آلمان

تحصیل در دانشگاه‌های آلمان در رشته مهندسی عمران

دانشگاه‌های آلمان در رشته مهندسی عمران

قطعاً تحصیل در دانشگاه‌های آلمان یکی از موقعیت‌های بسیار ایده آل برای هر دانشجویی محسوب می‌شود. از طرفی دانشگاه‌های بین‌المللی و معتبر بسیار زیادی درزمینه مهندسی در این کشور وجود دارد که می‌توانید با تحصیل در این دانشگاه‌ها آینده شغلی خود را تضمین نمایید. به همین دلیل است که سالانه دانشجویان بسیار زیادی درزمینه مهندسی عمران برای تحصیل در دانشگاه‌های آلمان اقدام به مهاجرت می‌نمایند. به همین منظور شرکت مهاجرتی ویکو قصد دارد شمارا با تحصیل در دانشگاه‌های آلمان در رشته مهندسی عمران، بیشتر آشنا کند.

تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی عمران در دانشگاه‌های آلمان

تحصیل در مقطع کارشناسی مهندسی عمران در آلمان معمولاً 3 تا 4 سال زمان می‌برد؛ که در این دوره زبان آلمانی نیز به دانشجو آموزش داده می‌شود. از طرفی برای پذیرش در دانشگاه‌های مهندسی آلمان، در ابتدا دانشجو باید در آزمون های برگزار شده در کشور خود قبول شود. در صورتی که در این آزمون ها قبول نشود باید در دوره های کالج T-course شرکت نماید. در صورتی که فرد بخواهد در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های مهندسی آلمان ادامه تحصیل دهد. باید یک دوره 2 ساله را پشت سر بگذارد.

از طرفی دانشگاه‌های آلمان یکی از اقتصادی ترین دانشگاه‌های مهندسی برای دانشجویان بین‌المللی محسوب می شوند؛ که فرصتی ایده آل برای دانشجویانی است که می خواهند در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی عمران در دانشگاه‌های بین‌المللی این کشور فارغ التحصیل شوند. از طرفی دانشجویان خارجی می‌توانند به زبان انگلیسی تحصیلات خود را بگذرانند و در طول این مدت نیز در کلاس های آموزش زبان آلمانی نیز شرکت نمایند.

بهترین دانشگاه‌های آلمان در رشته مهندسی عمران

مهندسی عمران یکی از زیرشاخه های رشته مهندسی است؛ که به طراحی و ساخت انواع سازه ها می پردازد. دانشگاه‌های مهندسی آلمان جزو بهترین دانشگاه‌های جهان شناخته می شوند. به همین دلیل در صورت تحصیل در این دانشگاه‌ها، می‌توانید آینده شغلی بسیار ایده آل و موفقی داشته باشید. از بهترین دانشگاه‌های آلمان درزمینهٔ مهندسی عمران می‌توان به دانشگاه‌های زیر اشاره نمود.

دانشگاه فنی مونیخ:

یکی از دانشگاه‌های تحقیقاتی دانشگاه مونیخ است؛ که از بزرگترین دانشگاه‌های این کشور محسوب می‌شود. بخش مهندسی عمران این دانشگاه میزبان موسسات آزمایشگاهی و تحقیقاتی بسیار زیادی می‌باشد.

موسسه فناوری کارلسروهه:

از دیگر دانشگاه‌های تحقیقاتی بزرگ آلمان موسسه فناوری کارلسروهه است؛ که از بهترین دانشگاه‌های اروپا درزمینه علوم، مهندسی و فناوری محسوب می‌شود. از طرفی بخش مهندسی عمران این دانشگاه به 10 زیرشاخه تخصصی تر دسته بندی می‌شود.

موسسه فناوری برلین:

از دیگر دانشگاه‌های برجسته و بزرگ آلمان درزمینه مهندسی می‌توان به دانشگاه فناوری برلین اشاره نمود؛ که در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی عمران دانشجو می‌پذیرد. از طرفی دانشجویان عمران بزرگ‌ترین گروه دانشجویی این موسسه را تشکیل داده‌اند. دانشجویانی که دارای مدارک خارجی می‌باشند و یا گواهی‌نامه تحصیلی این کشور را دارند، می‌توانند در این موسسه تحصیل نمایند.

دانشگاه فنی درسدن:

این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه‌های فنی است که در شرق آلمان قرار دارد. از طرفی این دانشگاه از اعضای TU9 می‌باشد. دانشگاه فنی درسدن که از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های آلمان می‌باشد که قدمت ساختمان‌های آن به 100 سال می‌رسد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت گروه ویکو مراجعه فرمائید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *