آلمان

بررسی حقوق و مزایای بازنشستگان در آلمان

حقوق و مزایای بازنشستگان در آلمان

هر قانونی شامل شرایطی است که باید این شرایط مهیا باشد. برای مثال دریافت حقوق و مزایای بازنشستگان در آلمان نیز قوانین ویژه دارد. این قوانین عبارت‌اند از: رسیدن به سن قانونی کسانی که بازنشسته می‌شوند با توجه به سال تولد آن‌ها از این امکان برخوردار هستند. زیرا همه‌ی بازنشستگان در یک سن بازنشسته نمی‌شوند ممکن است کسانی زودتر بازنشسته شوند.

آشنایی با حقوق و مزایای بازنشستگان در آلمان

همه‌ی  افراد در سنین بالا شادابی و فعالیت گذشته را ندارند و نگران این هستند وقتی شغل فعلی خود را از دست دهند و بازنشسته بشوند، چگونه با کم‌پولی و هزینه‌های زیاد  این روزها، نیازهای زندگی خود و خانواده را تأمین کنند . امروز به بررسی حقوق و مزایای بازنشستگان در آلمان می‌پردازیم.

بازنشستگی برای همه‌ی کارمندان و سایرین  اتفاق خواهد افتاد و همه افراد این دوران را تجربه خواهند کرد. ما امروز در مورد بازنشستگان کشور آلمان و شرایط آن‌ها صحبت می‌کنیم تا بدانید چگونه با سختی‌ها و مشکلات بازنشستگی مقابله می‌کنند و چه راه‌حلی را به کار می‌برند.

هم‌چنین شما می‌توانید برای آگاهی از شرایط مهاجرت به آلمان؛ از گروه ویکو مشاوره بگیرید. این شرکت کاریابی درزمینهٔ مهاجرت به شما کمک می‌کند. شرکت کاریابی ویکو که یک شرکت کاریابی بین‌المللی است، از بهترین مشاوران درزمینهٔ مهاجرت بهره می‌برد.

حقوق و مزایای بازنشستگان در آلمان

حقوق و مزایای بازنشستگان در آلمان

  • در کشور آلمان بازنشستگان از بیمه تأمین اجتماعی برخوردار هستند و به این شکل است که بیمه بازنشستگی توسط کارفرما و فرد بازنشسته پرداخت می‌شود و سهم کارمند برای بیمه بازنشستگی از حقوق ماهیانه او کم می‌شود.

همه‌ی مبلغی که توسط بیمه‌شدگان جمع‌آوری می‌شود به‌عنوان حقوق بازنشستگان پرداخت می‌شود. این کار ادامه دارد تا حقوق بازنشستگان توسط  کارمندها و افراد جوانی که شاغل هستند و مبلغی را برای بیمه شدن پرداخت می کنند تأمین شود.

  • بیمه بازنشستگی عمومی: کسانی مانند شاغلان آزاد و کارمندان دولتی که پرداخت بیمه برای آن‌ها اجباری نیست می‌توانند به‌طور داوطلبانه هزینه‌های مربوط به  بیمه بازنشستگی عمومی را پرداخت کنند.
  • شرایط لازم برای بازنشستگی در آلمان: هر قانونی شامل شرایطی است که باید این شرایط مهیا باشد. برای مثال دریافت حقوق و مزایای بازنشستگان در آلمان نیز قوانین ویژه دارد. این قوانین عبارت‌اند از: رسیدن به سن قانونی کسانی که بازنشسته می‌شوند با توجه به سال تولد آن‌ها از این امکان برخوردار هستند. زیرا همه‌ی بازنشستگان در یک سن بازنشسته نمی‌شوند ممکن است کسانی زودتر بازنشسته شوند.

رعایت حداقل دوره پرداخت بیمه: کسانی از حقوق بازنشستگی برخوردار خواهند شد که حداقل پنج سال سابقه داشته باشند و هزینه بیمه را مرتب پرداخت کرده باشند. کسانی که شرایط متفاوتی دارند می‌توانند زودتر از وقت تعیین‌شده برای بازنشستگی؛ داوطلبانه درخواست بازنشستگی بدهند. افرادی که شامل این قانون می‌شوند:

  • مدت زیادی کارکرده‌اند
  • افراد معمولی
  • سالمندانی که مدت زیادی هزینه بیمه پرداخت کرده‌اند؛ کسانی که هیچ‌وقت هزینه بیمه پرداخت نکرده‌اند حقوق بازنشستگی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

شیوه و محل ارائه درخواست حقوق و مزایای بازنشستگان در آلمان

بازنشستگی در آلمان: برای دریافت حقوق و مزایای بازنشستگان در آلمان؛ باید در زمان مشخصی درخواست خود را از طریق پست یا وب‌سایت به اداره بیمه بازنشستگی در آلمان ارسال کنید.

اگر شما در کشورهای دیگر سابقه کاری دارید اداره بیمه کشور آلمان  درخواست شما را به همان کشورها می‌فرستد و در صورت تأیید شما می‌توانید حقوق بازنشستگی خود را به دلیل داشتن سابقه کاری از آن کشورها دریافت کنید.  حقوقی که از کشورهای دیگر به شما تعلق می‌گیرد؛ یکسان نیست زیرا قوانین هر کشور در رابطه با بازگشتگان فرق می‌کند و به‌طور متفاوتی حقوق بازنشستگان خود را پرداخت می‌کند.

حقوق و مزایای بازنشستگان در آلمان

مدارک لازم برای درخواست حقوق و مزایای بازنشستگان در آلمان:

  • پاسپورت یا کارت شناسایی معتبر
  • نام فرد متقاضی بیمه بازنشستگی و شماره بیمه درمانی
  • شماره شناسایی مربوط به مالیات
  • شماره بیمه بازنشستگی فرد متقاضی
  • حساب بانکی فرد متقاضی بیمه بازنشستگی
  • گواهی مربوط به تولد فرزند، درصورتی‌که فرد متقاضی صاحب فرزند است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *