ایتالیا

شرایط تحصیل مقطع دکتری در ایتالیا

شرایط تحصیل مقطع دکتری در ایتالیا

شرایط تحصیل مقطع دکتری در ایتالیا می تواند طولانی و پیچیده باشد و مراحل زیادی را طی کنید. این راهنما شما را از طریق فرآیند درخواست برای برنامه دکترا در ایتالیا راهنمایی می کند.

آیا مدارک مناسبی برای اخذ دکترا در ایتالیا دارم؟

ایتالیا از چارچوب سه دوره بولونیا پیروی می کند و برای اخذ دکترا به مدرک کارشناسی ارشد مرتبط نیاز دارد. اگر کارشناسی ارشد خود را در خارج از ایتالیا گذرانده اید، مطمئن شوید که مدارک شما شرایط لازم برای به رسمیت شناخته شدن به عنوان مدرک معتبر در ایتالیا را دارد.

ایده خوبی است که قبل از درخواست با دانشگاه مورد نظر خود تماس بگیرید و از آنها بخواهید تا ارزیابی قبلی در مورد واجد شرایط بودن خود را انجام دهند. با سایت کاریابی بین المللی ویکو برای اخذ اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت تحصیلی به ایتالیا در ارتباط باشید.

دوره زبان برای دکتری

مدارک آکادمیک/حرفه‌ای، ممکن است لازم باشد مدرکی مبنی بر مهارت در زبانی که دوره شما در آن تدریس می‌شود نیز ارائه دهید:

اگر دوره به زبان انگلیسی تدریس می شود: تعدادی از دانشگاه های ایتالیا وجود دارند که دوره ها را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. اگر دوره قبلی شما به زبان انگلیسی تدریس نمی شد، می توانید نمرات یک آزمون زبان انگلیسی (مانند آیلتس یا تافل) را برای اثبات مهارت خود ارائه دهید. شما باید سایت دانشگاه را بررسی کنید تا بدانید کدام آزمون زبان پذیرفته شده و شناخته شده باشد.

اگر دوره به زبان ایتالیایی تدریس می شود: اگر دوره ای را انتخاب کنید که به زبان ایتالیایی تدریس می شود، باید تسلط خوبی به این زبان پیدا کنید. دانشگاه شما احتمالاً درخواست گواهی مهارت می کند که برای آن باید در آزمون زبان ایتالیایی شرکت کنید را خواهد داد. دو نوع آزمون زبان ایتالیایی (CILS و CELI) وجود دارد که توسط دانشگاه ها برای خارجی ها (Università per Stranieri) برگزار می شود.

تماس با ما

روند درخواست برای برنامه های دکترا در ایتالیا

برای پذیرش در برنامه دکترا، باید یک فرآیند درخواست رقابتی را بگذرانید، که برای دانشجویانی که مدارک خود را در خارج از ایتالیا کسب کرده اند نیز در دسترس است. موسسات فرصت های دکترا (به هر دو زبان انگلیسی و ایتالیایی) را در مکان های مختلف تبلیغ خواهند کرد.

هر موسسه پارامترهای دوره ای را که ارائه می دهد، از جمله معیارهای واجد شرایط بودن، مقررات، ارزیابی، اهداف تحقیق و هزینه ها را تعیین می کند. این اطلاعات به همراه پروژه یا فراخوان آگهی شده درج خواهد شد.

درخواست برای برنامه های دکترا معمولا به صورت آنلاین انجام می شود. شما باید مدارک زیر را به عنوان بخشی از درخواست خود ارسال کنید:

  1. مدارک آکادمیک – این شامل گواهینامه ها (که باید آنها به رسمیت شناخته شوند)، رونوشت تحصیلی و / یا CV می باشد.
  2. ارجاعات دانشگاهی – معمولاً از یک یا دو نفر از دانشگاهیان که با شما کار کرده اند، نامه های مرجع نیاز است.شرایط تحصیل مقطع دکتری در ایتالیا
  3. نامه انگیزه / بیانیه شخصی – یک بیانیه شخصی باید انگیزه شما برای درخواست، اهداف شما و اینکه چرا فکر می کنید برای برنامه مناسب هستید مشخص شود.
  4. پیشنهاد تحقیق – ممکن است از شما خواسته شود که یک پروپوزال تحقیقاتی ارائه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *