آلمان

فرآیند درخواست کار در آلمان: چند قدم تا شغل دلخواه

فرآیند درخواست کار در آلمان

فرآیند درخواست کار در آلمان شامل دو بخش گرفتن ویزا و پیدا کردن کار است. اگر ابتدا کاری مناسب پیدا کنید می‌توانید با گرفتن ویزای کار وارد آلمان شوید. در غیر این صورت یک ویزای شش‌ماهه با عنوان ویزای جستجوی کار به شما داده می‌شود. تا در این مدت و از طریق جستجوی حضوری شغل مناسبی پیدا کنید.

فرآیند درخواست کار در آلمان: چند قدم تا شغل دلخواه

کار در آلمان رؤیاهای بسیاری از افرادی است که می‌خواهند شغلی ثابت با آینده‌ای روشن داشته باشند؛ زیرا این کشور یکی از قدرتمندترین کشورهای صنعتی اروپا است. فرآیند درخواست کار در آلمان، چندان پیچیده نیست و اگر به پیچ‌وخم‌های آن آشنا باشید بدون شک نتیجه خوبی دریافت خواهید کرد. در این مطلب شمارا با چگونگی درخواست کار آلمان، نحوه گرفتن ویزا، سایت‌های کاریابی و … آشنا خواهیم کرد. برای دریافت اطلاعات جزئی‌تر نیز می‌توانید با مشاوران شرکت ویکو در ارتباط باشید.

چگونه می‌توان برای کار به آلمان مهاجرت کرد؟

پیدا کردن کار و درخواست کار برای آلمان از دو روش امکان‌پذیر است: اول، اخذ ویزای جستجوی کار، دوم: اخذ ویزای کار. فرآیند درخواست کار در آلمان از طریق ویزای جستجوی کار به این شکل است که ابتدا وارد خاک آلمان می‌شوید و سپس با توجه به مدرک تحصیلی و سوابق کاری خود به دنبال شغلی مناسب در این کشور می‌گردید. بعد از این‌که شغل دلخواه خود را پیدا کردید. و با کارفرما قرارداد بستید می‌توانید ویزای خود را به ویزای کار تبدیل کنید و فعالیت خود را در این کشور آغاز نمایید. توجه داشته باشید که ویزای جستجوی کار مهلت شش‌ماهه دارد.

در روش دوم شما از خارج آلمان برای پیدا کردن شغل مناسب اقدام می‌نمایید. می‌توانید از طریق سراچه‌های کاریابی که در بخش‌های بعد معرفی خواهند شد، شغل دلخواه خود را جستجو کنید. این نوع فرآیند درخواست کار در آلمان، می‌تواند مطمئن‌تر باشد؛ زیرا با اطمینان از این‌که شغل مناسبی منتظر شماست، وارد خاک آلمان می‌شوید.

فرآیند درخواست کار در آلمان

شرایط و مدارک موردنیاز برای درخواست کار به آلمان و اخذ ویزا

باید در نظر داشته باشید که دانش زبان آلمانی تقریباً برای هر کاری الزامی است. در اکثر مواقع کارفرمایان از شما مدرک B1 یا B2 زبان آلمانی را درخواست خواهند کرد. برای اخذ ویزا نیز باید این مدرک را در اختیار داشته باشید. پس پیش از هر چیز یادگیری زبان آلمانی را در فرآیند درخواست کار در آلمان قرار دهید.

اگر می‌خواهید از طریق ویزای جستجوی کار وارد آلمان شوید، باید مدارک هویتی، گذرنامه، مدرک زبان، گواهی تمکن مالی، مدارک تحصیلی و ریزنمرات، سوابق کاری و … را برای ارائه به سفارت آماده‌سازید. در مورد ویزای کار، علاوه بر این موارد، باید قرارداد کاری و دعوت‌نامه کاری از سمت کارفرما را نیز به سفارت ارائه دهید. تنها در این صورت است که مدارک شما موردبررسی قرار خواهد گرفت. پس از مصاحبه و در صورت کامل بودن مدارک، به شما ویزای کار یا جستجوی کار داده می‌شود.

سایت های کاریابی برای ورود به فرآیند درخواست کار در آلمان

اگر می‌خواهید قبل از ورود به آلمان شغل مناسبی پیدا کنید می‌توانید به هر یک از سراچه‌های کاریابی زیر سر بزنید. بامطالعه شرایط و ارسال رزومه، انگیزه نامه، مدارک تحصیلی و سوابق کاری برای کارفرما، شانس خود را برای دریافت دعوت‌نامه کاری امتحان کنید.

لازم است بدانید در بسیاری از موارد لازم است بعد از ارسال مدارک و درخواست کار، با کارفرما مصاحبه داشته باشید. که می‌توانید این مصاحبه را به‌صورت آنلاین انجام دهید. همچنین نگارش صحیح و اصولی رزومه و انگیزه نامه نقش بسیار مهمی در به دست آوردن شغل دلخواه دارد. می‌توانید در این زمینه روی کمک کارشناسان ویکو نیز حساب کنید تا فرآیند درخواست کار در آلمان را در سریع‌ترین زمان ممکن و با موفقیت پشت سر بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *