آلمان

شرایط تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در آلمان

تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در آلمان

برای تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در آلمان، متقاضیان بایستی مدرک فوق‌لیسانس، مدرک زبان موثق آلمانی و انگلیسی داشته باشند.

تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در آلمان یکی از پرطرفدارترین رشته‌های علوم پزشکی است. متقاضیان خیلی زیادی قصد دارند در یکی بهترین دانشکده‌های آلمان در این رشته تحصیل کنند. مدرک معتبری از این دانشگاه‌ها کسب نمایند. این دانشگاه‌ها رشته علوم آزمایشگاهی را با بهترین سطح کیفی آموزشی عرضه می‌کنند. تحصیل در این رشته در آلمان مزایایی زیادی دارد. بدین علت سالانه متقاضیان فرابومی زیادی در سرتاسر دنیا جهت اخذ پذیرش در رشته علوم آزمایشگاهی در آلمان اقدام می‌کنند.

تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در آلمان در مقطع کارشناسی

تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در آلمان در مقطع لیسانس در حقیقت به شکل دوره‌های آموزشی ۳ تا ۴ ساله می‌باشد. این دوره‌ها دارای دروس عملی و تئوری می‌باشد‌. در این مقطع، متقاضیان بایستی یک دوره آموزشی را بگذرانند. این دوره‌ها  معمولاً دارای حقوق می‌باشند.

برای اپلای این رشته در کشور آلمان ارائه اسناد و مدارک مربوط به دیپلم و مدارک زبان انگلیسی و آلمانی الزامی است. متقاضیان بایستی دقت نمایند که ظرفیت دانشگاه‌های آلمان برای مقطع لیسانس در این رشته بسیار کم می‌باشد.

تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در آلمان

تحصیل علوم آزمایشگاهی در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در آلمان در مقطع فوق‌لیسانس یک دوره ۲ ساله می‌باشد. برای اپلای این مقطع تحصیلی در دانشکده‌های موثق این کشور ، متقاضیان بایستی دارای مدرک لیسانس باشند.

از دیگر ضروریات اپلای رشته علوم آزمایشگاهی در این کشور داشتن مدرک زبان آلمانی، زبان انگلیسی، توصیه‌نامه،انگیزه نامه می‌باشد. در زمان اتمام دوره ، متقاضیان با عرضه پایان‌نامه و دفاع از آن، دوره خود را به اتمام می‌رسانند.

تحصیل دکتری این رشته در آلمان

برای تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در آلمان، متقاضیان بایستی مدرک فوق‌لیسانس، مدرک زبان موثق آلمانی و انگلیسی داشته باشند. سطح زبان برای این مقطع باید ۷ باشد. دروس این دوره اکثراً عملی می‌باشند. متقاضیان بایستی در زمان  اتمام دوره با عرضه پایان‌نامه از آن دفاع کنند.

تماس با ما

برای اپلای علوم آزمایشگاهی در کشور آلمان در دوره دکتری، متقاضیان فرا بومی بایستی موفق به پیدا کردن استاد راهنما در دانشکده موردنظر شوند. از سایر مدارک ضروری برای اخذ پذیرش دوره دکتری ، داشتن انگیزه نامه و توصیه‌نامه می‌باشد.

هزینه تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در آلمان

هزینه تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در آلمان با توجه به نوع دانشکده متفاوت می‌باشد. تحصیل در این دانشکده‌ها برای همه متقاضیان با هر ملیتی مجانی می‌باشد. متقاضیان بین‌المللی من جمله علاقه‌مندان به علوم آزمایشگاهی برای تحصیل رایگان بایستی تا اندازه‌ای به زبان آلمانی مسلط باشند. افزون بر دانشگاه‌ها دولتی،دانشگاه‌های خصوصی زیادی برای تحصیل این رشته وجود دارند که هزینه تحصیل آن‌ها تقریباً متغیر است. البته هزینه‌های زندگی، مسکن، خوراک و … هم وجود دارند.

تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در آلمان

جمع بندی

تحصیل رشته علوم آزمایشگاهی در آلمان یکی از پرطرفدارترین رشته‌های علوم پزشکی می‌باشد. خیلی از متقاضیان علاقه زیادی به تحصیل در این رشته را دارند. چرا که بازار کار عالی نیز دارند. برای تحصیل در این رشته در مقاطع مختلف نیازمند گذراندن دوره‌های آموزشی متنوعی می‌باشد. هزینه این رشته در آلمان با توجه به دولتی یا خصوصی بودن متمایز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *