آلمان

مدت زمان آوسبیلدونگ در آلمان

مدت زمان آوسبیلدونگ در آلمان

این مقاله به بررسی مدت زمان آوسبیلدونگ در آلمان می‌پردازد. هدف این است که درباره این موضوع اطلاعات لازم را به دست آورید و بتوانید دوره‌های کارآموزی را به درستی در آلمان طی کنید. در این مقاله ما به شما کمک خواهیم کرد.

مدت زمان آوسبیلدونگ در آلمان

آیا برای آوسبیلدونگ آلمان درخواست داده‌اید و شاید قبلاً پیشنهادی دریافت کرده‌اید؟ پس باید به زودی با شرکت آموزشی خود قرارداد ببندید. در اینجا می‌توانید کشف کنید که به چه مواردی در این زمینه باید توجه کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره ویزای کاری آلمان و مهاجرت کاری به آلمان به سایت شرکت بین‌المللی ویکو مراجعه کنید.

دوره‌های کارآموزی دو ساله

آموزش در شرکت می‌تواند بین 2 تا 3.5 سال طول بکشد. آموزش حرفه‌ای دو ساله اغلب نسبت تئوری کمتری نسبت به آموزش سه ساله یا سه سال و نیم دارد. شما اغلب می‌توانید این را با آموزش در یک حرفه مرتبط که 3 یا 3.5 سال طول می‌کشد دنبال کنید. بنابراین مدت زمان آوسبیلدونگ در آلمان در این حدود که در بالا به آن اشاره شد طول خواهد کشید.

آیا می‌توان مدت زمان آوسبیلدونگ در آلمان را کوتاه کرد؟

راه‌های مختلفی برای کوتاه کردن مدت زمان آوسبیلدونگ در آلمان وجود دارد.

  • مدارک تحصیلی اعتباری : اگر مدرک متوسطه دارید، می‌توانید دوره آموزشی خود را تا شش ماه کوتاه کنید. با داشتن مدرک ورودی آموزش عالی عمومی یا مدرک ورود به کالج فنی، می‌توان آن را تا دوازده ماه کوتاه کرد. به همراه شرکت آموزشی خود، باید درخواستی را در مراحل اولیه به اتاق مسئول (به عنوان مثال اتاق صنعت و بازرگانی یا اتاق صنایع دستی) ارسال کنید.

مدت زمان آوسبیلدونگ در آلمان

  • عملکرد خوب در مدرسه حرفه‌ای : اگر امتحان متوسط را با معدل مشخصی کامل کنید، می‌توانید برای پذیرش زودهنگام در امتحان نهایی اقدام کنید. شما خودتان درخواست را ارسال می‌کنید؛ مدرسه حرفه‌ای و شرکت آموزشی باید موافقت کنند.
  • اعتبار برای آموزش قبلی : یک آموزش کامل می‌تواند آموزش شما را تا دوازده ماه کوتاه کند. سایر دوره‌های آموزشی مانند صلاحیت مقدماتی، مدرسه حرفه‌ای یا سال آموزش حرفه‌ای پایه نیز می‌توانند تحت شرایط خاصی اعتبار داشته باشند. شما درخواست را با شرکت آموزشی خود به اتاق مسئول ارسال می‌کنید.

خوب است بدانید: حتی اگر چندین دلیل برای کوتاه کردن مدت زمان آوسبیلدونگ در آلمان دارید، حداقل مدت زمان نباید کمتر شود. از خدمات مشاوره آموزشی در اتاق محلی خود (به عنوان مثال اتاق صنعت و بازرگانی، اتاق صنایع دستی) بخواهید. او خوشحال خواهد شد که به شما کمک کند.

دوره آموزشی قابل تمدید است؟

در موارد استثنایی، دوره آموزش نیز می‌تواند تمدید شود، به عنوان مثال:

  1. اگر برای مدت طولانی بیمار بوده‌اید و این خطر وجود دارد که در امتحان نهایی موفق نشوید.
  2. اگر در امتحان نهایی مردود شدید سپس می‌توانید برای تمدید دوره آموزشی تا تاریخ امتحان بعدی اقدام کنید.
  3. شما درخواست را به اتاق مسئول (به عنوان مثال اتاق صنعت و بازرگانی، اتاق صنایع دستی) ارسال می‌کنید.

آموزش حرفه‌ای پاره وقت

در مورد آموزش حرفه‌ای پاره وقت، زمان آموزش روزانه یا هفتگی کاهش می‌یابد. بر این اساس کل مدت آموزش تمدید می‌شود. اگر مایل به تکمیل آموزش‌های پاره وقت هستید، باید این موضوع را با شرکت آموزشی احتمالی توضیح دهید. خدمات مشاوره شغلی ویکو با خوشحالی به سؤالات شما در مورد آموزش پاره وقت پاسخ خواهد داد.

تماس با ما

دوره آموزشی و امتحانات در آموزش درون شرکتی

در طول دوره آموزشی درون شرکتی، معمولاً سه تا چهار روز در شرکت آموزشی حضور خواهید داشت. بقیه زمان شما در مدرسه فنی حرفه‌ای شرکت می‌کنید. زمان حضور در مدرسه حرفه‌ای را می‌توان به عنوان درس‌های بلوکی نیز سازماندهی کرد. به دلیل دو مکان یادگیری، به آن آموزش حرفه‌ای «دوگانه» نیز می‌گویند. نحوه انجام آموزش دقیقاً برای هر شغل آموزشی تنظیم می‌شود.

در شرکت آموزشی چه چیزهایی یاد می‌گیرید؟

در شرکت آموزشی شما مهارت‌ها و دانش عملی را که برای شغل خود نیاز دارید، کسب می‌کنید. آنچه دقیقاً باید یاد بگیرید توسط قانون در آیین‌نامه آموزشی تعیین شده است. شرکت آموزشی شما باید برنامه‌ای برای نحوه انتقال محتوا به شما طراحی کند. این به اصطلاح طرح آموزشی است. در ابتدا با ابزارها و مواد مهم آشنا می‌شوید. سپس گام به گام کارهای دشوارتری به شما داده خواهد.

در هنرستان چه می‌آموزید؟

برای هر شغل آموزشی یک برنامه درسی جداگانه برای دروس مدرسه حرفه‌ای وجود دارد. هدف این است که به شما دانش نظری را برای شغل خود آموزش دهیم. همچنین در مدرسه حرفه‌ای چیزهای عملی یاد خواهید گرفت. به عنوان مثال، شما یاد می‌گیرید که نقشه‌های فنی ایجاد کنید.

همچنین دروس عمومی مانند آلمانی، ریاضیات یا انگلیسی خواهید داشت. همچنین می‌توانید گواهی پایان تحصیل خود را در مدرسه حرفه‌ای دنبال کنید یا آن را ارتقا دهید . برخی از مدارک اضافی نیز ممکن است، به عنوان مثال در زبان‌های خارجی. شرکت آموزشی شما باید شما را برای کلاس‌های مدرسه حرفه‌ای آزاد کند.

چه امتحاناتی وجود دارد؟

در طول دوره کارآموزی، معمولاً دو امتحان خواهید داشت: امتحان میانی و امتحان نهایی. شما در نیمی از دوره آموزشی در آزمون میانی شرکت می‌کنید. امتحان نهایی در پایان آموزش شما برگزار می‌شود. بسته به مقررات آموزشی، ممکن است به عنوان مثال، آزمون‌های نظری، عملی و شفاهی وجود داشته باشد.
امتحانات رد شده را می‌توان دو بار تکرار کرد. اگر در امتحان نهایی موفق شوید، مدرکی دارید که توسط دولت به رسمیت شناخته شده است.

مدت زمان آوسبیلدونگ در آلمان

قرارداد آموزش در آموزش درون شرکتی

آیا برای کارآموزی درخواست داده‌اید و شاید قبلاً پیشنهادی دریافت کرده‌اید؟ پس باید به زودی با شرکت آموزشی خود قرارداد ببندید.

قرارداد آموزشی چه چیزی را تنظیم می‌کند؟

قرارداد آموزش کتبی قبل از شروع آموزش درون شرکتی منعقد می‌شود. شامل حداقل اطلاعات معینی است:

  • هدف و ساختار آموزش حرفه‌ای با برنامه آموزشی دقیق
  • شروع و مدت زمان آموزش شما
  • اقدامات آموزشی در خارج از مرکز آموزشی
  • مدت زمان کار منظم روزانه، دوره آزمایشی و مرخصی
  • پرداخت و میزان کمک‌هزینه آموزشی
  • شرایطی که تحت آن می‌توان قرارداد را فسخ کرد.
  • ارجاع به قراردادهای جمعی و قراردادهایی که در مورد قرارداد شما اعمال می‌شود.
چه کسی قرارداد آموزشی را امضا می‌کند؟

شما خود و نماینده شرکت آموزشی قرارداد را امضا می‌کنید. اگر زیر 18 سال دارید، قیم قانونی شما نیز باید امضا کند، معمولاً مادر یا پدر شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *