استرالیا

مهاجرت تحصیلی به استرالیا

مهاجرت تحصیلی به استرالیا

بسیاری از دانشجویان بین‌المللی که در استرالیا تحصیل می‌کنند پس از پایان تحصیلات خود برای اقامت دائم اقدام می‌کنند. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند علاقه خود را برای درخواست اقامت دائم از طریق برنامه مهاجرت SkillSelect استرالیا ابراز کنند. برای مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزای استرالیا موسسه ویکو یک سرویس آنلاین و شرایط را در این مقاله ارائه می‌دهد.

مهاجرت تحصیلی به استرالیا

SkillSelect یک سرویس آنلاین است که به مهاجران قصد ارائه یک ابراز علاقه آنلاین (EOI) اجازه می‌دهد. EOI حاوی اطلاعاتی در مورد مهارت‌ها و ویژگی‌های آن‌ها است که از طریق یک آزمون امتیاز (که منجر به امتیاز می‌شود) ارزیابی می‌شود. هنگامی که یک EOI ارائه شد، مهاجران قصد دارند برای ارائه درخواست ویزای ماهر دعوت شوند یا توسط کارفرمایان استرالیایی یا ادارات دولتی برای ویزای ماهر نامزد شوند.

ویزای مستقل ماهر برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا

انواع مختلفی از ویزای اقامت دائم وجود دارد، اما این بخش بر مهاجرت مهارتی برای دانشجویانی که از تحصیل در استرالیا فارغ‌التحصیل شده‌اند و توسط یکی از بستگان یا کارفرمایان واجد شرایط حمایت مالی نمی‌شوند، یا توسط یک ایالت یا قلمرو استرالیا نامزد نشده‌اند، تمرکز دارد.

برای کسب اطلاعات در مورد سایر گزینه‌های ویزا که مسیرهایی را برای اقامت دائم برای دانشجویان بین‌المللی ایجاد می‌کنند، از بخش SkillSelect وب‌سایت وزارت مهاجرت و حفاظت از مرز دیدن کنید.

مهاجرت تحصیلی به استرالیا

الزامات واجد شرایط بودن مهاجرت تحصیلی به استرالیا

برای واجد شرایط بودن برای ویزای مستقل ماهر (زیر کلاس 189)، باید شرایط اساسی زیر را برآورده کنید:

  1. دعوت‌نامه برای درخواست: شما باید یک EOI از طریق SkillSelect ارسال کنید و از شما دعوت شود که برای ویزا درخواست دهید.
  2. سن: هنگام دعوت به درخواست باید کمتر از 50 سال سن داشته باشید.
  3. شغل نامزد شده: شما باید شغل ماهری را معرفی کنید که با مهارت‌ها و صلاحیت‌های شما مطابقت داشته باشد و در فهرست مشاغل ماهر (SOL) باشد. قبل از انجام EOI باید یک ارزیابی مهارتی مناسب برای شغل خود کسب کنید.
  4. سلامت: شما باید تحت معاینه پزشکی قرار بگیرید و حداقل شرایط بهداشتی را رعایت کنید.
  5. شخصیت: شما باید بتوانید ثابت کنید که شخصیت خوبی دارید. شما ملزم به امضای بیانیه ارزش‌های استرالیا و ارائه گواهی پلیس و سایر اسناد مربوطه هستید.
  6. توانایی زبان انگلیسی: شما باید مدرکی ارائه دهید که نشان دهد زبان انگلیسی را در قالب آزمون‌های زبان انگلیسی دارید.
    تست امتیاز

علاوه بر شرایط فوق، متقاضیان برای اخذ اقامت دائم باید نمره قبولی آزمون را نیز داشته باشند. نمره قبولی در حال حاضر 60 امتیاز برای ویزای مستقل ماهر (زیر کلاس 189) است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آزمون امتیاز، به بخش ویزای مستقل ماهر (زیر کلاس 189) مراجعه کنید این اطلاعات را از کارشناسان سایت ویکو دریافت کنید.

متقاضیان بر اساس معیارهای مختلف در زمان دعوت امتیاز کسب می‌کنند که مربوط به موارد زیر است:
  • سن شما (باید بین 18 تا 49 سال باشد)
  • توانایی زبان انگلیسی شما
  • تجربه استخدام در استرالیا و خارج از کشور
  • سطح مدرک تحصیلی شما (مثلاً دیپلم، لیسانس یا دکترا)
  • تحصیل در استرالیا (شما باید یک یا چند مدرک استرالیایی که به دو یا چند سال تحصیل در استرالیا نیاز دارد را تکمیل کرده باشید)
  • مهارت‌های شریک زندگی شما
  • تحصیل و زندگی در استرالیا منطقه‌ای یا یک منطقه شهری کم‌رشد
  • اعتبار به یکی از زبان‌های جامعه استرالیا
  • تکمیل یک برنامه سال حرفه‌ای تائید شده توسط دولت (PYP) در استرالیا.

تماس با ما

مهاجرت تحصیلی به استرالیا: هزینه ویزا چقدر خواهد بود؟

هزینه درخواست ویزای مستقل ماهر (زیر کلاس 189) از 3755 دلار استرالیا شروع می‌شود. متقاضیانی که اعضای خانواده واجد شرایط را برای زندگی با خود در استرالیا می‌آورند باید توجه داشته باشند که هزینه اضافی برای متقاضی اعمال می‌شود.

علاوه بر هزینه درخواست، ممکن است هزینه‌های دیگری مانند ارزیابی مهارت، آزمون زبان انگلیسی، معاینات پزشکی، گواهی پلیس و گواهینامه و/یا ترجمه مدارک مرتبط با ویزا باشد. لطفاً توجه داشته باشید که هزینه‌ها در هر زمان ممکن است تغییر کنند. برای اطلاعات به روز، به وب‌سایت ویکو مراجعه کنید.

مهاجرت تحصیلی به استرالیا: چگونه درخواست شود

قبل از درخواست، باید گزینه‌های ویزای خود را بررسی کنید و اطلاعات و مدارک موردنیاز مانند ارزیابی مهارت‌ها و نتایج آزمون زبان انگلیسی را آماده کنید. همچنین باید بررسی کنید که آیا شغل شما در SOL مربوطه ذکر شده است یا خیر، آیا معیارهای اولیه را دارید و آیا نمره قبولی آزمون را دارید یا خیر. شما می‌توانید EOI خود را برای ویزای مستقل ماهر (زیر کلاس 189) به صورت آنلاین از طریق وب‌سایت SkillSelect، از داخل استرالیا یا خارج از کشور ارسال کنید.

هنگامی که یک EOI را تکمیل می‌کنید، سیستم امتیاز و نتایجی را بر اساس ادعاهای شما به شما می‌دهد که سپس توسط SkillSelect پردازش می‌شود. اگر برای درخواست ویزا دعوت شده‌اید، دعوت‌نامه‌ای برای درخواست از SkillSelect دریافت خواهید کرد. شما 60 روز فرصت دارید تا قبل از منقضی شدن دعوت‌نامه، درخواست ویزای معتبر را به صورت آنلاین ارائه دهید.

از آنجایی که افراد بیشتری نسبت به مکان‌های موجود می‌خواهند به استرالیا مهاجرت کنند، همه کسانی که EOI ارسال می‌کنند، دعوت‌نامه‌ای برای درخواست ویزا دریافت نمی‌کنند. EOI شما حداکثر تا دو سال پس از ارسال در پایگاه داده SkillSelect باقی خواهد ماند. در این مدت، اگر شرایط شما تغییر کرد، می‌توانید آن را به روز کنید – برای مثال، اگر مدرک یا تجربه بیشتری کسب کنید. هرگونه تغییر در نظر گرفته خواهد شد و ممکن است توانایی شما را برای دعوت شدن افزایش دهد.

مهاجرت تحصیلی به استرالیا

ویزای موقت فارغ‌التحصیلان: مهاجرت تحصیلی به استرالیا

گزینه دیگر ویزای موقت فارغ‌التحصیل (زیر کلاس 485) است که به دانشجویان بین‌المللی واجد شرایط اجازه می‌دهد تا پس از اتمام دوره خود به طور موقت در استرالیا زندگی و کار کنند. اگر شرایط لازم برای ویزای مستقل ماهر را ندارید، ویزای فارغ‌التحصیل موقت می‌تواند فرصتی را برای شما فراهم کند تا در استرالیا بمانید تا تجربه کاری ماهر داشته باشید یا توانایی زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشید، که ممکن است واجد شرایط بودن شما را برای اقامت دائم افزایش دهد.

متقاضیان باید حداقل دو سال تحصیل در استرالیا را گذرانده باشند. ویزا دارای دو جریان است: جریان کار فارغ‌التحصیل و جریان کار پس از تحصیل. درخواست‌ها از طریق DIBP به جای SkillSelect ارسال می‌شوند. برای اطلاعات بیشتر، به وب‌سایت وزارت مهاجرت و حفاظت از مرز مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *