آلمان

نحوه‌ی صحیح اپلای برای دانشگاه‌های آلمان

اپلای برای دانشگاه‌های آلمان

یکی از مهم‌ترین مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه‌های آلمان نحوه‌ی صحیح اپلای برای دانشگاه‌های آلمان می‌باشد. شاید حتی یک اشتباه کوچک سبب شود تا دانشگاه شما را به عنوان فردی که انگیزه‌ی کافی برای تحصیل ندارد، بشناسد. اما جای هیچ‌گونه نگرانی نیست زیرا که در ادامه‌ی این مطالب شما را با مراحل این امر مهم آشنا خواهیم کرد.

نحوه‌ی صحیح اپلای برای دانشگاه‌های آلمان

کشور آلمان به دلیل نظام آموزشی منحصربه‌فردی خود، در پذیرش دانشجویان، حساسیت‌های خاصی را از خود نشان می‌دهد. این حساسیت‌ها در نهایت به غربال کردن متقاضیان و پذیرش بهترین افراد از میان آن‌ها منجر خواهد شد. نحوه‌ی صحیح اپلای برای دانشگاه‌های آلمان از آن جهت که در شناخت شخصیت علمی شما توسط دانشگاه تأثیرگذار است، یکی از مهم‌ترین گام‌های درخواست اخذ پذیرش از این دانشگاه‌ها می‌باشد.

علی رغم تمام این صحبت‌ها، جای هیچ‌گونه نگرانی نیست زیرا که شما با شناخت صحیح می‌توانید به بهترین نحو ممکن اپلای نمایید. همچنین شما می‌توانید هرگونه مشکل و یا ابهام در زمینه‌های مختلف مهاجرت از جمله اقامت آلمان، ویزای تحصیلی، ویزای جاب آفری، ویزای آوسبیلدونگ و … را با همکاران ما در گروه ویکو در میان بگذارید.

اپلای برای دانشگاه‌های آلمان

شرایط اپلای برای دانشگاه‌های آلمان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد:

تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد در آلمان، به ترتیب 4 و 2 سال طول می‌کشد. دانشگاه‌هایی که این مقاطع تحصیلی را ارائه می‌دهند به دو دسته‌ی دولتی و خصوصی تقسیم‌بندی می‌شوند. تحصیل در دانشگاه‌های دولتی با شرط قبولی در آزمون ورودی، رایگان است. اما تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی آلمان بسته به مقطع و رشته‌ی تحصیلی، دانشگاه و برخی عوامل دیگر از 12,000 تا 25,000 یورو در سال متفاوت خواهد بود و خبری از آزمون ورودی نیست.

زبان مورد نیاز برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌های دولتی، حداقل مدرک زبان آلمانی B1 است. حال آنکه در دانشگاه‌های خصوصی، شما می‌توانید با مدرک زبان آلمانی و یا مدرک آیلتس 6.5 از این دانشگاه‌ها پذیرش بگیرید. در اغلب رشته‌ها، به‌جز پزشکی و رشته‌های مشابه، حداقل معدل 13 مورد نیاز است.

برای درخواست پذیرش باید رشته مورد نظر خود را از طریق وب‌سایت دانشگاه یافته و اپلای کنید. زمان مهلت ثبت اپلای برای دانشگاه‌های آلمان متفاوت است و در وب‌سایت آن‌ها درج می‌گردد. بهتر است که برای چند دانشگاه اپلای کنید تا شانس خود را بالا ببرید.

لطفاً برای هر دانشگاه، انگیزه نامه‌ای متفاوت ارسال کنید زیرا که ارسال یک نامه برای تمامی دانشگاه‌ها، تنها شأن علمی و شخصیتی شما را پایین خواهد آورد. هزینه‌ای که دانشگاه بابت بررسی درخواست شما دریافت می‌کند، اغلب کمتر از 50 یورو است که در برخی از دانشگاه‌ها، از طریق اپلیکیشن‌های خاصی صورت می‌گیرد.

تماس با ویکو

سایر مدارک مورد نیاز عبارت‌اند از:

  1. مدارک تحصیلی پیشین به همراه ریز نمرات و ترجمه‌ی آن‌ها به زبان آلمانی یا انگلیسی.
  2. انگیزه نامه.
  3. توصیه‌نامه.
  4. مدرک زبان آلمانی و یا انگلیسی.
  5. بیمه درمانی معتبر.
  6. اثبات تمکن مالی.
  7. گپ تحصیلی کمتر از 5 سال.
  8. داشتن سن مناسب برای مقطع درخواستی.

شرایط اپلای برای دانشگاه‌های آلمان در مقطع دکترا:

مقطع دکترا معمولاً بین 3 تا 4 سال طول می‌کشد و رایگان است. برای اخذ پذیرش در این دوره، ابتدا یک استاد سوپروایزر مرتبط با حوضه‌ی فعالیت خود بیابید و از طریق مکاتبه با وی، نظر او را برای سوپروایزری تز دکترای خود جلب کنید. برای این مقطع نیز برای هر استاد انگیزه نامه‌ای متفاوت ارسال کنید تا وجهه‌ی علمی و شخصیتی شما خدشه‌دار نشود. سپس با مهیا کردن مدارک زیر برای اخذ پذیرش مقطع دکترا اقدام نمایید.

  1. نامه تأییدیه از استاد سوپروایزر.
  2. مدارک تحصیلی قبلی به همراه ترجمه‌ی آن‌ها.
  3. تأییدیه‌ای حاکی از اعتبار مدارک تحصیلی.
  4. توصیه‌نامه از 2 استاد قبلی.
  5. ارائه مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی.

اپلای برای دانشگاه‌های آلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *