آلمان

مالیات‌هایی که باید به عنوان یک کارگر خارجی در آلمان بپردازید

مالیات‌هایی که باید به عنوان یک کارگر خارجی در آلمان بپردازید

مهاجرت کاری در آلمان به این معنی است که قبل از دریافت حقوق مناسب (حقوق خالص) مالیات‌هایی که باید به عنوان یک کارگر خارجی در آلمان بپردازید مستقیماً از حقوق ناخالص شما کسر می‌شود. بین مالیات و بیمه تأمین اجتماعی تمایز قائل شده است. فیش حقوقی شما دقیقاً نشان می‌دهد که چقدر کسر شده است. با این حال، برای حساب کردن این مبالغ از قبل، می‌توانید از ماشین‌حساب‌های خالص در اینترنت استفاده کنید.

مالیات‌هایی که باید به عنوان یک کارگر خارجی در آلمان بپردازید

کار در آلمان به این معنی است که قبل از دریافت حقوق مناسب (حقوق خالص) مالیات‌های مختلف مستقیماً از حقوق ناخالص شما کسر می‌شود. بین مالیات و بیمه تأمین اجتماعی تمایز قائل شده است. فیش حقوقی شما دقیقاً نشان می‌دهد که چقدر کسر شده است.

با این حال، برای حساب کردن این مبالغ از قبل، می‌توانید از ماشین‌حساب‌های خالص در اینترنت استفاده کنید. می‌توانید یک محاسبه نمونه از آنچه را که در نمودار “درآمد در آلمان” کسر شده است، بیابید. مالیات‌هایی که باید به عنوان یک کارگر خارجی در آلمان بپردازید را می‌توانید از این طریق محاسبه کنید.

مالیات

مهم‌ترین مالیات برای کارمندان در آلمان، مالیات بر درآمد است، یعنی مالیات بر دستمزد شما. هرماه، کارفرمای شما مالیات بر درآمد را به عنوان “مالیات بر دستمزد” به نمایندگی از شما به اداره مالیات منتقل می‌کند. در ابتدا لازم نیست نگران چیزی باشید. با این حال، هرگونه اسناد مالیاتی را در مکانی امن نگهداری کنید.

مالیات‌هایی که باید به عنوان یک کارگر خارجی در آلمان بپردازید

میزان مالیات بر درآمد شما بستگی به خود درآمد شما دارد. هرچه درآمد شما بیشتر باشد، نرخ مالیات بالاتر است. همچنین برای براکت مالیاتی شما بسیار مهم است. براکت مالیاتی شما تحت تأثیر عواملی مانند ازدواج یا داشتن فرزند است. اگر عضو کلیسا هستید، کارفرمای شما مالیات کلیسا را نیز به اداره مالیات منتقل می‌کند.

سالانه صدها مهاجر به آلمان مهاجرت می‌کنند. آن‌ها از فرصت‌های کاری، امنیت اجتماعی بهره می‌برند و از ایده شروع زندگی جدید در کشوری جدید لذت می‌برند؛ اما حتی مهاجران نیز نمی‌توانند از جنبه‌های بوروکراتیک مهاجرت به آلمان فرار کنند – یکی از عناصر چالش‌برانگیز سیستم مالیاتی است. مالیات‌هایی که باید به عنوان یک کارگر خارجی در آلمان بپردازید در این مقاله خواهد آمد.

این مهم است که بدانید چگونه باید در آلمان به عنوان یک مهاجر مالیات بپردازید تا از جریمه، تقلب مالیاتی غیرعمدی یا حتی حبس اجتناب کنید – بدترین سناریوی ممکن که ممکن است پیش بیاید.

سیستم مالیاتی در آلمان چگونه کار می‌کند؟ مالیات‌هایی که باید به عنوان یک کارگر خارجی در آلمان بپردازید

پس از ورود به آلمان و ثبت‌نام در دفتر شهروندی – 14 روز پس از ورود – یک شماره شناسه مالیاتی دریافت می‌کنید. کارفرمای شما برای پرداخت دستمزد شما و تعیین میزان مالیاتی که باید بپردازید به این شماره نیاز دارد.در بیشتر موارد، مالیات شما به اداره مالیات فدرال (Finanzamt) پرداخت می‌شود.

در پایان سال، اداره مالیات تعیین می‌کند که آیا مبلغ صحیح مالیات را پرداخت کرده‌اید یا خیر و در صورت لزوم به شما بازپرداخت می‌کند. سپس، دولت آلمان از مالیات‌هایی که شما پرداخت کرده‌اید برای تأمین مالی پروژه‌های دولتی مانند مدارس، بیمارستان‌ها، مراکز تفریحی و… استفاده خواهد کرد.

به عبارت ساده، سیستم مالیاتی آلمان به شرح زیر است:

  1. شما در آلمان کار می‌کنید.
  2. شما حقوق می‌گیرید.
  3. مالیات به طور خودکار از حقوق شما کسر می‌شود.
  4. مالیات به نفع شما به عنوان یک مقیم استفاده می‌شود.

مالیات‌هایی که باید به عنوان یک کارگر خارجی در آلمان بپردازید

آیا باید در آلمان مالیات پرداخت کنم؟

هر مهاجری که در آلمان زندگی می‌کند، کار می‌کند و درآمدی کسب می‌کند، موظف به پرداخت مالیات در سطح فدرال و محلی است. اگر تصمیم دارید بیش از شش ماه در آلمان زندگی کنید و آدرس جدید خود را در این کشور ثبت کنید، معمولاً ملزم به پرداخت مالیات هستید.

اگر من به عنوان یک فریلنسر کار کنم چه می‌شود؟ مالیات‌هایی که باید به عنوان یک کارگر خارجی در آلمان بپردازید

همه افراد خارجی که به عنوان شغل آزاد یا خوداشتغال در آلمان کار می‌کنند باید مالیات بپردازند. در این صورت مسئولیت محاسبه مالیات و پرداخت آن در پایان سال مالی بر عهده شماست.
اگر مطمئن نیستید که آیا با تعریف “مقیم مشمول مالیات” مطابقت دارید، باید با یک آژانس مالیاتی حرفه‌ای مانند تماس بگیرید که به شما یک مشاور متخصص در الزامات مالیاتی در آلمان برای مشاغل آزاد ارائه می‌دهد. برای معرفی و شناخت بیشتر با موسسه کاریابی بین‌المللی ویکو ارتباط خود را برقرار کنید.

  • طبقه اول: همه افراد مجرد، مطلقه، بیوه، افراد – از جمله کسانی که در مشارکت مدنی ثبت ‌شده‌اند.
  • طبقه دوم: افرادی که والدین مجرد هستند و مستحق دریافت کمک هزینه دولتی هستند.
  • طبقه سوم: افراد متأهل که در آن یکی از همسران درآمد قابل توجهی بالاتر از دیگری کسب می‌کند (حداقل بیش از 60٪ از کل درآمد خانواده).
  • طبقه چهارم: افراد متأهل که هم کار می‌کنند و هم از نظر مقدار درآمد مشابهی کسب می‌کنند.
  • طبقه پنجم: افراد متأهل یا ثبت‌نام شده در مشارکت مدنی که در آن یکی از زوجین کمتر از دیگری درآمد دارد.
  • طبقه ششم: افرادی که چندین شغل دارند.

تماس با ما

اگر در آلمان یک شغل آزاد/خوداشتغال هستید، ممکن است در تعیین طبقه‌بندی مالیاتی خود با مشکلات بیشتری روبرو شوید. حتی ممکن است در نهایت بیش از آنچه نیاز دارید پرداخت کنید؛ بنابراین، برای مشاوره رایگان به موسسه کاریابی بین‌المللی ویکو بروید تا ببینید کدام دسته برای شما مناسب است. مالیات‌هایی که باید به عنوان یک کارگر خارجی در آلمان بپردازید در این مقاله ارائه شده است.

انواع مالیات برای مهاجرت کاری به آلمان: مالیات‌هایی که باید به عنوان یک کارگر خارجی در آلمان بپردازید

مهاجران در آلمان باید سه مورد از مهم‌ترین مالیات‌ها را در نظر بگیرند:

طبقه‌های مالیاتی آلمان: مالیات‌هایی که باید به عنوان یک کارگر خارجی در آلمان بپردازید

هر مقیم آلمان در یک طبقه مالیاتی طبقه‌بندی می‌شود – این طبقه‌بندی میزان مالیات کسر شده از حقوق شما را تعیین می‌کند. این دسته بر اساس معیارهای مختلفی از جمله درآمد سالانه، وضعیت تأهل، کمک‌های دولتی و … اختصاص داده می‌شود.

در اینجا مروری کوتاه بر طبقات مالیاتی آلمان است:

  • مالیات بر درآمد (Einkommensteuererklärung). همان‌طور که از نام آن پیداست، این مالیات بر اساس درآمد شما محاسبه می‌شود، یعنی میزان درآمد شما در یک سال چه به عنوان کارمند یا خوداشتغال.
  • مالیات بر ارزش افزوده (Umsatzsteuer). این مخفف مالیات بر ارزش افزوده است که بر کالاها و خدمات اعمال می‌شود.
  • مالیات تجارت (Gewerbesteuer). مشاغل ثبت شده در آلمان که با تجارت سروکار دارند، موظف به پرداخت این مالیات هستند.

مالیات‌هایی که باید به عنوان یک کارگر خارجی در آلمان بپردازید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *