آلمان

برای آوسبیلدونگ آلمان به چه نوع ویزایی نیاز دارم؟

آوسبیلدونگ آلمان

با دریافت ویزا یا اجازه اقامت به منظور یافتن موقعیت آموزشی(آوسبیلدونگ آلمان)، می‌توانید تا شش ماه برای درخواست موقعیت‌های آموزشی وارد آلمان شوید. در این مدت نمی‌توانید شغلی را به دست آورید. اگر آموزش آوسبیلدونگ آلمان خود را با موفقیت به پایان رسانده‌اید، می‌توانید تا 12 ماه دیگر در آلمان بمانید تا شغلی متناسب با آموزش حرفه‌ای خود به دست آورید.

برای این منظور، مجوز اقامت مطابق با بخش 20 (3) شماره. 3 AufenthG (قانون اقامت آلمان) موردنیاز است. شما می‌توانید برای این ویزا در اداره خارجی محلی خود درخواست دهید. برای اطلاعات بیشتر با شرکت ویکو در ارتباط باشید.

برای آوسبیلدونگ آلمان به چه نوع ویزایی نیاز دارم؟

آوسبیلدونگ آلمان درهای زیادی را باز می‌کند و بهترین راه برای آماده‌سازی خود برای دنیای کار آلمان است: شما این فرصت را دارید که آموزش‌های حرفه‌ای مبتنی بر مدرسه یا شرکت را تکمیل کنید. در هر دو مورد، ممکن است یک عنوان اقامتی مطابق با بخش 16a AufenthG (قانون اقامت آلمان) موردنیاز باشد.

شرایط دریافت ویزای آموزش حرفه‌ای چیست؟

شما می‌توانید مدرکی مبنی بر پذیرش در یک برنامه آموزشی مبتنی بر مدرسه یا شرکت در آلمان ارائه دهید. شما دارای مهارت‌های زبانی لازم برای آوسبیلدونگ آلمان واجد شرایط هستید. به طور کلی، حداقل سطح B1 مطابق با چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان‌ها (CEFR) موردنیاز است. اگر مرکز آموزشی هنوز مهارت‌های زبانی شما را آزمایش نکرده باشد یا هنوز یک دوره مقدماتی زبان آلمانی را تکمیل نکرده باشید، قابل اجرا است.

شما باید بتوانید هزینه‌های زندگی خود را برای کل مدت اقامت خود پوشش دهید:

به طور کلی، این به این معنی است که باید مدرکی مبنی بر داشتن حداقل 903 یورو در ماه (از سال 2023) در اختیار خود ارائه دهید. اگر قصد شرکت در یک برنامه آموزشی مبتنی بر آموزش را دارید، می‌توانید شواهدی مبنی بر اینکه می‌توانید با باز کردن یک حساب مسدود شده یا ارائه یک اعلامیه تعهد، هزینه‌های زندگی خود را پوشش دهید، ارائه دهید.

قصد شرکت در یک برنامه آموزشی مبتنی بر شرکت را دارید، حقوق آموزشی دریافت خواهید کرد که به عنوان مدرک نیز در نظر گرفته می‌شود. اگر حقوق آموزشی شما کافی نیست، می‌توانید تفاوت را با نشان دادن اینکه دارای حساب مسدود شده یا اعلامیه تعهد هستید، جبران کنید.

آوسبیلدونگ آلمان

ویزا آموزش

آیا به دنبال تکمیل یک برنامه آموزشی واجد شرایط در آلمان هستید اما هنوز موقعیت آموزشی پیدا نکرده‌اید؟ با دریافت ویزا برای یافتن موقعیت آموزشی مطابق با بخش 17 (1) AufenthG (قانون اقامت آلمان)، می‌توانید برای درخواست و یافتن موقعیت‌های آموزشی مناسب به آلمان بیایید. ببینید چه کسی به ویزا نیاز دارد؟ برای اطلاع از اینکه آیا برای ورود به آلمان به ویزا نیاز دارید یا خیر.

شرایط دریافت ویزا برای درخواست آموزش چیست؟

شما باید 25 سال یا کمتر داشته باشید.

باید مدرک پایان تحصیل را ارائه دهید که به شما امکان می‌دهد در یک مؤسسه آموزش عالی تحصیل کنید یا مدرکی دال بر مدرک دیپلم از یک مدرسه آلمانی در خارج از کشور.

شما می‌توانید مدرکی دال بر مهارت‌های زبان آلمانی در حداقل سطح B2 مطابق با چارچوب مشترک اروپایی یا مرجع برای زبان‌ها (CEFR) ارائه دهید.

همچنین می‌توانید هزینه‌های زندگی خود را برای کل مدت اقامت خود پوشش دهید. شما می‌توانید با باز کردن یک حساب مسدود شده با حداقل 1027.5 یورو در ماه (از سال 2023) یا با ارائه یک اعلامیه تعهد، مدرکی مبنی بر توانایی پوشش هزینه‌های زندگی ارائه دهید. آیا این الزامات را برآورده می‌کنید؟ در مورد مراحل ورود و پروسه ویزا بیاموزید.

ویزا برای درخواست آموزش چه فرصت‌هایی را ارائه می‌دهد؟

برای اینکه بتوانید هزینه‌های زندگی خود را در حین جستجوی کار در آلمان پوشش دهید، حق دریافت هر نوع شغلی را دارید. به محض اینکه شغلی را پیدا کردید که برای آن واجد شرایط هستید، می‌توانید بدون نیاز به ترک آلمان برای اجازه اقامت برای استخدام واجد شرایط (بخش 18a AufenthG (قانون اقامت آلمان)) درخواست دهید.

تماس با ما

شهروندان اتحادیه اروپا، لیختن‌اشتاین، ایسلند، نروژ یا سوئیس

شما می‌توانید هر زمان که بخواهید آموزش حرفه‌ای را در آلمان شروع کنید. برای ورود به آلمان یا شروع یک برنامه آموزش حرفه‌ای نیازی به ویزا ندارید. اگر می‌خواهید در آلمان زندگی کنید، فقط باید به عنوان مقیم در یک اداره ثبت محلی (Einwohnermeldeamt یا Bürgeramt) ثبت‌نام کنید.

اتباع کشورهای دیگر

شما می‌توانید هر زمان که بخواهید آموزش حرفه‌ای را در آلمان شروع کنید. برای انجام این کار به ویزا نیاز دارید. شما می‌توانید برای ویزا در نمایندگی آلمان در کشور خود اقدام کنید. برای دریافت ویزا باید شرایط زیر را داشته باشید:

شما یک محل آموزش آوسبیلدونگ آلمان در یک شرکت آلمانی پیدا کرده‌اید.

آژانس کار فدرال آلمان آموزش حرفه‌ای شما را تائید کرده است زیرا هیچ نامزد آلمانی یا نامزدی از یک کشور ممتاز (مانند یک کشور اتحادیه اروپا) برای این موقعیت وجود ندارد. علاوه بر این، شرایط استخدام شما نباید با شرایط کارمندان آلمانی متفاوت باشد.

شما باید بتوانید هزینه‌های زندگی خود را در تمام مدت اقامت خود پوشش دهید. به طور کلی، این بدان معنی است که شما باید شواهدی مبنی بر داشتن حداقل 903.00 یورو در ماه (از سال 2023) در اختیار خود ارائه دهید. اگر قصد شرکت در یک برنامه آموزشی مبتنی بر آموزش را دارید، می‌توانید شواهدی مبنی بر اینکه می‌توانید با باز کردن یک حساب مسدود شده یا ارائه یک اعلامیه تعهد، هزینه‌های زندگی خود را پوشش دهید.

چنانچه قصد شرکت در یک برنامه آموزشی مبتنی بر شرکت را دارید، حقوق آموزشی دریافت خواهید کرد که به عنوان مدرک نیز در نظر گرفته می‌شود. همچنین حقوق آموزشی شما کافی نیست، می‌توانید تفاوت را با نشان دادن اینکه دارای حساب مسدود شده یا اعلامیه تعهد هستید، جبران کنید.

آوسبیلدونگ آلمان

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط ویزا و مدارکی که برای درخواست ویزا نیاز دارید (مانند مدرک مهارت زبان آلمانی)، لطفاً با نمایندگی آلمان در کشور محل اقامت خود تماس بگیرید. آدرس مأموریت‌های آلمان در خارج از کشور را می‌توان در نقشه تعاملی جهان ما یافت.

آیا دوست دارید هم‌زمان با آموزش حرفه‌ای در شغل دیگری کار کنید؟ شما مجاز به کار تا ده ساعت در هفته در شغلی هستید که به آموزش حرفه‌ای شما مرتبط نیست. به عنوان مثال، ممکن است در حین آموزش به عنوان مهندس مکاترونیک در یک رستوران کار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *