آلمان

بررسی مشاغل دانشجویی در آلمان

مشاغل دانشجویی در آلمان

بسیاری از دانشجویانِ در حال مهاجرت تحصیلی به آلمان، می‌خواهند که هم‌زمان با تحصیل به کار دانشجویی نیز اشتغال داشته باشند. از این رو تحقیقات زیادی پیرامون موضوع مشاغل دانشجویی در آلمان انجام می‌دهند تا با زیر و بم قوانین مربوط به آن آشنا شوند. به همین علت در متن پیش رو نیز با پرداختن به این امر مهم، مطالب را به رشته‌ی تحریر درآورده‌ایم.

بررسی مشاغل دانشجویی در آلمان

یکی از مسائل مهمی که ذهن بسیاری از دانشجویان را به خود مشغول می‌کند، موضوع اجازه‌کار و تنوع مشاغلی است که می‌توانند توسط آن‌ها کسب درآمد کنند. هرچند که تحصیل در کشور آلمان رایگان است، اما این موضوع همچنان به دغدغه‌ای برای آن‌ها تبدیل شده‌ است. به همین علت در مطالب پیش رو به بررسی مشاغل دانشجویی در آلمان و همچنین برخی قوانین مربوط به آن پرداخته‌ایم.

شما عزیزان می‌توانید در رابطه با اقامت آلمان، ویزای تحصیلی، ویزای جاب آفری، ویزای آوسبیلدونگ و … از طریق وب‌سایت ما اطلاعات لازم را دریافت نمایید. همچنین می‌توانید با همکاران ما در شرکت ویکو تماس حاصل نموده و از رایزنی با آن‌ها بهره‌مند شوید.

مشاغل دانشجویی در آلمان

قوانین مربوط به مشاغل دانشجویی در آلمان:

بر اساس قوانین موجود در آلمان، دانشجویان بین‌المللی که به تحصیل در دانشگاه‌های این کشور مشغول هستند، می‌توانند با توجه به مقطع تحصیلی و رشته‌ی خود به صورت پاره وقت و یا تمام وقت به کار دانشجویی اشتغال داشته باشند. البته تعطیلات رسمی و همچنین تعطیلات آخر هفته جزء ساعات کاری به حساب نمی‌آیند. شما می‌توانید به  120 روز کار تمام وقت و یا 240 نصفه روز در زمان تحصیل خود، اشتغال داشته و کسب درآمد کنید.

کار دانشجویی که شما به آن مشغول خواهید بود، به صورت میانگین روزانه 10 یورو برای شما درآمدزایی خواهد داشت. اگر درآمدی که از کار دانشجویی خود به دست می‌آورید برابر با 450 یورو در ماه باشد، معاف از مالیات خواهید بود؛ اما اگر میزان درآمد شما بیشتر از این مقدار باشد، باید مالیات‌های مربوطه را پرداخت نمایید.

از دیگر مسائل مربوط به کار دانشجویی، سطح زبان آلمانی شماست که می‌بایست حداقل دارای سطح زبان B2 باشید تا بتوانید با کارفرما و یا مشتریان ارتباط برقرار نمایید. اگر شما به زبان آلمانی تسلط ندارید، می‌توانید در کلاس‌های رایگان آموزش زبان آلمانی دانشگاه شرکت نموده و مهارت‌های زبان خود را تقویت کنید.

تماس با ویکو

در کشور آلمان آژانس‌های کاریابی مختلفی وجود دارد که به دانشجویان کمک می‌کنند تا کار مناسبی را پیدا کنند.  همچنین در اکثر دانشگاه‌ها نیز آگهی‌های مربوط به مشاغل دانشجویی‌، بر روی وب‌سایت دانشگاه و یا تابلوی اعلانات نصب می‌شود تا دانشجویان علاقه‌مند و جویای کار بتوانند از این فرصت‌های شغلی بهره‌مند شوند. برای اینکه بتوانید در حرفه‌ای مشغول به کار شوید، می‌بایست از این آژانس‌های کاریابی و یا وزارت امور خارجه مجوز کار تهیه کنید. توجه فرمایید که افراد غیر آلمانی نمی‌توانند در طی دوران تحصیل به خود اشتغالی و یا کار مستقل بپردازند و در صورت تخلف از این قانون، از آلمان دیپورت خواهند شد.

 

بهترین مشاغل دانشجویی در آلمان:

  1. ناظر کتابخانه
  2. مشاور تحصیلی
  3. کارهای آنلاین
  4. دستیار تولید
  5. پرستار کودک
  6. کار در آزمایشگاه
  7. کار در انتشارات
  8. دستیار پژوهشی در دانشگاه
  9. دستیار اداری
  10. معلم زبان
  11. کار در کافه‌ها، رستوران‌ها و بارها
  12. کارمند فروشگاه‌های خرده فروشی

قوانین خود اشتغالی یا فریلنسری برای دانشجویان:

برای اینکه بتوانید به صورت خود اشتغالی یا فریلنسر در آلمان مشغول به کاری باشید باید از اداره مهاجرت آلمان تأییدیه‌ی لازم را دریافت نمایید. سپس با توجه به محدودیت‌هایی که در رابطه با ساعات کاری و تداخل نداشتن این شغل با تحصیل شماست، به کار مورد نظر بپردازید. همچنین نمی‌توانید یک بیزینس تمام وقت اشتغال داشته باشید که در این حالت می‌بایست ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر دهید.

مشاغل دانشجویی در آلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *