آلمان

مزایای بلوکارت آلمان چیست؟

مزایای بلوکارت آلمان

یکی از مزایای بلوکارت آلمان این است که این کارت می تواند اقامت دائم کشور آلمان را برای شما به ارمغان بیاورد. کشور هایی که عضو اتحادیه اروپا هستند می توانند برای نیرو های متخصص که می خواهند از یک کشور خارج از حوزه اروپا به یک کشور اروپایی مهاجرت کاری داشته باشند، بلوکارت صادر می کنند. 

بلوکارت آلمان چیست؟

قبل از آن که مزایای بلوکارت آلمان را برای شما شرح دهیم، اجازه دهید ابتدا با بلوکارت آشنا شویم. بلوکارت آلمان در واقع نوعی اجازه نامه یا مجوز است که به دارنده آن اجازه می دهد در کشور آلمان مشغول به زندگی و کار شود و از حقوق شهروندی و اجتماعی مشابه با مردم و شهروندان آلمان برخوردار باشد. بلوکارت اجازه نامه ای است که از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا برا نیروهای کار ماهر صادر می شود.

بلوکارت یعنی این که به واسطه یک کارت آبی شما اجازه دریافت می کنید تا در کشورهای حوزه اروپا مشغول به کار و زندگی شوید. بلوکارت اروپا در واقع مشابه با گرین کارت آمریکا است. شاید برای شما سوال باشد که چرا رنگ این کارت آبی است و به آن بلوکارت می گویند؟ زیرا پرچم اتحادیه اروپا به رنگ آبی می باشد. بلوکارت آلمان می تواند به صورت 3 ماهه تا 4 ساله باشد و به دارنده آن، حق و حقوقی مشابه با شهروندان آلمانی می دهد.

مزایای بلوکارت آلمان

برای دریافت بلوکارت برای کار در آلمان قبل از هر چیزی الزامی است که شما ویزای کاری کشور آلمان را دریافت کنید. سپس شما باید در آلمان حضور یافته و در اداره اتباع خارجی شهر مورد سکونت خود ثبت نام کنید. بعد از گذشت 6 ماه شما می توانید برای دریافت بلوکارت آلمان اقدام نمایید. برای دریافت این کارت شرایطی لازم است که در این مقاله مورد بحث واقع می شوند.

مزایای بلوکارت آلمان کدامند؟

مزایای بلوکارت آلمان بسیار زیاد هستند. اولین و بهترین مزیت بلوکارت کشور آلمان این است که شما می توانید در یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان ساکن شوید، کار کنید و به تحصیل بپردازید و از رفاه اجتماعی و مالی بسیار خوبی بهره مند شوید. علاوه بر این اخذ بلوکارت آلمان می تواند به شما کمک کند که بتوانید به راحتی جهت اخذ اقامت دائم آلمان اقدام نمایید.

مزایای بلوکارت آلمان

یکی دیگر از مزایای بلوکارت آلمان این است که اگر شما این کارت را دارا باشید و در کشور آلمان مشغول به کار شوید همانند سایر شهروندان آلمانی از حقوق و مزایای بسیار خوبی برخوردار هستید. همچنین در محل کارتان مانند همکاران آلمانی خود حقوق خواهید گرفت. در صورتی که ویزای کار آلمان چنین امتیازاتی را به شما نمی دهد.

با استفاده از بلوکارت آلمان شما می توانید خانواده و فرزندتان را نیز به آلمان برده و به عضویت اتحادیه اروپا درآورید. در این حالت شما می توانید به همراه خانواده تان به راحتی به تمام اروپا سفر کنید.

اگر شما دارای بلوکارت آلمان باشید و همچنین در آلمان کسب و کار و شرکت خود را داشته باشید، می توانید از سراسر اروپا جهت استخدام نیروهای متخصص و ماهر اقدام نمایید. یعنی به عبارتی دامنه انتخاب شما وسیع تر می شود.

اگر 3 سال از مدت اعتبار بلوکارت شما بگذرد و شما همچنان در آلمان مشغول به کار باشید، می توانید جهت اخذ اقامت دائم آلمان اقدام نمایید. همچنین اگر مدت 2 سال از اعتبار بلوکارت شما بگذرد و شما به زبان آلمانی در سطح B1 مسلط باشید، می توانید برای دریافت اقامت دائم آلمان درخواست بدهید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره به وب سایت گروه مهاجرتی ویکو مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *