آلمان

راه‌های مهاجرت تحصیلی به آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان به دلیل فرصت زیادی که در آینده برای افراد رقم می‌زند بسیار محبوب است اما قبل از اقدام به مهاجرت تحصیلی به آلمان دانستن بعضی از نکات الزامی است از جمله آشنایی کامل با سیستم آموزشی این کشور چه برای کودکان چه برای دانشجویان است نکتة دوم دانستن زبان آلمانی است. در این مقاله به تفضیل سیستم آموزشی المان از دوران ابتدایی تا دوره دکتری مورد بررسی قرار گرفته است.

مهاجرت تحصیلی به آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان به دلیل اینکه این کشور در تمامی مقاطع تحصیلی ویزای صادر می‌کند، از دبیرستان گرفته تا دیپلم، لیسانس، فوق‌لیسانس و دکترا بسیار موردبحث است.

سیستم آموزشی مدارس آلمان

دانستن سیستم آموزشی مدارس ابتدایی آلمان برای درک بهتر شرایط مهاجرت تحصیلی به آلمان خصوصاً برای افرادی که می‌خواهند همراه خانواده و با داشتن فرزند به این کشور مهاجرت کنند بسیار حیاتی است. سیستم آموزشی آلمان تقریباً شبیه به برخی از کشورهای اروپای غربی است. اگرچه این سیستم و قوانین آن دولتی است و هر ایالت سیستم آموزشی خاص خود را برای مدرسه آن ایالت دارد، اما تفاوت بیشتر در زمان‌بندی سال‌های تحصیلی است و نوع اسنادی که هر ایالت صادر می‌کند تقریباً یکسان است.

همة مدارک تحصیلی که در تمام ایالت‌ها و شهرها آلمان معتبر است. لازم به ذکر است که تحصیل برای همه کودکان، نوجوانان و نوجوانان در سن تعیین شده توسط دولت در تمام ایالت‌های آلمان اجباری است و قوانین و مقررات در زمینه آموزش برای همه به طور یکسان اعمال می‌شود. مدارک تحصیلی صادر شده توسط مدارس در همه سطوح و توسط هر ایالت آلمان در سرتاسر آلمان به رسمیت شناخته می‌شود و از ارزش یکسانی برخوردار است.

مهاجرت تحصیلی به آلمان

نکته مهم در مهاجرت تحصیلی به آلمان اگر فرزند کوچک دارید این است که طبق قانون آموزش‌وپرورش قانون اساسی آلمان، همه افرادی که در آلمان زندگی می‌کنند باید بین سنین 6 تا 7 سال به مدرسه بروند تا بتوانند خواندن، خواندن و نوشتن بیاموزند و فرابگیرند.

شرایط سنی

البته شرایط سنی برای تحصیل در آلمان برای ثبت نام در مدارس ایالت‌های مختلف آلمان متفاوت است. این قانون کلی برای همه کودکان و نوجوانانی که به همراه والدین خود به آلمان مهاجرت می‌کنند و به طور موقت در این کشور اقامت می‌کنند یا تابعیت یا محل اقامت آلمان را به دست آورده‌اند یکسان اعمال می‌شود.

همه کودکان بالای 6 سال باید به‌محض ورود به آلمان در یک مدرسه دولتی یا غیردولتی ثبت‌نام کنند که این امر بسته به شروع تحصیل محصل دارد. قوانین آموزشی از ایالت به ایالت دیگر متفاوت است. والدینی که فرزندان خود را به مدارس آلمان نمی‌فرستند باید جریمه‌های زیادی را به سازمان‌ها و مؤسسات دولتی آلمان بپردازند. شما همچنین باید پاسخگوی اقدامات خود در این زمینه باشید.

دوره ابتدایی بسته به اینکه شما در کدام ایالت اقدام به مهاجرت تحصیلی کرده‌اید متفاوت است ولی به‌طورکلی فرزندان شما در دوران ابتدایی باید بین 4-6 سال مشغول تحصیل باشد. پس از دوره ابتدایی، دانش‌آموزان به دبیرستان می‌روند.

نمرات خوب در مقاطع پایین‌تر، فرصت‌ها و موقعیت‌های بهتری را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند که در آینده تأثیر بهتری بر تحصیلات دانشگاهی آن‌ها می‌گذارند و شغل و آینده آن‌ها را تعیین می‌کنند. دیپلم دبیرستان در آلمان دیپلمی است به نام Abitur. فرزند شما فقط با این مدرک می‌تواند وارد دانشگاه شود.

مهاجرت تحصیلی به آلمان

سیستم ارزیابی مدارس و مدارک تحصیلی در آلمان

دانستن این نکته قبل از مهاجرت تحصیلی به آلمان به خانواده‌ها کمک می‌کند تا به یادگیری هر چه مفهومی‌تر دروس به دانش‌آموز خود کمک کنند. رتبه نظام آموزشی آلمان 1 تا 6 است. دانش‌آموزان سالی دو بار تست می‌گیرند یا به عبارتی برای هر کتاب درسی نمره مشخصی می‌گیرند. نمرات آزمون ترم اول معمولاً در پایان ژانویه ارائه می‌شود و این نمرات ابزار والدین برای ارزیابی عملکرد فرزندشان است.

سیستم آموزشی کامل آلمان برای آن دسته از کودکان و نوجوانانی که به همراه والدین خود به این کشور مهاجرت کرده‌اند و به زبان آلمانی آشنایی ندارند و یا به‌تازگی به آلمان آمده‌اند و آلمانی نمی‌دانند و می‌خواهند به مدرسه بروند، تدابیر ویژه‌ای اندیشه است این کودکان ابتدا باید به کلاس ویژه‌ای بپیوندند که فقط زبان آلمانی را یاد می‌گیرند و بافرهنگ آلمانی آشنا هستند. نمرات بر اساس مهارت‌های زبانی درجه‌بندی می‌شوند و در نتیجه مدارس عادی وارد می‌شوند. این کلاس‌ها عموماً عمومی و رایگان هستند.

مدارس خصوصی در آلمان

علاوه بر مدارس دولتی، مدارس خصوصی نیز در آلمان وجود دارد و این امر برای کسانی که اطلاعات کاملی را قبل از مهاجرت تحصیلی به آلمان می‌خواهند در اختیار داشته باشند مفید است. این مدارس معمولاً توسط شرکت‌های خصوصی، کلیساها یا سازمان‌های غیردولتی مختلف اداره و سازماندهی می‌شوند. آن‌ها اغلب مفهوم یا روش تدریس خاصی دارند و اکثر آن‌ها با هزینه‌های مختلف تحصیل خدمات ارائه می‌دهند.

مهاجرت تحصیلی به آلمان

مدارس برای افراد دارای معلولیت

در بسیاری از مدارس آلمان، کودکان با نیازهای ویژه یا معلولیت ممکن است در کنار کودکان عادی تحصیل کنند؛ اما هنوز مدارس خصوصی زیادی در آلمان وجود دارد که فقط برای کودکان با نیازهای آموزشی ویژه باز است.

نحوه ثبت‌نام در مدارس آلمان

اگر همراه خانواده اقدام به مهاجرت کرده‌اید باید در مورد نحوه ثبت‌نام مدارس این کشور اطلاعات کاملی داشته باشید. مقامات آموزشی آلمان بر اساس اطلاعاتی که در مورد شهروندان هر شهر دارند، متوجه می‌شوند که فرزند شما به سن مدرسه رسیده است؛ بنابراین نامه‌ای از مراجع ذی‌صلاح با تمامی اطلاعات لازم و تاریخ ثبت‌نام کودک در مقطع ابتدایی دریافت خواهید کرد. شما باید فرزند خود را در نزدیک‌ترین مدرسه به خانه خود در ثبت‌نام کنید.

بعد از بحث دوران آموزش مقدماتی برای تحصیل نوبت به مقاطع بالاتر و دانستن اطلاعات کامل در مورد مهاجرت تحصیلی به آلمان می‌شود.

بسته به تعداد دانشگاه‌ها و شرایط متفاوت برای متقاضیان و وضعیت پذیرش و ویزا ممکن است این روند متفاوت باشد، اما در نهایت شرایط برای تحصیل در آلمان همیشه وجود خواهد داشت و به همین دلیل مهاجرت تحصیلی به آلمان همیشه جزو گزینه‌های پیش رو دانشجویان است. ازآنجایی‌که در آلمان تحصیل رایگان است بسیاری از دانشجویان با اخذ ویزای تحصیلی آلمان قصد مهاجرت به این کشور را دارند که در ادامه به بررسی موضوع مهاجرت تحصیلی به آلمان و تمام نکاتی که در این مورد لازم است خواهیم پرداخت.

مهاجرت تحصیلی به آلمان

شرایط مهاجرت تحصیلی به آلمان چیست؟

این سؤالی است که بسیاری از متقاضیان ویزای دانشجویی آلمان می‌پرسند. برای پاسخ به این سؤال باید چندین پارامتر را در نظر گرفت. توضیح دیگر اینکه شرایط تحصیل در آلمان را باید از زوایای مختلف بررسی کرد و در هنگام طرح این سؤال باید مشخص کنید که منظور از هزینه تحصیل در آلمان است یا هزینه‌های زندگی دانشجو؟ آیا منظورتان سطح دانشگاه‌های آلمان است؟ یا شرایط کار در حین تحصیل در آلمان و بعد از فارغ‌التحصیلی؟ در مورد آمدن (همسر و فرزندان) در حین تحصیل در آلمان شرایط چگونه است؟ یا فرصت‌های مالی لازم برای مهاجرت تحصیلی به این کشور چه مواردی است؟ همة این سؤالات و جواب‌های آنان و بسیاری عوامل دیگر در مهاجرت تحصیلی به آلمان نقش دارند.

همان‌طور که می‌دانید آلمان کشوری با تحصیل رایگان برای شهروندان خارج از اتحادیه اروپا است. به‌طورکلی فضای آموزشی در آلمان برای ایرانیان بسیار مساعد است. برای اثبات این مدعا در ادامه مقاله را به‌تفصیل این سیستم آموزشی در مقاطع لیسانس، فوق‌لیسانس و دکتری را بررسی خواهیم کرد و برای آشنایی با شرایط تحصیل در آلمان به تحلیل آن‌ها می‌پردازیم.

یکی از بهترین و محبوب‌ترین فرصت‌های تحصیلی در اروپا، تحصیل در آلمان است. آلمان در سال‌های اخیر به‌عنوان بخشی از سیاست خود مبنی بر ارائه فرصت‌های تحصیل رایگان در دانشگاه‌های خود، دانشجو محورتر شده است. برای تحصیل در آلمان باید زبان آلمانی یاد بگیرید. البته می‌توانید در برخی از دانشگاه‌ها و در گروه‌های کوچک زبان انگلیسی را نیز به‌صورت رایگان مطالعه کنید. این یک گزینة مثبت در مهاجرت تحصیلی به آلمان است.

مهاجرت تحصیلی به آلمان

دلایل مهاجرت تحصیلی به آلمان

آلمان مکانی جذاب برای تحصیل است و مدارک دانشگاهی آلمان مورد احترام کارفرمایان در سراسر جهان است. دلایل تحصیل در آلمان عبارت‌اند از:

آموزش عالی: دانشگاه‌های آلمان از نظر کیفیت آموزشی و پژوهشی از بهترین دانشگاه‌های جهان هستند.

طیف گسترده‌ای از دوره‌های ارائه شده: طیف گسترده‌ای از رشته‌های ارائه شده در دانشگاه‌های آلمان به شما این امکان را می‌دهد که رشته موردنظر خود را برای تحصیل انتخاب کنید.
امکان استخدام فوری از طرف کارفرمایان بعد از فارغ التحصیلی: بسیاری از دانشگاه‌های آلمان با شرکت‌ها کار می‌کنند و تئوری و عمل را ترکیب می‌کنند. این استراتژی شروع کار را برای شما آسان‌تر می‌کند.

استفاده از پتانسیل علمی: در آلمان، شما آزاد هستید که مهارت‌های فکری و شخصی خود را توسعه دهید و پتانسیل کامل خود را به کار ببرید.
کشور امن: آلمان در مقایسه با سایر کشورها کشور امنی است که می‌توانید شبانه‌روز در آن تردد کنید. علاوه بر این، ثبات اقتصادی و سیاسی آلمان، آن را به مکانی مناسب برای مطالعه تبدیل کرده است.

شرایط پذیرش در دانشگاه‌های آلمان

شرایط پذیرش در دانشگاه‌های آلمان عبارت‌اند از:
TestAS Test: این آزمون راهی برای مطابقت با مهارت‌های تحصیلی متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه‌های آلمان است که به زبان‌های آلمانی و انگلیسی برگزار می‌شود. با این تست‌ها می‌توانید شانس خود را برای مهاجرت تحصیلی به آلمان محک بزنید.

مهاجرت تحصیلی به آلمان

دانش زبان آلمانی: در اکثر رشته‌ها، دانش زبان آلمانی به معنای پذیرش در دانشگاه‌های آلمان است. با تست زبانی مانند TestDaF یا DSH می‌توانید دانش خود را از زبان آلمانی نشان دهید. آزمون Deutsch al Fremdsprache یا به اختصار TestDaf یک آزمون استاندارد برای مهارت‌های زبان آلمانی دانش‌آموزان و دانشجویانی است که قصد مهاجرت تحصیلی به آلمان را دارند. داوطلبان غیر آلمانی که مایل به تحصیل در دانشگاه‌های آلمان هستند باید در این آزمون نتایج خوبی از خود نشان دهند.

آزمون TestDaF

TestDaF یک آزمون زبان پیشرفته است. این آزمون برای تحصیل در آلمان است و محدود به رشته یا دانشگاه خاصی نیست. با داشتن مدرک در این آزمون می‌توانید برای پذیرش از دانشگاه‌های آلمان اقدام کنید.

البته این‌ها همه فایده‌ها و کاربرد‌های TestDaF نیستند. نمره بالا در این آزمون نشان‌دهنده تسلط شما به زبان آلمانی است. این کار شانس شما را برای یافتن شغل ایده آل خود افزایش می‌دهد. علاوه بر این، برخی از شرکت‌ها برای استخدام به مدرک زبان آلمانی نیاز دارند. گذراندن نمرات آزمون TestDaf به شما کمک می‌کند تا در یکی از برترین دانشگاه‌های آلمان تحصیل کنید.

قبولی در آزمون TestDaf نه‌تنها برای تحصیل مفید است، بلکه برای اثبات اینکه سطح زبان آلمانی و مهارت‌های ارتباطی شما در سطح بالایی است و پتانسیل کار در این شرکت‌ها را دارید به شرکت‌های برتر آلمان نیز مفید است.

دانشجویان متقاضی تحصیل در آلمان باید یکی از مدارک زیر را برای اثبات تسلط خود به زبان آلمانی ارائه دهند:

تست TestDaF مشابه تست DSH در آلمان است. هر دو آزمون مهارت‌های زبانی دانش‌آموزان را آزمایش می‌کنند. تفاوت این است که آزمون daf ساختار و سؤالات منسجمی را برای همه شرکت‌کنندگان فراهم می‌کند؛ اما سؤالات آزمون DSH توسط خود دانشگاه ترجیح داده می‌شود. البته همه دانشگاه‌ها به یک چارچوب ارزیابی جامع نیاز دارند.

ویزا: به عنوان یک دانشجوی خارجی، ویزای آلمان برای مهاجرت تحصیلی به آلمان الزامی است. قبل از ورود به آلمان باید برای ویزای دانشجویی آلمان اقدام کنید.

تمکن مالی: باید مطمئن شوید که پول کافی برای زندگی در کشور آلمان را دارید این هزینه‌ها از خوراک، پوشاک گرفته تا اجارة مسکن.

بیمه درمانی: اگر قصد تحصیل در آلمان را دارید، باید بیمه درمانی داشته باشید. هنگام ورود به کالج و درخواست اجازه اقامت باید گواهی بیمه درمانی ارائه دهید.

مهاجرت تحصیلی به آلمان

کار دانشجویی

این فرایند بعد از مهاجرت تحصیلی به آلمان و اسکان دانشجو یک مقولة مهم است. اگر به دنبال کار در آلمان هستید و می‌خواهید اجازه اقامت آلمان را دریافت کنید، می‌توانید ویزای خود را پس از فارغ‌التحصیلی تمدید کنید و در آلمان کار پیدا کنید. در این صورت دانشجو به مدت 18 ماه فرصت پیدا کردن شغل مناسب و غوطه‌ور شدن در بازار کار کشور را خواهد داشت، پس از یافتن کار، ویزای تحصیلی وی به ویزای کار آلمان تبدیل می‌شود.

اگر دانشجو هستید، کارفرمایان از شما می‌خواهند که به زبان B1 تسلط داشته باشید. در آلمان دانشجویان اجازه دارند 20 تا 40 ساعت در هفته کار کنند. متوسط حقوق ماهانه برای کار دانشجویی در آلمان 650 یورو است و هزینه زندگی دانشجویی را پوشش می‌دهد. باتوجه ‌به در دسترس بودن تحصیل رایگان در آلمان، بیشتر دغدغه‌ها و سؤالات داوطلبان دانشجو به هزینه‌های زندگی مربوط می‌شود. متقاضیان تحصیل در آلمان می‌توانند از اتاق برای صرفه‌جویی در هزینه استفاده کنند.

به عنوان یک قاعده کلی، هر کسی می‌تواند پس از تمدید ویزای خود در آلمان به مدت 5 سال، اجازه اقامت دائم در آلمان را دریافت کند و پس از 8 سال برای شهروندی اقدام کند. اگر کارت آبی آلمان دریافت می‌کنید، این زمان کوتاه‌تر است.

بیمه دانشجویی

برای زندگی در آلمان باید بیمه درمانی داشته باشید. بیمه درمانی برای کارگران در آلمان 14.6٪ از کل حقوقی است که کارمندان و کارگران به طور مشترک برای بیمه درمانی پرداخت می‌کنند. علاوه بر این، در آلمان، افراد باید بیمه پرستاری داشته باشند که 3.5 درصد از درآمد ناخالص توسط کارمند و کارفرما برای بیمه مشترک پرداخت می‌شود.

مهاجرت تحصیلی به آلمان

هزینه بیمه دانشجویی آلمانی و بیمه مسافرتی حداقل 30000 یورو در سال است که باید قبل از اقدام به مهاجرت تحصیلی به آلمان این مسئله را مدنظر قرار دهید. بااین‌حال، اگر در حین تحصیل در آلمان کار می‌کنید و بیش از 450 یورو در ماه درآمد دارید، باید به‌عنوان کارمند ثبت‌نام کنید و به‌عنوان کارمند خارجی هزینه بیمه درمانی را پرداخت کنید.

از ویزای دانشجویی می‌توان برای کار در شهرهای صنعتی در جنوب آلمان استفاده کرد. نکته‌ای دیگر که در مهاجرت تحصیلی به آلمان باید توجه داشته باشید صرفه‌جویی است به طور مثال در آلمان، مردم اغلب از وسایل نقلیه عمومی برای رفت‌وآمد استفاده می‌کنند.

امکان خرید بلیت دانشجویی و صرفه‌جویی در هزینه‌های زندگی وجود دارد. پس از فارغ‌التحصیلی، اگر شغلی پیدا کردید، می‌توانید برای اجازه اقامت دائم اقدام کنید.

هزینه اضافی برای تحصیل رایگان در آلمان

موضوع شماره یک در مورد هزینه مهاجرت به آلمان و زندگی دانشجویی هزینه مسکن است. بهتر است از خوابگاه‌هایی استفاده کنید که امکانات بیشتری را ارائه می‌دهند. گزینه دوم استفاده از خوابگاه‌های خصوصی در شهرهای کوچک با هزینه کمتر است.

مدت زمان لازم برای گرفتن ویزا

سفارت آلمان در تهران معمولاً بیش از 12 ماه را برای دوره‌های کارشناسی (و کالج) و 11 ماه را برای دوره‌های کارشناسی ارشد صرف می‌کند. البته نباید فراموش کرد که این زمان‌ها همگی حدودی هستند.

شرایط سنی

شرط سنی برای مهاجرت تحصیلی به آلمان و ویزای دانشجویی آلمان برای هر مدرک متفاوت است. برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته غیر پزشکی باید حداقل 25 سال سن داشته باشید. برای درخواست مدرک پزشکی در آلمان یا زیر بخش‌های آن باید 22 سال سن داشته باشید. اگر می‌خواهید مدرک کارشناسی ارشد را در آلمان دنبال کنید، باید حداقل 32 سال سن داشته باشید.

شرایط ویزای

خبر خوب برای کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی به آلمان را دارند این است که ویزای تحصیلی آلمان یکی از بهترین گزینه‌ها برای افراد متأهل است. جالب اینجاست که در آلمان، دانشجویان می‌توانند تا 20 ساعت در هفته کار کنند، همسر دانشجو می‌تواند به‌تنهایی در آلمان کار کند و برای تمام هزینه‌ها در آلمان درآمد کسب کند. یکی از شرایط ویزای تحصیلی آلمان این است که همسر دانشجو باید مدرک A1 آلمان را در سفارت ارائه دهد.

مهاجرت تحصیلی به آلمان

دلایل رد شدن درخواست ویزا در هنگام اقدام مهاجرت تحصیلی به آلمان

در واقع دلایل رد ویزای دانشجویی آلمانی ممکن است متفاوت باشد؛ اما دلایل اصلی این امر عبارت‌اند از:

  • پذیرش از دانشگاه معتبر نیست.
  • ورودی معتبر است، اما امتیاز سن و مقایسه شما با امتیازات لازم مطابقت ندارد.
  • مدارک ارسالی به دفتر نادرست یا نادرست بود.
  • گواهی زبان ارائه شده منقضی شده است.
  • سؤالات سفارت را اشتباه پاسخ دهید.

در این قسمت به معرفی برترین دانشگاه‌های آلمان خواهیم پرداخت تا دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به آلمان را دارند بتوانند تصمیم بهتری بگیرند.

1- LMU مونیخ

این دانشگاه تعداد زیادی از دانشجویان خارجی را جذب می‌کند که حدود 13 درصد از کل دانشجویان را تشکیل می‌دهند.
LMU مونیخ در سال 1472 تأسیس شد و این مسئله این دانشگاه را به یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور آلمان تبدیل کرده است.

۲- دانشگاه فنی مونیخ

دانشگاه فنی مونیخ که در قرن نوزدهم تأسیس شد، تنها دانشگاه دولتی است که به علم و فناوری اختصاص دارد.

3- دانشگاه هایدلبرگ

دانشگاه هایدلبرگ که در سال 2007 تأسیس شد، قدیمی‌ترین دانشگاه آلمان است. این دانشگاه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در 160 رشته برنامه تحصیلی ارائه می‌دهد.
حدود 20 درصد از دانشجویان بین‌المللی هستند که نماینده 130 کشور هستند.

4-دانشگاه روئن آخن

RWTH دانشگاه آخن در سال 1966 تأسیس شد و دارای 9 دانشکده مختلف با بخش‌های پزشکی استثنایی است.
دانشگاه توبینگن یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌ها است. این دانشگاه آلمانی در سراسر جهان به دلیل دستاوردهای خود در پزشکی، علوم طبیعی و علوم انسانی شناخته شده است.

مهاجرت تحصیلی به آلمان

مدارک تحصیلی دانشگاه‌های آلمان

لیسانس در آلمان

مدرک لیسانس اولین مدرک دانشگاهی است که به شما امکان می‌دهد بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی شروع به کار کنید. رایج‌ترین مدارک تحصیلی عبارت‌اند از: لیسانس هنر (BA)، لیسانس علوم (BSc)، لیسانس آموزش (BEd) و لیسانس مهندسی (BEng).
این کشور بهترین دانشگاه‌های دنیا را دارد، سطح علمی آن دانشگاه‌ها بسیار بالاست. در حال حاضر 35 درصد از دانشجویان در آلمان بین‌المللی هستند و این یعنی فکر مهاجرت تحصیلی به آلمان در ذهن بسیاری از دانشجویان از تمامی کشورها است و این امر به دلیل تمایل زیاد دانشجویان به تحصیل در این کشور است. بیشترین فاصله تحصیلی در آلمان 5 سال است.

اگر مدارک شما با مدارک آلمانی مطابقت ندارد و تأییدیه ZAB آلمان را ندارید، باید یک دوره یک‌ساله کالج آلمانی را برای ادامه مهاجرت تحصیلی بگذرانید و سپس در دانشگاه ثبت‌نام کنید.

  • هزینه تحصیل در دانشگاه خصوصی این کشور در شهر، منطقه و دانشگاه متفاوت است و بین 12000 تا 20000 یورو در سال متغیر است.

ادامه تحصیل در آلمان

آلمان به‌عنوان سرزمین ایده‌ها شناخته می‌شود. در آلمان مدرک کارشناسی ارشد یعنی تحصیل در یکی از ارزان‌ترین دانشگاه‌های اروپا.
دوره کارشناسی ارشد در آلمان معمولاً دو سال طول می‌کشد، سال تحصیلی معمولاً از ابتدای اکتبر تا پایان سپتامبر سال بعد طول می‌کشد. سیستم آموزش عالی آلمان به‌عنوان یکی از بهترین‌ها در اروپا شناخته می‌شود.

مهاجرت تحصیلی به آلمان

دکتری در آلمان

آلمان یکی از محبوب‌ترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور برای مقطع دکترا است و سالانه حدود 4000 فارغ‌التحصیل دوره دکتری خود را تکمیل می‌کنند. تحصیل در مقطع دکترا در آلمان به طور معمول نیازی به شهریه ندارد و یک‌چهارم داوطلبان دکترا در این کشور از شهریه عمومی بهره‌مند می‌شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر مقالات گروه مهاجرتی و کاریابی ویکو را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *