آلمان

نگاهی کوتاه به ویزای تحصیلی آلمان

ویزای تحصیلی آلمان

اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان و اخذ پذیرش از مدارس و دانشگاه‌های این کشور رویای بسیاری از افراد جویای علم می‌باشد. علت این امر، کیفیت بالای آموزشی و شرایط ایده‌آل کاری موجود در این کشور است. شرایطی که هر فرد تحصیل‌کرده‌ای را وسوسه خواهد کرد. بنابراین در این متن به کلیات ویزای تحصیلی آلمان پرداخته خواهد شد.

نگاهی کوتاه به ویزای تحصیلی آلمان

کشور آلمان به علت فراهم نمودن بستری مناسب برای تحصیل، در میان بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان تداعی‌گر یک فرصت تحصیلی مناسب است. به همین علت بسیاری از افراد تحصیل‌کرده درصدد اخذ ویزای تحصیلی آلمان هستند. نکته‌ای که می‌بایست پیش از مهاجرت تحصیلی و اقامت آلمان به آن توجه نمایید، آگاهی از تمام جوانب مهاجرت تحصیلی می‌باشد. از این رو بسیاری از همکاران ما در گروه ویکو آماده‌ی پاسخگویی به سؤالات شما عزیزان در زمینه‌ی ویزای تحصیلی، ویزای کاری، ویزای اوسبیلدونگ و بسیاری نکات دیگر هستند.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی آلمان:

برای مهاجرت تحصیلی به آلمان، شما می‌بایست در ابتدا یک وقت مصاحبه از سفارت آلمان دریافت نمایید که معمولاً 1.5-1 سال طول می‌کشد تا بتوانید در سفارتخانه حضور پیدا کنید. به همین علت در این مدت زمان شما می‌توانید برای اخذ پذیرش از موسسه‌ی آموزشی مورد نظر اقدام نمایید. وقت سفارت برای شرکت در دوره‌های زبان، پذیرش در فرصت مطالعاتی، دوره‌ی کارشناسی ارشد با مدرک زبان و همچنین دوره‌ی دکترا کوتاه‌تر می‌باشد.

در مرحله‌ی بعد شما با ارسال مدارک مورد نیاز موسسه‌ی مورد نظر، منتظر دریافت پذیرش از سوی آن‌ها خواهید ماند. پس از دریافت پذیرش و همچنین مصاحبه در سفارتخانه، شما می‌توانید به کشور آلمان مهاجرت کنید. در مرحله‌ی آخر نیز برای اینکه بتوانید در طول مدت تحصیل خود در آلمان زندگی کنید، باید با مراجعه به کنسولگری آلمان، ویزای اقامت در این کشور را تهیه نمایید.

ویزای تحصیلی آلمان

ویزای دانش‌آموزی آلمان:

مدارس آلمان شامل پیش دبستانی(3 تا 6 سالگی)، دبستان(6 تا 10 سالگی) و دبیرستان (نظری، فنی و حرفه‌ای و همچنین کار و دانش) است. شرط ورود به دبستان‌های آلمان داشتن نمرات بین 5 تا 10 در کارنامه می‌باشد. در دوره‌های دبیرستان نیز نمرات قابل قبول 10 تا 13 است. پس از اتمام این دوره، یک آزمون از شما گرفته خواهد شد تا بتوانید در دانشگاه‌های این کشور به ادامه تحصیل بپردازید.

اگر شما کمتر از 18 سال سن دارید، برای  تحصیل در مدارس آلمان نیاز به مدرک زبان آلمانی نخواهید داشت. تحصیل در مدارس دولتی رایگان است. اما تحصیل در مدارس خصوصی با شهریه‌ی سالانه‌ای معادل 8000 تا 13000 یورو در سال همراه است. البته این شهریه در مدارس شبانه‌روزی آلمان به 30 هزار یورو در سال نیز خواهد رسید.

تماس با ویکو

ویزای تحصیلی آلمان در مقاطع دانشگاهی:

اولین نکته‌ی مهم برای دریافت ویزای تحصیلی، گپ تحصیلی کمتر از 5 سال و داشتن سن قابل قبول دانشگاه می‌باشد. در دانشگاه‌های دولتی شما ملزم به داشتن مدرک زبان آلمانی در سطح B1 و قبولی در آزمون ورودی این دانشگاه‌ها هستید. حال آنکه در دانشگاه‌های خصوصی شرط زبان آلمانی و آزمون ورودی وجود ندارد اما سالیانه شهریه‌های زیادی از دانشجویان اخذ خواهد شد. شهریه‌ی دانشگاه‌های خصوصی بسته به مقطع تحصیلی، رشته‌ی مورد نظر و همچنین دانشگاه انتخابی شما مقادیر متفاوتی است اما به طور کلی مابین 12 هزار تا 25 هزار یورو در سال خواهد بود.

شما می‌توانید تحت شرایط خاصی از انواع مختلفی از بورسیه‌های تحصیلی استفاده نمایید. این بورسیه‌های تحصیلی با توجه به معدل و رزومه‌ی علمی شما مقادیر متفاوتی خواهند بود و می‌توانند همه یا بخشی از هزینه‌های تحصیل و زندگی شما را پوشش دهند.

ویزای تحصیلی آلمان

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی آلمان:
  1. فرم درخواست.
  2. تأییدیه پذیرش.
  3. انگیزه نامه.
  4. گذرنامه.
  5. بلیط مسافرت.
  6. 2 عدد عکس پاسپورتی.
  7. بیمه درمانی معتبر.
  8. اثبات تمکن مالی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *