پرداخت آن‌ها اجباری نمی‌باشد.

بیمه‌های اختیاری در آلمان چگونه می‌باشند؟

در کشور آلمان، دو نوع بیمه اجباری و اختیاری وجود دارد. بیمه‌های اجباری یا همان بیمه‌های اجتماعی شامل؛ مراقبت بلندمدت، سلامتی، بازنشستگی، بیمه حوادث و بیکاری می‌باشند و پرداخت این نوع بیمه‌ها برای همه‌ی افراد کشور آلمان، اجباری است.

نوع دیگر بیمه در کشور آلمان، بیمه‌های اختیاری می‌باشد و همان‌طور که از اسم آن مشخص است، بهره‌مندی از این نوع بیمه‌ها، به‌صورت اختیاری می‌باشد که ازنظر قانونی، پرداخت آن‌ها اجباری نمی‌باشد؛ فقط می‌توانید با برخورداری از این نوع بیمه‌ها با توجه به نیاز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوید و در زندگی در برابر خطرات احتمالی مالی، خیال راحت‌تری داشته باشید.

برای برخورداری از بیمه‌های موجود در کشور آلمان؛ چه اجباری و چه اختیاری، می‌توانید با مشاوران گروه کاریابی ویکو در ارتباط باشید؛ چراکه این شرکت کاریابی بین‌المللی، شما را در داشتن بیمه‌های متعدد در کشور آلمان راهنمایی می‌کند و می‌تواند صفر تا صد قوانین مربوط به انواع بیمه‌های موجود در کشور آلمان را برای شما بازگو نماید.

بیمه‌های اختیاری

انواع بیمه‌های اختیاری در آلمان

▪︎بیمه مسئولیت شخصی: این نوع یکی از مهم‌ترین بیمه‌های اختیاری در آلمان می‌باشد. بیمه مسئولیت شخصی، جبران خسارت واردشده از سمت شما، حیوانات خانگی یا فرزندان شما را به عهده می‌گیرد و می‌تواند شما را در پرداخت مقداری از آن یاری کند. علاوه بر آن، به شخص بیمه‌شده،  خدمات حفاظت قانونی می‌بخشد؛ درواقع زمانی که شخص بیمه‌شده در صورت ایجاد نکردن خسارت، متهم به پرداخت خسارت شده باشد؛ این نوع بیمه می‌تواند شخص متهم را در روند دفاع یاری کند.

▪︎بیمه تلفن همراه: اکثراً افرادی تلفن‌های همراه خود را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهند که البته هزینه‌ی  برخورداری از این نوع بیمه‌ها، بسیار بالا می‌باشد که به همین خاطر، مرکز حمایت از مصرف‌کنندگان، داشتن بیمه تلفن همراه را ضروری نمی‌داند.

▪︎ وسایل خانه: بیمه وسایل خانه، زمانی خسارتی را پرداخت می‌کند که وسایل خانه، یا به سرقت رفته باشند و یا اینکه در معرض آتش‌سوزی و دیگر حوادث پرخطر دیگر قرار بگیرند اما در صورت ثابت شدن بی‌احتیاطی صاحب بیمه در به وجود آمدن حوادث، شرکت بیمه خسارتی را پرداخت نمی‌کند و بهتر است تا قبل از پرداخت بیمه، به وسایل منزل خود دست نزنید و آن‌ها را درست نکنید.

▪︎ حفاظت از وسیله نقلیه: یکی از بیمه‌های اختیاری در آلمان، بیمه حفاظت از وسیله نقلیه خود می‌باشد که باعث جبران قسمتی از خسارت وسیله نقلیه شما ناشی از سرقت، آتش‌سوزی و …  می‌شود. هزینه آن بستگی به نوع وسیله نقلیه شما دارد و در بعضی مواقع، یک بیمه ضروری نمی‌باشد.

بیمه‌های اختیاری

 

گروه ویکو؛  یک شرکت کاریابی موفق در زمینهی مهاجرت به آلمان

کشور آلمان یکی از اولین انتخاب‌های مهاجرت برای بسیاری از افراد مهاجر می‌باشد. برای بهره‌مند شدن از زندگی و شرایط ایده آل در کشور آلمان، باید از قوانین و شرایط زندگی در این کشور، آگاهی داشت. می‌توان برای اطلاع از قوانین مهاجرت به آلمان و شرایط زندگی در این کشور، با شرکت کاریابی ویکو در ارتباط بود؛ چرا که مشاوره با این شرکت کاریابی، اطلاعات لازم، در تمام زمینه‌های مهاجرت به آلمان را در اختیار شما قرار می‌دهد و شما را برای یک مهاجرت عالی، همراهی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *