آلمان

شرایط ورود به دانشگاه آلمان در مقاطع مختلف تحصیلی چیست؟

شرایط ورود به دانشگاه آلمان

اگر می‌خواهید در هر یک از مقاطع لیسانس، کارشناسی ارشد و یا دکترا در آلمان ادامه تحصیل دهید، باید با شرایط ورود به دانشگاه آلمان آشنا باشید. نوع دانشگاه‌ها و دوره‌های ارائه شده در آلمان متفاوت هستند. با توجه به علاقه شخصی و رشته موردنظر می‌توانید بهترین دانشگاه و دوره را برای تحصیل انتخاب کنید و سپس با ارائه مدارک لازم پذیرش دریافت نمایید.

شرایط ورود به دانشگاه آلمان در مقاطع مختلف تحصیلی چیست؟

آلمان چندین و چند دانشگاه معتبر دولتی و غیردولتی در شهرهای مختلف دارد که هرکدام می‌توانند گزینه‌ای مناسب برای ادامه تحصیل مهاجران باشند. مهم این است با شرایط ورود به دانشگاه آلمان به‌طور کامل آشنا باشید تا بتوانید برای ادامه تحصیل در رشته موردعلاقه خود در دانشگاهی مناسب اقدام نمایید. خوب است بدانید تحصیل در دانشگاه‌های آلمان در کنار فراهم کردن امکان زندگی در کشوری پیشرفته، مزایای دیگری نیز دارد، ازجمله عدم نیاز به پرداخت هزینه بسیار. در این متن شما را با آنچه لازم است درباره چگونگی ورود به دانشگاه‌های آلمان بدانید آشنا خواهیم کرد. برای دریافت پاسخ سؤال‌های اختصاصی خود نیز می‌توانید با مشاوران شرکت ویکو در ارتباط باشید.

شرایط ورود به دانشگاه آلمان در مقطع کارشناسی

دانشگاه‌های آلمان در مقطع کارشناسی، انواع مختلفی دارند ازجمله کالج‌های آموزشی، دانشگاه‌های علمی کاربردی، دانشگاه‌های عمومی، کالج‌های فنی و … ابتدا با توجه به تحصیلات قبلی و علاقه شخصی باید دانشگاه موردنظر را انتخاب کرده و سپس خود را برای ورود به آن آماده‌سازید. معمولاً مهاجران برای ورود به دانشگاه‌های آلمان در مقطع کارشناسی باید ابتدا در آزمون ورودی پذیرفته شوند. همچنین یکی دیگر از شرایط ورود به دانشگاه آلمان در مقطع لیسانس، ارائه معادل تحصیلات دبیرستانی به دانشگاه موردنظر است. توجه داشته باشید، اگر می‌خواهید از خدمات دانشگاه‌های دولتی استفاده کنید، باید زبان آلمانی را نیز تا حد خوبی یاد گرفته باشید. در غیر این صورت می‌توانید تحصیلات خود را به زبان انگلیسی اما با پرداخت هزینه ادامه دهید.

شرایط ورود به دانشگاه آلمان

 

شرایط ورود به دانشگاه‌های آلمان در مقطع کارشناسی ارشد

شاید بتوان گفت درصد زیادی از دانشجویان مهاجر در این مقطع وارد دانشگاه‌های آلمان می‌شوند. زیرا به نظر می‌رسد اخذ پذیرش از دانشگاه در مقطع فوق‌لیسانس آسان‌تر از لیسانس باشد. بااین‌وجود اگر قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارید، باید به‌خوبی با شرایط ورود به دانشگاه آلمان در مقطع کارشناسی ارشد آشنا باشید. در آلمان این مقطع تحصیلی در دو سال و توسط انواع دانشگاه‌های فنی، تحقیقاتی، هنر و موسیقی، علمی کاربردی و … ارائه می‌گردد. در این مقطع نیز هم دانشگاه‌های دولتی و هم خصوصی مشغول به فعالیت هستند. اگر به دنبال تحصیل رایگان هستید باید سعی کنید از دانشگاه‌های دولتی پذیرش بگیرید که شاید درزمینه پذیرش دانشجوی بین‌المللی، کمی سخت‌گیرتر از دانشگاه‌های خصوصی باشند. در این مورد می‌توانید برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر با مشاوران ویکو در ارتباط باشید.

شرایط ورود به دانشگاه‌های المان در مقطع دکترا

دوره دکترا در آلمان معمولاً به دو شکل سنتی و برنامه‌های ساختاری ارائه می‌گردد. دوره دکترا سنتی 4 ساله و دوره دکترا برنامه‌های ساختاری 3 ساله است. در نوع اول، فعالیت‌های تحقیقاتی شما به‌عنوان دانشجوی دکترا کاملاً مستقل و شخصی است. استاد راهنما نیز بیشتر بار پروژه را به عهده خودتان خواهد گذاشت. شاید شرایط ورود به دانشگاه آلمان در دوره دکترا برنامه‌های ساختاری برای شما آسان‌تر باشد؛ زیرا این نوع دکترا به زبان انگلیسی ارائه می‌گردد و دانشجویان بین‌المللی زیادی به آن روی می‌آورند. این دوره تنها محدود به انجام تحقیقات مستقل و ارائه پایان‌نامه نیست، بلکه فعالیت‌های جانبی مانند ارائه سمینارها را نیز در برمی‌گیرد.

لازم است بدانید در برخی موارد باید برای دریافت پذیرش با استاد موردنظر مصاحبه شفاهی داشته باشید.

مدارکی که باید ارائه دهید

یکی از مهم‌تریم شرایط رفتن به دانشگاه المان، در مقاطع مختلف، ارائه مدارک موردنیاز است:

  • مدرک زبان یکی از مهم‌ترین مدارکی است که باید ارائه دهید. بسته به نوع رشته و دانشگاه ممکن است به مدرک آیلتس یا تافل انگلیسی و یا b1 یا b2 آلمانی نیاز داشته باشید.
  • یکی دیگر از شرایط ورود به دانشگاه آلمان، ارائه مدرک معتبر دوره تحصیلی قبلی است.
  • نامه پذیرش استاد یا دانشگاه، گواهی تمکن مالی، بیمه دانشجویی، مدارک هویتی و … از دیگر مدارک موردنیاز خواهند بود.

کارشناسان ویکو سایر اطلاعات موردنیاز در این زمینه را در اختیار شما خواهند گذاشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *