آلمان

بررسی نظام آموزشی در آلمان

نظام آموزشی در آلمان

برای افراد مهاجر به کشور، ممکن است نظام آموزشی موجود در آلمان برای آن ها بسیار مهم باشد. برای فراگیری شرایط و دستورالعمل های آموزشی در آلمان، توصیه ی ما، ارتباط و مشاوره با گروه ویکو است که یک شرکت کاریابی متشکل از افراد متخصص و باتجربه می باشد که دستورالعمل های نظام آموزشی در آلمان و شرایط تحصیل در این کشور را برای شما بیان می کنند.

آشنایی با نظام آموزشی در آلمان

کشور آلمان یکی از کشورهای بزرگ و صنعتی می باشد که دارای اقتصادی رو به رشد و رضایت بخش است و شرایط زندگی در آلمان همچون؛ بهره مند شدن از بیمه های رایگان، رایگان بودن تحصیلات، رضایت بخش بودن نظام آموزشی در آلمان، قدرت بالای خرید و بالا بودن تعداد شغل ها در آلمان باعث شده است که تعداد افراد زیادی، مایل به مهاجرت به این کشور، زندگی و اقامت موقت یا حتی دائم در این کشور باشند.

برای افرادی که به قصد تحصیل و یا به قصد دیگر به این کشور مهاجرت می کنند، نظام آموزشی موجود در آلمان باید بسیار مهم باشد و باید اطلاعات لازم را درمورد آن داشته باشند و حتماً شرایط آن را از قبل فرا بگیرند.

برای این کار، توصیه ی ما به شما مشاوره با گروه ویکو است که یک شرکت کاریابی متشکل از افراد متخصص و باتجربه می باشد که دستورالعمل های نظام آموزشی در آلمان و شرایط تحصیل در این کشور را برای شما بیان می کنند و شما را برای رقم زدن یک مهاجرتی خوب و بدون دردسر کمک و یاری می کنند.

نظام آموزشی در آلمان

نظام آموزشی در آلمان از چه سیستمی برخوردار است؟

مسئولیت نظام آموزشی در کشور آلمان بیشتر جنبه ی ایالتی دارد؛ یعنی هر ایالت بنابر تشخیص خود، قوانینی برای نظام آموزشی موجود وضع می کند و درواقع می توان گفت، دولت مرکزی نقش بسیار زیادی در اعمال قوانین و شرایط وضع شده نظام آموزشی ندارد و بنابر این گفته ها می توان گفت که ممکن است سیستم و نظام آموزشی موجود در ایالت های مختلف آلمان با هم تفاوت داشته باشد.

در کشور آلمان، این شرایط ایجاد شده است که خانواده ها بتوانند فرزندان خود را از سن بین سه تا شش سالگی با اختیار خود در کودکستان ها ثبت نام کنند اما بعد از شش سالگی، ورود دانش آموزان به سیستم آموزشی یک امر اجباری است.

نظام آموزشی در آلمان

مراتب نظام آموزشی در آلمان

نظام آموزشی در آلمان همانند دیگر کشورها، دارای مراتبی است که در ذیل با این مراتب و شرایط آن آشنا می شویم.

کودکستان: همانطور که گفته شد، با توجه به اختیاری بودن این مرتبه از نظام آموزشی، می توان کودکان خود را با صلاح دید خود تا قبل از ورود به سن شش سالگی در کودکستان ثبت نام کرد.

دبستان: این دوره در حدود چهار الی شش سال است که کودکان بین سن شش الی ۱۱ سال در دبستان پذیرش می شوند و البته این گونه قوانین بستگی به ایالت محل تحصیل دارد.

دبیرستان: در این مرحله، چهار نوع دبیرستان وجود دارد که بنابر سوابق و نمرات کسب شده، ورود دانش آموزان به مدارس متفاوت است. یک نوع از آن، آموزشگاه های عالی (Gymnasium) می باشد که افرادی که دارای نبوغ و استعداد عالی دارند، به اینگونه دبیرستان پذیرش می شوند. نوع دیگر، مدارس (Realschule) است که اکثر دانش آموزان متوسط به این گونه دبیرستان ورود می یابند.

نوع سوم، مدارس (Hauptschule) می باشند که در این دبیرستان، دانش آموزان مهارت های فنی را فرا می گیرند. و درنهایت نوع آخر دبیرستان ها، مدارس جامع (Gesamtschule) است که تلفیقی از سه مدارس ذکر شده است. و پس از گذراندن دوره ی دبیرستان، دانش آموزان ساکن آلمان می توانند در کنکور برای رسیدن به دانشگاه، شرکت کنند.

سخن آخر

آموزش یک امر مهم در هر کشوری است که باید با نظام آموزشی ان کشور آشنایی داشت. برای افرادی که تصمیم به مهاجرت به کشور آلمان را دارند، برای موفقیت در امر مهاجرت و یادگیری کل مراحل و شرایط آن، بهتر است با شرکت کاریابی ویکو که یک شرکت کاریابی بین المللی موفق است، در ارتباط بود چراکه دارای قدرت پاسخگویی به تمام سوالات شما در زمینه ی مهاجرت به کشور آلمان می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *