آلمان

شرایط بهترین دانشگاه‌های آلمان برای پذیرش

دانشگاه‌های آلمان برای پذیرش

آلمان یکی از بهترین کشورهای اروپایی می‌باشد که دانشگاه‌های آن می‌توانند انتخاب بسیار ایده آلی جهت ادامه تحصیل محسوب شوند. به همین دلیل است که بسیاری از دانشجویان مهاجر پذیرش در دانشگاه‌های این کشور را در اولویت‌های انتخابی خود قرار می‌دهند. بهترین دانشگاه‌های آلمان برای پذیرش شرایط ویژه‌ای را برای دانشجویان در نظر گرفته‌اند. به همین منظور در ادامه قصد داریم شمارا با شرایط بهترین دانشگاه‌های آلمان برای پذیرش، بیشتر آشنا کنیم.

مدارک موردنیاز دانشگاه‌های آلمان برای پذیرش

برای اینکه بخواهید دریکی از دانشگاه‌های آلمان مشغول به تحصیل شوید. در ابتدا نیاز است تا ویزای تحصیلی این کشور را دریافت نمایید. سپس در آزمون ورودی دانشگاه‌های آلمان برای پذیرش شرکت نمایید. مدارک موردنیاز جهت دریافت ویزای تحصیلی این کشور عبارت‌اند از:

  • عکس متناسب با ابعاد پاسپورت
  • دریافت گذرنامه معتبر با حداقل اعتبار 6 ماهه
  • اخذ فرم پذیرش تائید شده از طرف دانشگاه فعلی شما که به دانشگاه موردنظر ارسال می‌شود
  • تکمیل نمودن فرم درخواست ویزای تحصیلی
  • ارائه انگیزه نامه که باید در آن هدف خود را از تحصیل در دانشگاه‌های آلمان مشخص نمایید.
  • دریافت مدرک زبان آلمانی B1 و یا آیلتس 6 برای مقطع کارشناسی و 6.5 برای مقطع کارشناسی ارشد
  • ارائه نامه اثبات تمکن مالی که توسط بانک تنظیم و تائید شده است.

دانشگاه‌های آلمان برای پذیرش

شرایط دانشگاه‌های آلمان برای پذیرش

آلمان یکی از کشورهای بسیار متعصب نسبت به گویش مردم خود است؛ که ترجیح می‌دهد مهاجران به‌جای انگلیسی به زبان آلمانی صحبت کنند. به همین دلیل افرادی که به زبان آلمانی مسلط باشند و دارای مدرک آموزش این زبان باشند، شانس بیشتری در دانشگاه‌های آلمان برای پذیرش دارند. البته درصورتی‌که به زبان آلمانی تسلط کافی ندارید، بهتر است دانشگاه‌هایی را انتخاب کنید که زبان انگلیسی را به‌عنوان زبان دوم درون دانشگاه مورداستفاده قرار می‌دهند. نکته قابل‌توجه در رابطه با زبان تحصیلی باید گفت که معمولاً در دانشگاه‌های این کشور دانشجویان چهار ترم اول تحصیل خود را به زبان انگلیسی آموزش می‌بینند؛ اما پس از آن زبان تحصیلی آن‌ها به آلمانی تغییر پیدا می‌کند. به همین دلیل دانشجویان علاوه بر اینکه می‌توانند به دلیل حضور در محیط زبان آلمانی را بیاموزند. می‌توانند بدون استرس به زبان انگلیسی تحصیل خود را ادامه دهند.

از دیگر شرایط دانشگاه‌های آلمان برای پذیرش این است که شما باید یک HZB (صلاحیت ورودی آموزش عالی) داشته باشید. این به معنای بررسی مدارک ارائه‌شده توسط شما و تطبیق آن با خواسته‌های دانشگاه موردنظر است. همچنین برای اینکه بتوانید ویزای تحصیلی خود را دریافت نمایید. باید بتوانید قدرت تمکن مالی خود را پیش از دریافت ویزا اثبات نمایید. به‌گونه‌ای که مسئولین اخذ ویزا تشخیص دهند شما قادر به پرداخت هزینه‌های حداقلی زندگی و تحصیل در آلمان می‌باشید.

این موضوع کاملاً به دانشگاه و شهری که برای زندگی انتخاب نموده‌اید، بستگی دارد. البته فراموش نکنید که بسیاری از دانشگاه‌های آلمان برای حمایت نمودن از دانشجویان خود به آن‌ها بورسیه تحصیلی می‌دهد؛ که می‌تواند به تأمین هزینه‌های تحصیل وزندگی آن‌ها در کشور آلمان کمک نماید. به‌طورکلی برای اینکه بتوانید از تمامی شرایط تحصیل در دانشگاه‌های آلمان مطلع شوید. می‌توانید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. شرکت مهاجرتی ویکو به شما کمک می‌کند تا بتوانید تمامی شرایط و مدارک موردنیاز جهت پذیرش در دانشگاه‌های آلمان را به‌طور کامل ارائه دهید. از طرفی این کار ریسک رد شدن درخواست شمارا به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *