آلمان

تحصیل در دانشگاه‌های آلمان رشته پزشکی

دانشگاه‌های آلمان رشته پزشکی

دانشگاه‌های پزشکی آلمان، جزو بهترین دانشگاه‌های بین‌المللی جهان معرفی می‌شود. به همین دلیل است که سالانه دانشجویان بسیار زیادی برای تحصیل در دانشگاه‌های آلمان رشته پزشکی اقدام می‌نمایند. رقابت میان این دانشگاه‌ها جذابیت تحصیل در آن‌ها را برای دانشجویان چند برابر می‌نماید. به همین منظور شرکت مهاجرتی ویکو در ادامه قصد دارد شمارا با شرایط تحصیل در بهترین دانشگاه‌های آلمان رشته پزشکی، بیشتر آشنا کند.

شرایط تحصیل در دانشگاه‌های آلمان رشته پزشکی

ازآنجایی‌که آموزش در دانشگاه‌های آلمان رشته پزشکی از سطح بسیار بالایی برخوردار می‌باشند، تحصیل در این دانشگاه‌ها می‌تواند با موقعیت‌های شغلی بسیار ایده آل همراه شود. به‌طورکلی پذیرش در این دانشگاه‌ها به دو صورت امکان‌پذیر است. ابتدا اینکه باید در کنکور سراسری شرکت نموده و پس از پذیرفته شدن در آزمون، مدرک B2 زبان آلمانی را نیز دریافت نمایید. در ادامه می‌توانید برای پذیرش در دانشگاه‌های این کشور رشته پزشکی در آزمون‌های ورودی این دانشگاه‌ها شرکت نمایید. درصورتی‌که در کنکور سراسری پذیرفته‌نشده‌اید نیز می‌توانید در دوره‌های کالج شرکت نموده و دروس پایه را به همراه زبان آلمانی بیاموزید. البته ازآنجایی‌که تحصیل در دانشگاه‌های آلمان رشته پزشکی بسیار رقابتی است. شرط معدل از شرایط پذیرش در این دانشگاه‌ها محسوب می‌شود. به همین دلیل داشتن معدل بالا نقش بسیار مؤثری در پذیرش شما در این دانشگاه‌ها دارد.

بهترین دانشگاه‌های آلمان رشته پزشکی

دانشگاه لایپزیگ:

یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های این کشور رشته پزشکی دانشگاه لایپزیگ می‌باشد؛ که افراد بسیار مشهوری مانند آنجلا مرکل، گوته و واگنر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند. از طرفی این دانشگاه در طول سال‌های خدمت خود توانسته برنده 8 جایزه نوبل شود.

دانشگاه آلبرت لودویگ فرایبورگ:

در این دانشگاه دانشجویان بین‌المللی بسیار زیادی با رشته‌های تحصیلی مختلف مشغول به تحصیل می‌باشند. از طرفی این دانشگاه جزو بزرگ‌ترین و مشهورترین دانشگاه‌های پزشکی آلمان شناخته می‌شود؛ زیرا فیلسوفان و محققان بسیار مشهور و همچنین برندگان جایزه نوبل در این دانشگاه مشغول به تدریس می‌باشند. این دانشگاه دارای 11 دانشکده و بیش از 24 هزار دانشجو از 100 کشور مختلف جهان می‌باشد.

دانشگاه هایدلبرگ:

یکی دیگر از قدیمی‌ترین و همچنین برجسته‌ترین دانشگاه‌های آلمان رشته پزشکی دانشگاه هایدلبرگ می‌باشد؛ که در سال 1386 میلادی به خواست کنت روپرت اول ساخته شد. دانشگاه هایدلبرگ یکی از دانشگاه‌های دولتی آلمان می‌باشد که رشته‌های تحصیلی متنوعی را در خود جای داده است.

دانشگاه روت آخن:

این دانشگاه نیز یکی دیگر از دانشگاه‌های برتر آلمان است که دارای 9 دانشکده می‌باشد. از طرفی این دانشگاه یکی از مؤسسات علمی و پژوهشی بسیار برجسته و معتبر اروپا است؛ که با قاطعیت می‌توان گفت که دانشکده پزشکی آن از برترین و معتبرترین دانشکده‌های شناخته‌شده در آلمان و اروپا می‌باشد.

دانشگاه توبینگن:

این دانشگاه نیز یکی از قدیمی‌ترین و برترین دانشگاه‌های آلمان است. که جزو برترین و معتبرترین دانشگاه‌های علوم انسانی و علوم پزشکی شناخته می‌شود. از طرفی این دانشگاه درزمینه پزشکی حداقل سه بار برنده جایزه نوبل شده است. دانشکده پزشکی این دانشگاه نیز دارای یک بیمارستان در سطح جهانی و پژوهشگاه‌های علمی می‌باشد. که موجب شده تا یکی از بهترین دانشگاه‌های آلمان برای تحصیل درزمینه پزشکی شناخته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *