آلمان

شرایط مهاجرت از طریق آوسبیلدونگ

مهاجرت از طریق آوسبیلدونگ

با توجه به شرایط سخت اقتصادی، آمار چشمگیر بیکاری، شرایط زندگی نسبتاً سخت و … بسیاری از افراد تصمیم به مهاجرت می‌گیرند. در این شرایط سطح رفاه نسبتاً بالای آلمان و نرخ پایین بیکاری در این کشور موجب شده تا این کشور یکی از ایده آل ترین و مناسب‌ترین کشورهایی باشد که می‌توانید برای مهاجرت انتخاب نمایید. درصورتی‌که اقدام به دریافت ویزای کاری این کشور نمایید. پس از ورود به خاک آلمان می‌توانید دوره‌های کارآموزی آوسبیلدونگ را بگذرانید. مهاجرت از طریق آوسبیلدونگ می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در میزان پیشرفت کاری و سطح زندگی شما در این کشور داشته باشد. به همین منظور شرکت مهاجرتی ویکو در ادامه قصد دارد شما را با شرایط مهاجرت از طریق آوسبیلدونگ، بیشتر آشنا کند.

شرایط کاری آلمان با مهاجرت از طریق آوسبیلدونگ

ازآنجایی‌که نرخ جمعیت آلمان رو به پیری حرکت می‌کند. بازار کار آلمان به‌راحتی نیروهای کار خارجی را جذب می‌نماید. از طرفی شرکت و کمپانی‌های بسیار بزرگی در این کشور مانند BMW، Bosch و  Daimler وجود دارند که برای پیشگیری از شکست خوردن خود با روی باز از نیروهای کار متخصص استقبال می‌نمایند. برای تربیت نیروی متخصص و حرفه‌ای و همچنین ورود آن‌ها به بازار کارهای پردرآمد، این کشور دوره‌های کارآموزی یا آوسبیلدونگ را برگزار می‌نماید.

چگونگی شرکت در دوره‌های کارآموزی با مهاجرت از طریق آوسبیلدونگ

افرادی که با مهاجرت از طریق آوسبیلدونگ برای دریافت اقامت آلمان اقدام می‌نمایند. باید با شرایط شرکت در دوره‌های کارآموزی آوسبیلدونگ آشنایی پیدا کنند. قطعاً برای شرکت در این دوره‌ها ابتدا باید کارهای لازم جهت ثبت‌نام انجام شود. برای ثبت‌نام در ابتدا باید مدرسه مورد نظر خود را پیدا کنید و سپس مدارک لازم جهت ثبت‌نام را به مدرسه انتخابی تحویل دهید. فراموش نکنید که هرچه زبان آلمانی شما در سطح بالاتری قرار داشته باشد، امکان پذیرش شما در این دوره‌ها بیشتر خواهد بود. به‌طورکلی دوره‌های آوسبیلدونگ در آلمان به دو صورت انجام می‌شود.

شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ از طریق تحصیلات حرفه‌ای مدرسه:

در این روش ابتدا دوره‌های آموزشی توسط دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای (دولتی یا خصوصی) برگزار می‌شود. که کارآموز پس از پرداخت هزینه شهریه می‌تواند در آن شرکت کند. معمولاً در این روش دوره آموزش تئوری طولانی‌تر از دوره‌های آموزشی عملی است. معمولاً در صورت شرکت در دوره‌های کارآموزی با استفاده از این روش به‌جز پرستاری به کارآموزان دستمزد پرداخت نمی‌شود.

شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ از طریق آموزش‌های دوگانه:

در این روش کلاس‌های کارآموزی به‌صورت تئوری و عملی برگزار می‌شود. که برای شرکت در این دوره‌ها ابتدا فرد باید در یکی از مشاغل آلمان مشغول به کار شود و سپس برای شرکت در دوره کارآموزی اقدام نماید. به‌گونه‌ای که کارآموزان نصف روز خود را در شرکت کار می‌کنند و نیمی دیگر از وقت خود را در دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای سپری می‌نمایند. شرکت‌ها برای تمامی حرفه‌ها دستمزد در نظر می‌گیرند.

مزایای مهاجرت از طریق آوسبیلدونگ

همان‌طور که گفته شد مهاجرت از طریق آوسبیلدونگ می‌تواند. موقعیت‌های شغلی مناسب و شرایط زندگی ایده آلی را برای فرد ایجاد نماید. به همین دلیل از مهم‌ترین مزایای این روش مهاجرتی می‌توان به فرصت‌های شغلی مناسب پس از گذراندن دوره‌های کارآموزی اشاره نمود. همچنین فرد می‌تواند با شرایط کاری و محیط کار در این کشور آشنایی پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *