ایتالیا

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا چگونه است؟

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا

دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا یکی از معتبرترین دانشگاه ها هستند، نه تنها در اروپا، بلکه در سراسر جهان آنها دارای اعتبار زیادی هستند. دانشگاه های ایتالیا به سمت بین المللی شدن برنامه های خود پیش رفته اند و برای جذب دانشجویان بیشتر و بیشتر از خارج از کشور، تعداد زیادی دوره آموزشی انگلیسی در ایتالیا وجود دارد.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود افراد بیشتری برای تحصیلات عالی مقطع کارشناسی ارشد ، ایتالیا را انتخاب کنند. ایتالیا خانه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان، دانشگاه بولونیا است.

بولونیا دارای سه دوره آموزش عالی (لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا است. نکته‌ای که ما در اینجا می‌خواهیم به آن اشاره کنیم این است که ایتالیا برای مدت طولانی مرکز آموزش در اروپا بوده است و هنوز هم همین جایگاه را دارد. دانشگاه های ایتالیا یکی از معتبرترین دانشگاه ها هستند، نه تنها در اروپا، بلکه در سراسر جهان آنها دارای اعتبار زیادی هستند.

مدرک کارشناسی ارشد در دانشگاه های ایتالیا

اگر در مورد کارشناسی ارشد در ایتالیا برای دانشجویان بین المللی صحبت می کنیم، پس مهم است که بدانید 30 دانشگاه در ایتالیا در رتبه بندی های مختلف در بین دانشگاه های برتر جهان قرار دارند. همانطور که اشاره کردیم، دانشگاه ها از معتبرترین دانشگاه های اروپا هستند. آنها ترکیبی کامل از سنت ها و مدرنیزاسیون هستند.

تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی

در حال حاضر، بیش از 500 برنامه آموزشی انگلیسی توسط دانشگاه های ایتالیا ارائه می شود. البته، گزینه هایی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به زبان ایتالیایی وجود دارد، دانشجویان بین المللی برنامه های تدریس شده انگلیسی را ترجیح می دهند.

تماس با ما

مشاغل بعد از دریافت کارشناسی ارشد در ایتالیا:

دانشجویان می توانند در ایتالیا بمانند و برای مجوز کار طولانی مدت درخواست دهند و به دنبال شغل باشند. پس از تکمیل کارشناسی ارشد خود در ایتالیا، به ویژه MS، فرصت های شغلی زیادی در ایتالیا وجود دارد. دانشگاه‌های ایتالیا، همانطور که اشاره کردیم، دانشگاه‌هایی معتبر در اروپا هستند که بیشترین تحقیقات را انجام می‌دهند، و دانش فنی که در آنجا به دست می‌آورد، همیشه در قابلیت استخدام نقش دارد.

دانشگاه ها فرصت های فوق العاده ای برای کارآموزی، قرار گرفتن در معرض کار، درست زمانی که برنامه در حال انجام است، فراهم می کنند، که راهی عالی برای شروع شبکه سازی، و داشتن ایده در مورد مشاغل قبل از فارغ التحصیلی است.

واجد شرایط بودن برای کارشناسی ارشد در ایتالیا

اولین و مهمترین شرط کارشناسی ارشد در ایتالیا داشتن مدرک لیسانس یا مدرک معادل آن در رشته مرتبط با تحصیل است. سایر الزامات با دوره ها و دانشگاه های ارائه دهنده آن دوره ها متفاوت است. در اینجا برخی از شرایط عمومی برای کارشناسی ارشد در کانادا آمده است:

  1. پاسپورت معتبر
  2. ریز نمرات تحصیلی قبلی
  3. فرم درخواست دانشگاه
  4. توصیه نامه در صورت لزوم
  5. بیانیه ای از تهداف
  6. گواهی مهارت زبان (انگلیسی / ایتالیایی، بر اساس دوره)

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا

هزینه دوره کارشناسی ارشد در ایتالیا

همانطور که در تمام کشورهای جهان صدق می کند، دانشگاه های دولتی ایتالیا ارزان تر از دانشگاه های خصوصی هستند. متوسط هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا در دانشگاه های دولتی بین 800 تا 1000 یورو در سال است. با این حال، برخی از دانشگاه های خصوصی گران هستند و از 6000 یورو تا 20000 متغیر هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت تحصیلی به ایتالیا با موسسه مهاجرتی و کاریابی ویکو در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *