آلمان

بررسی تمام جوانب آزمون ورودی دانشگاه‌های آلمان

آزمون ورودی دانشگاه‌های آلمان

بسیاری از شما عزیزان که قصد مهاجرت تحصیلی به دانشگاه‌های آلمان را دارید، باید به این نکته نیز توجه نمایید که این کشور در برخی از دانشگاه‌ها و حتی رشته‌های تحصیلی دارای آزمون‌های ویژه‌ای است. برای اینکه بتوانید در این دانشگاه‌ها به تحصیل رشته‌ی مورد نظر خود بپردازید، ملزم به قبولی در آزمون ورودی دانشگاه‌های آلمان هستید که در ادامه به شرح آن‌ها خواهیم پرداخت.

بررسی تمام جوانب آزمون ورودی دانشگاه‌های آلمان

کشور آلمان به دلیل کیفیت بالای آموزشی، امکانات رفاهی، فرصت‌های شغلی ایده‌آل و … به یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های جذب‌کننده‌ی مهاجران تحصیلی از سراسر دنیا تبدیل شده است. تحصیل در این کشور ملزم قبولی در آزمون ورودی دانشگاه‌های آلمان می‌باشد. البته تمام دانشگاه‌های آلمان این آزمون را برگزار نمی‌کنند؛ اما در رشته‌های پرطرفدار و همچنین دانشگاه‌های دولتی، این آزمون برگزار می‌شود. در ادامه به بحث پیرامون آن‌ها خواهیم پرداخت.

شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از اقامت آلمان، ویزای تحصیلی، ویزای جاب آفری، ویزای آوسبیلدونگ و یا هر موضوع مهاجرتی دیگری با همکاران ما در گروه ویکو در تماس باشید. همچنین می‌توانید سؤالات و مشکلات خود را از طریق وب‌سایت این شرکت برطرف نمایید.

آزمون ورودی دانشگاه‌های آلمان

انواع آزمون‌ ورودی دانشگاه‌های آلمان:

آزمون‌ ورودی دانشگاه‌های آلمان، شامل آزمون‌های مهارت زبان و استعداد تحصیلی است. برای تحصیل در این دانشگاه‌ها شما به مدرک Hochschulzugangsberechtigung (HZB) یا (مدرک ورود به آموزش عالی) نیاز دارید. اگر مدارک تحصیلی دبیرستان شما، مورد قبول مؤسسات عالی آلمان نباشد، می‌بایست یک دوره‌ی یک‌ساله در کالج‌های آلمان بگذرانید و پس از قبولی  در آزمون FSP برای تحصیل در دانشگاه اقدام نمایید.

  1. آزمون‌های زبان:

مدت اعتبار گواهینامه‌ای که از قبولی در آزمون TestDaF به دست می‌آورید نامحدود بوده و توسط همه‌ی دانشگاه‌های آلمان قابل قبول است. این آزمون 6 بار در سال و در بسیاری از مراکز برگزار می‌شود. سؤالات این آزمون شامل چهار بخش درک مطلب،  گفتاری، نوشتاری و شنیداری بوده و در دو فرمت کاغذی و کامپیوتری برگزار می‌شود. سطح 5 یا TDN5 بالاترین سطح زبان آلمانی و TDN3 پایین‌ترین سطح مهارتی به حساب می‌آید. هزینه‌ی این آزمون در ایران تقریباً 145 یورو است.

تماس با ویکو

از دیگر آزمون‌های زبان آلمانی، آزمون DSH است که تنها در آلمان و در دانشگاهی که خواهان تحصیل در آن هستید، برگزار می‌شود. این آزمون مختص رشته‌های حقوق، پزشکی، دندانپزشکی و رشته‌هایی از این قبیل می‌باشد و هزینه‌ی آن از 40 تا 170 یورو متغیر است.

در مورد زبان انگلیسی نیز بسته به مقطع تحصیلی و رشته‌ی مورد نظر، شما نیازمند کسب نمره‌ی 5.5 تا 7.5 آیلتس خواهید بود. اعتبار گواهینامه‌ی آیلتس تنها دو سال است و هزینه‌ی این آزمون در حدود 225  تا 245 دلار می‌باشد.

 

  1. آزمون‌های استعداد تحصیلی:

اولین آزمون مورد بررسی که مختص مقطع کارشناسی است، آزمون TestAS می‌باشد که به دو زبان آلمانی و انگلیسی برگزار می‌شود. برای مقطع کارشناسی ارشد، آزمون‌های GMAT و GRE برگزار می‌شوند. GMAT آزمونی برای سنجش مهارت‌های شفاهی، کمی و قدرت تحلیلی دانشجویان است و GRE آزمونی بین‌المللی برای سنجش منطق و توانایی‌های تحلیلی آن‌ها می‌باشد. در دوره‌های دکترا و پسا دکترا، آزمونی برگزار نمی‌شود و تنها رزومه‌‌ی علمی شما است که می‌تواند به قبولی شما در یک دانشگاه کمک کند.

آخرین موضوع نیز شرط تحصیل در رشته‌هایی مانند پزشکی، دامپزشکی، دندانپزشکی و … است که باید در آزمون پزشکی Medizinertest  و یا TMS(Test für Medizinisch Studiengänge) نمره‌ی قبولی مورد نیاز دانشگاه را کسب نمایید تا بتوانید در این رشته‌ها به تحصیل بپردازید. این آزمون شامل 204 سؤال است و تنها 1 بار اجازه‌ی شرکت در این آزمون را دارید. در آزمون TMS ، 9 موضوع مختلف بررسی می‌شود که شامل تشخیص الگو‌ها، مباحث اولیه پزشکی و علمی ، حل مسائل کمی، کار متمرکز و دقیق، تست حافظه بینایی، Schlauch Figuren (Tube figures)، تست حافظه کلامی، درک و تفسیر متون و در نهایت آنالیز نمودارها است.

آزمون ورودی دانشگاه‌های آلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *