آلمان

دلایل تحصیل در آلمان: چرا باید آلمان را انتخاب کنید؟

دلایل تحصیل در آلمان

تحصیل در آلمان یکی از بهترین راه‌های مهاجرت به این کشور است. به همین دلیل روزبه‌روز به تعداد دانشجویان بین‌المللی این کشور افزوده می‌شود. ازجمله مزایا و دلایل تحصیل در آلمان می‌توان به این موارد اشاره کرد: امکان تحصیل رایگان، کیفیت آموزشی بالا، هزینه زندگی متعادل، امکان کار کردن حین تحصیل، وجود دانشجویان بین‌المللی بسیار و …

دلایل تحصیل در آلمان: چرا باید آلمان را انتخاب کنید؟

آلمان کشوری است با هزاران هزار موقعیت شغلی و تحصیلی عالی برای مهاجران. به همین دلیل است که در سال‌های اخیر آمار ایرانیانی که به دنبال کار و علی‌الخصوص تحصیل در آلمان هستند بیشتر شده است. دلایل تحصیل در آلمان آن‌قدر قابل‌اتکا هستند که بتوانند شما را برای پذیرش تمام چالش‌های زندگی در کشوری غریبه متقاعد کنند. هرچند ممکن است محدودیت‌هایی نیز همراه این مسیر باشد. اگر دوست دارید دراین‌باره بیشتر بدانید تا پایان همراه ما بمانید.

لازم به ذکر است تمام جزئیات مهم در مورد مزایای تحصیل در آلمان و دلیل انتخاب آن، در این چند سطر نمی‌گنجد؛ بنابراین می‌توانید برای دریافت اطلاعات کامل‌تر با کارشناسان ویکو در ارتباط باشید.

تحصیل در آلمان چگونه است؟

برای این‌که با دلایل تحصیل در آلمان آشنا شوید، ابتدا لازم است درباره اساس تحصیل در این کشور بیشتر بدانید. در آلمان نیز درست مانند ایران دوره‌های تحصیلی ابتدایی، دبیرستان، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌گردد. مراکز تحصیلی دولتی این کشور، در مقاطع مختلف، دروس را به زبان آلمانی ارائه می‌دهند؛ اما مدارس دو زبانه و یا دانشگاه‌هایی هم وجود دارند که امکانات آموزش به زبان انگلیسی را نیز فراهم کرده‌اند که البته این مراکز اغلب خصوصی هستند. درصورتی‌که بیش از سه یا چهار سال از اتمام دوره تحصیلی قبلی شما نگذشته است می‌توانید برای ادامه تحصیل در آلمان اقدام نمایید.

دلایل تحصیل در آلمان که باید بدانید

در ادامه شما را با مهم‌ترین دلایلی که می‌تواند انگیزه‌ای برای تحصیل و زندگی در آلمان باشد، عنوان خواهیم کرد:

امکان تحصیل رایگان

آلمان یکی از کشورهایی است که به تحصیل رایگان شهرت دارد. البته باید توجه داشت که امکان تحصیل رایگان تنها در دانشگاه‌های دولتی و به زبان آلمانی فراهم است. با این حساب با اخذ پذیرش از یک مرکز تحصیلی دولتی در آلمان و با پرداخت تنها هزینه‌ای مختصر بابت ثبت‌نام می‌توانید، یک دانشجوی بین‌المللی در آلمان باشید.

امکان کار حین تحصیل

یکی از دلایل تحصیل در آلمان، امکان اشتغال به کار نیمه‌وقت و دانشجویی است. دولت آلمان به دانشجویان بین‌المللی اجازه می‌دهد در حین تحصیل مشغول به کار نیز باشند. البته هر دانشجو حدود 20 ساعت در هفته اجازه دارد به انجام کار نیمه‌وقت بپردازد؛ اما خبر خوب این است که با همین میزان ساعت نیز می‌توانید از پس هزینه‌های یک زندگی دانشجویی بر بیایید. می‌توانید اطلاعات دقیق‌تر درباره کار دانشجویی را از مشاوران ویکو جویا شوید.

دلایل تحصیل در آلمان

هزینه نسبتاً پایین زندگی دانشجویی

اجازه دهید در تکمیل مورد قبل، درباره هزینه زندگی دانشجویی بیشتر صحبت کنیم که این خود یکی دیگر از دلایل تحصیل در آلمان به شمار می‌رود. به‌طورکلی میزان هزینه‌ها به عوامل بسیاری ازجمله سبک زندگی، حقوق دریافتی، محل سکونت و … بستگی دارد. به‌طور مثال زندگی در شهری کوچک هزینه‌های کمتری در مقایسه بازندگی در شهرهای بزرگ در پی خواهد داشت. بااین‌وجود می‌توان گفت تأمین زندگی دانشجویی در آلمان چندان کار دشواری نیست. همچنین می‌توانید برای کاهش هزینه‌ها از بسیاری از خدماتی که به دانشجویان تعلق می‌گیرد، مانند حمل‌ونقل، استفاده نمایید.

مهاجرپذیر بودن آلمان

یکی از مهم‌ترین دلایل تحصیل در آلمان می‌تواند وجود دانشجویان بین‌المللی بسیاری باشد که درست مانند شما برای تحصیل وارد این کشور شده‌اند. بااین‌وجود در میان آلمانی‌ها خود را کمتر غریبه احساس خواهید کرد. از طرفی جامعه نیز پذیرش بهتری نسبت به مهاجران خواهد داشت.

کیفیت عالی آموزش

به‌عنوان آخرین پاسخ به سؤال مهم چرا تحصیل در آلمان؟ باید به کیفیت بالای آموزش در این کشور اشاره‌کنیم. دانشگاه‌های آلمان ازجمله بهترین و معتبرترین دانشگاه‌ها در سطح اروپا و حتی جهان هستند. بااین‌وجود می‌توانید بهترین خدمات تحصیلی را در این کشور دریافت نمایید.

مشاوران شرکت ویکو آماده هستند تا به‌تمامی سؤالات شما درباره دلایل تحصیل در آلمان پاسخ دهند تا با دیدی باز و اطمینان بیشتر دراین‌باره تصمیم بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *