آلمان

هزینه اخذ ویزای آلمان

هزینه اخذ ویزای آلمان

هزینه اخذ ویزای آلمان یعنی تمام انواع ویزای ملی که برای اقامت طولانی مدت در آلمان صادر می‌شود 75 یورو است. معمولاً می‌توانید این مبلغ را در سفارت یا کنسولگری آلمان به واحد پول محلی خود پرداخت کنید. در صورت منفی بودن تصمیم ویزا، هزینه به شما مسترد نخواهد شد. بنابراین، همیشه مطمئن شوید که برنامه شما کامل است.

هزینه اخذ ویزای آلمان

هزینه اخذ ویزای آلمان یعنی تمام انواع ویزای ملی که برای اقامت طولانی مدت در آلمان صادر می‌شود 75 یورو است. معمولاً می‌توانید این مبلغ را در سفارت یا کنسولگری آلمان به واحد پول محلی خود پرداخت کنید. در صورت منفی بودن تصمیم ویزا، هزینه به شما مسترد نخواهد شد. بنابراین، همیشه مطمئن شوید که برنامه شما کامل است.

هزینه ویزای آلمان

برای اینکه ویزای آلمان شما پردازش شود، باید قبل از حضور در وقت مصاحبه برای ویزا، هزینه‌ای را پرداخت کنید. پرداخت هزینه یک شرط حیاتی برای درخواست ویزا است.
هزینه ویزای آلمان شما بستگی به نوع ویزای شما دارد. اعداد قابل تغییر است.

هزینه دسته ویزای اقامت کوتاه آلمان به یورو

  1. ویزای ترانزیت فرودگاهی 80 یورو
  2. ویزای اقامت کوتاه مدت (بزرگسالان) 80 یورو
  3. کودکان بین 6 تا 12 سال 40 یورو
  4. کودکان زیر 6 سال رایگان
  5. اتباع ارمنستان، آذربایجان و روسیه. 35 یورو

از فوریه 2020، هزینه انواع ویزای کوتاه مدت آلمان که به عنوان ویزای شینگن نیز شناخته می‌شود، 80 یورو است. با این وجود، در بسیاری از موارد، شما مجبور نیستید برای ویزا هزینه‌ای بپردازید یا بسته به ملیت یا وضعیت خود، می‌توانید ویزا را با قیمت پایین دریافت کنید.

هزینه اخذ ویزای آلمان

برای ویزای آلمان چه مدارکی لازم است؟

تعدادی از اسناد و مدارک بخش مهمی از درخواست شما برای ویزا در آلمان است. چک لیست ما یک نمای کلی از تمام مدارک مهمی که باید برای قرار ملاقات خود در سفارت یا کنسولگری با خود داشته باشید به شما ارائه می‌دهد و هزینه اخذ ویزای آلمان نیز به همراه آن‌ها ارائه می‌شود.

چک لیست مدارک برای درخواست ویزای کار:

  • فرم‌های درخواست تکمیل و امضا شده
  • دو قطعه عکس پاسپورت
  • پاسپورت ملی معتبر
  • تأیید سکونت
  • بیمه درمانی : از تاریخ ورود به آلمان معتبر است.
  • بیمه درمانی مسافرتی از ورود به آلمان تا شروع کار، مگر اینکه در بیمه درمانی که قبلاً درخواست شده است، لحاظ شده باشد.
  • قرارداد کاری یا پیشنهاد شغلی الزام‌آور با ذکر حقوق ناخالص سالیانه و شرح دقیق شغلی که در آلمان انجام خواهید داد.
  • تأیید آژانس کار فدرال در صورت وجود
  • رزومه
  • مدارک صلاحیت : دیپلم، گواهینامه و …
  • نامه شخصی همراه با اطلاعات دقیق در مورد هدف و مدت اقامت شما
  • اثبات سابقه کیفری پاک
  • مدرک پرداخت هزینه ویزا
  • بیانیه صحت اطلاعات

چگونه AXA می‌تواند کمک کند؟

اگر قبل از شروع کار در آلمان بیمه درمانی ندارید، می‌توانید برای درخواست ویزای خود بیمه درمانی سفر شینگن ارائه دهید. همین امر در مورد ویزای جستجوی کار نیز صدق می‌کند. با AXA می‌توانید بیمه درمانی و مسافرتی برای آلمان و منطقه شنگن را از حداقل 0.99 یورو در روز به صورت آنلاین تهیه کنید.

تماس با ما

انواع بیمه مسافرتی AXA Low Cost و اروپا را می‌توان برای اقامت تا 6 ماه یا 180 روز خارج کرد. AXA بلافاصله گواهینامه‌ای را برای شما صادر می‌کند که می‌توانید از آن برای اثبات بیمه خود استفاده کنید تا بتوانید بدون نیاز به صبر بیشتر درخواست ویزای خود را ارسال کنید. بیمه مسافرتی آکسا در تمامی سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های کشورهای شنگن پذیرفته می‌شود. هزینه اخذ ویزای آلمان و بیمه با هم محاسبه نمی‌شود.

کارت آبی اتحادیه اروپا چیست؟

کارت آبی اتحادیه اروپا مدرکی دال بر اقامت قانونی اتباع کشورهای ثالث به منظور اشتغال سودمند است. این به خارجیان با سطح تحصیلات آکادمیک یا معادل این فرصت را می‌دهد تا در آلمان شغل خوبی داشته باشند و دسترسی آن‌ها به بازار کار آلمان را تسهیل می‌کند.

کارت آبی اتحادیه اروپا یک مجوز اقامت موقت است که برای اشتغال دائم حداکثر به مدت چهار سال صادر می‌شود. اگر طول مدت رابطه کاری کمتر از چهار سال باشد، کارت آبی اتحادیه اروپا برای مدت زمان رابطه کاری به اضافه سه ماه صادر می‌شود. هزینه کارت آبی نیز جزیی از هزینه اخذ ویزای آلمان است.

بررسی اولویت چیست؟

اگر خارجیان کشورهای ثالث بخواهند در بازار کار آلمان استخدام شوند، آژانس کار فدرال از نظر قانونی موظف است آزمایش بازار کار را انجام دهد. در این زمینه، به اصطلاح “بررسی اولویت” صورت می‌گیرد. بررسی می‌شود که آیا متقاضیان ترجیحی برای استخدام در بازار کار برای این موقعیت وجود دارند یا خیر. آلمانی‌ها، شهروندان اتحادیه اروپا یا افرادی که دارای اقامتگاه یا اجازه اقامت هستند در اولویت هستند.

برای ویزای کارم کجا اقدام کنم؟ هزینه اخذ ویزای آلمان چقدر است؟

آیا شرایط ویزای کار در آلمان را دارید؟ سپس با نمایندگی دیپلماتیک مسئول آلمان در کشور محل اقامت خود قرار ملاقات بگذارید تا قبل از ورود به آلمان برای ویزای کار درخواست دهید. در اینجا شما درخواست تکمیل شده و امضا شده و تمام مدارک مورد نیاز را ارسال می‌کنید. تنها در صورتی که برای ویزای کار در آلمان درخواست داده باشید، می‌توانید در تاریخ بعدی پس از ویزا، اجازه اقامت صادر شود. در اینجا فرم درخواست مناسب است دریافت فرم نیز جزیی از هزینه اخذ ویزای آلمان است.

توجه: اگر قبلاً در آلمان شغلی پیدا کرده‌اید، کارفرمای آینده شما می‌تواند با استفاده از روش کارگر ماهر تسریع روند ورود شما به آلمان را کوتاه کند. قبل از گرفتن قرار ملاقات با مأموریت دیپلماتیک مسئول، در این مورد با کارفرمای جدید خود صحبت کنید. در مورد هزینه اخذ ویزای آلمان نیز می‌توانید به موسسه کاریابی ویکو مراجعه کنید. مهاجرت کاری به آلمان از طریق این موسسه راحت‌تر انجام خواهد گرفت.

هزینه اخذ ویزای آلمان

معافیت از هزینه ویزای کوتاه مدت

اگر برای ویزای شینگن درخواست می‌کنید که مقصد اصلی شما آلمان است، اگر تحت یکی از دسته‌های زیر قرار بگیرید، از پرداخت هزینه ویزا معاف خواهید بود:

  • کودکان زیر شش سال
  • همسران، شرکای هم‌جنس در یک اتحادیه مدنی و فرزندان مجرد خردسال شهروندان آلمانی، والدین شهروندان آلمانی خردسال و اعضای خانواده اتباع اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا، مشروط بر اینکه از آزادی رفت و آمد برخوردار باشند.
  • دانش‌آموزان، دانش‌آموختگان، فارغ‌التحصیلان و کارکنان آموزشی همراه که به منظور تحصیل یا آموزش سفرهایی را انجام می‌دهند.
  • نمایندگان مؤسسات غیرانتفاعی با سن 25 سال یا کمتر، شرکت کننده در سمینارها، کنفرانس‌ها یا سایر رویدادهای ورزشی، فرهنگی یا آموزشی که توسط سازمان‌های غیرانتفاعی برگزار می‌شود.
  • محققان کشورهای ثالث که به منظور انجام تحقیقات علمی در داخل جامعه اروپا سفر می‌کنند
  • کسانی که برای «تعویض» ویزای قدیمی و معتبر در یک سند مسافرتی «کامل» (یکی که صفحات خالی ندارد) با ویزای جدید معتبر برای همان مدت در سند مسافرتی جدید متقاضی سفر می‌کنند.

در صورتی که متقاضی به دنبال ورود به کشور برای ارتقای منافع فرهنگی، علایق در حوزه سیاست خارجی، سیاست توسعه یا به دلایل بشردوستانه باشد، کنسولگری آلمان نیز چشم پوشی یا کاهش هزینه‌های دریافتی را در موارد فردی در نظر خواهد گرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *