آلمان

انواع خدمات بیمه و تسهیلات درمانی برای دانشجویان در آلمان

بیمه و تسهیلات درمانی برای دانشجویان در آلمان

یکی از مهم‌ترین مسائل مهاجرت تحصیلی، بحث بیمه و تسهیلات درمانی برای دانشجویان در آلمان می‌باشد. موضوعی که علاوه بر تأکید دولت آلمان، برای خود دانشجویان نیز امری مهم و اساسی است. به همین دلیل در متن پیش رو به بررسی برخی از بیمه‌های پرکاربرد این کشور پرداخته‌ایم تا شما عزیزان بتوانید با آگاهی بیشتری بیمه‌ی مناسب خود را انتخاب نمایید.

انواع خدمات بیمه و تسهیلات درمانی برای دانشجویان در آلمان

یکی از مهم‌ترین شرایط اخذ ویزای تحصیلی و اقامت در کشور آلمان، داشتن بیمه‌نامه‌ای معتبر از نظر کنسولگری این کشور می‌باشد. برخی از بیمه‌های موجود در ایران از نظر دولت آلمان دارای اعتبار بوده و قابل قبول هستند. در صورت غیرقابل قبول بودن بیمه‌نامه‌ی شما از نظر آلمان، ملزم به خرید بیمه‌های کشور آلمان خواهید بود. به همین علت برای آشنایی بیشتر با انواع بیمه و تسهیلات درمانی برای دانشجویان در آلمان، مطالب پیش رو را با دقت مطالعه نمایید.

شما عزیزان برای رفع مشکلات خود در زمینه‌های اقامت آلمان، ویزای تحصیلی، ویزای جاب آفری، ویزای آوسبیلدونگ و یا هر موضوع دیگری می‌توانید با شرکت ویکو در تماس باشید. همکاران ما در این گروه، آماده‌ی پاسخگویی به سؤالات شما عزیزان هستند.

بیمه و تسهیلات درمانی برای دانشجویان در آلمان

انواع بیمه و تسهیلات درمانی برای دانشجویان در آلمان:

بیمه‌های دانشجویی در آلمان به دو دسته‌ی بیمه‌های دولتی و بیمه‌های خصوصی تقسیم‌بندی می‌شوند. یکی از محبوب‌ترین بیمه‌های دولتی در آلمان،  Techniker Krankenkasse (TK) است که علاوه بر ارزان بودن، خدمات برجسته‌ای نیز ارائه می‌دهد.

این بیمه‌ی دولتی، یک سرویس 24 ساعته‌ی آنلاین و به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد که کار را برای بسیاری از کسانی که به زبان آلمانی تسلط ندارند، راحت‌تر کرده است.  این بیمه‌ی درمانی هزینه‌های مربوط به ویزیت دکتر، درمان، دارو، معاینات غربالگری، معالجات توانبخشی و درمان‌های اساسی دندانپزشکی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

در مورد بیمه‌های خصوصی نیز باید خاطر نشان شویم که این بیمه‌ها از سوی بسیاری از شرکت‌های معتبر آلمان ارائه می‌شوند. این بیمه‌ها گران‌تر از بیمه‌های دولتی هستند اما خدماتی که ارائه می‌دهند به مراتب بیشتر و بهتر از بیمه‌های دولتی می‌باشد. از محبوب‌ترین بیمه‌های خصوصی می‌توان به بیمه‌ی Educare24 اشاره کرد که در میان دانشجویان بین‌المللی طرفداران زیادی دارد.

تماس با ویکو

شرایط بیمه دانشجویی برای دانشجویان بین‌المللی:

برای اینکه بتوانید از بیمه و تسهیلات درمانی برای دانشجویان در آلمان در رابطه با بیمه‌های دولتی برخوردار شوید، لازم است که شرایط زیر را نداشته باشید:

  1. داشتن بیمه درمانی شناخته شده و معتبر از نظر کشور آلمان.
  2. سن بیش از 30 سال.
  3. خود اشتغالی و یا کار به عنوان فریلنسر در آلمان.
  4. ثبت‌نام نکردن در برنامه‌های تحصیلی آلمان مانند دوره‌های آمادگی یا دوره‌های زبان.
  5. دانشجویان تسهیلات تکمیلی مانند مقطع دکترا و دارندگان بورس تحصیلی که قرارداد کاری ندارند.
  6. دانشمندان و محققانی که به صورت مهمان در آلمان حضور دارند.

حال ممکن است این سؤال پیش بیاید که اگر عضو یکی از گروه‌های بالا باشیم، چگونه می‌توانیم از بیمه‌های درمانی آلمان بهره‌مند شویم. جای هیچ‌گونه نگرانی نیست؛ در این حالت شما می‌توانید از بیمه‌های خصوصی آلمان استفاده کنید. دانشجویان مقطع دکترا که در دانشگاه شاغل می‌باشند همانند یک کارمند اداری در آلمان، توسط دانشگاه بیمه خواهند ‌شد.

هزینه بیمه‌های دانشجویی در آلمان:

هزینه بیمه‌های دانشجویی آلمان برای دانشجویان زیر 30 سال، از 103.94 یورو تا 111.75 یورو در ماه متغیر است که مراقبت‌های بهداشتی پایه، مراقبت‌های طولانی مدت، بستری و جراحی را پوشش می‌دهد.

در رابطه با بیمه‌های خصوصی نیز بسته به سن شما، شرکت ارائه‌دهنده‌ی بیمه، مدت اقامت در آلمان، نوع بیمه و بسیاری عوامل دیگر، از حدود 33 یورو در ماه آغاز می‌شود و شامل مبالغ گوناگونی است. البته بیمه‌های خصوصی به علت مزیت‌های بیشتری که نسبت به بیمه‌های دولتی برخوردار هستند، طرفداران بیشتری را در میان دانشجویان بین‌المللی دارند.

بیمه و تسهیلات درمانی برای دانشجویان در آلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *