ایتالیا

هزینه دانشگاه‌های مختلف ایتالیا

هزینه دانشگاه‌های مختلف ایتالیا

اگر به دنبال مدارک مقرون‌به‌صرفه در اروپا هستید، باید تحصیل در ایتالیا را در نظر بگیرید. این کشور خانه برخی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان است که تحصیلات با کیفیت بالا و شهریه(هزینه دانشگاه‌های مختلف ایتالیا) پایین ارائه می‌دهند. همچنین از سفر و کاوش در فرهنگ و تاریخ غنی شهرهای ایتالیا لذت خواهید برد.

هزینه دانشگاه‌های مختلف ایتالیا

اگرچه هزینه‌های تحصیل مقرون‌به‌صرفه است، اما هزینه‌های دیگری نیز وجود دارد که باید آن‌ها را پوشش دهید، مانند: اسکان، غذا، حمل‌ونقل، کتاب و … در زیر، ما اطلاعات بیشتری در مورد شهریه و هزینه‌های زندگی ارائه خواهیم داد، و امیدواریم که شما ایده بهتری در مورد نوع بودجه‌ای که برای تحصیل در ایتالیا نیاز دارید به دست آورید. در این مقاله سعی شده است به هزینه دانشگاه‌های مختلف ایتالیا نیز پرداخته شود.

شهریه دانشگاه در ایتالیا برای دانشجویان بین‌المللی

هزینه دانشگاه‌های مختلف ایتالیا: شهریه در دانشگاه‌های دولتی

دانشگاه‌های دولتی ایتالیا شهریه‌های خود را بر اساس رشته و نوع مدرک (لیسانس، فوق‌لیسانس، دکترا) تعیین می‌کنند. به طور متوسط، شهریه بین 0 تا 5000 یورو در سال تحصیلی متغیر است. اگر دانشجوی غیر اتحادیه اروپا / EEA هستید، برخی از برنامه‌های تحصیلی می‌توانند شهریه بسیار بالاتری را طلب کنند.

هزینه دانشگاه‌های مختلف ایتالیا: دانشگاه‌های خصوصی

دانشگاه‌های خصوصی در ایتالیا معمولاً در مقایسه با دانشگاه‌های دولتی شهریه بالاتری دریافت می‌کنند و اکثر آن‌ها برای دانشجویان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا و EEA هزینه‌های یکسانی دارند. متوسط شهریه در دانشگاه‌های خصوصی بین 3000 تا 35000 یورو در سال متغیر است.

هزینه دانشگاه‌های مختلف ایتالیا

مقرون‌به‌صرفه ترین دانشگاه‌های ایتالیا

لیست دانشگاه‌های ایتالیا را با برخی از مقرون‌به‌صرفه ترین شهریه‌ها بررسی کنید:
دانشگاه مدیترانه رجیو کالابریا

  • دانشگاه کامرینو
  • دانشگاه آزاد Bozen-Bolzano
  • دانشگاه پیزا
  • دانشگاه‌هایی که ما در ایتالیا توصیه می‌کنیم
  • Istituto Europeo Di Design (IED)
  • Politecnico di Milano
  • دانشکده مدیریت SDA Bocconi
  • دانشگاه تور ورگاتا رم
  • دانشگاه پادو

هزینه‌های زندگی در ایتالیا برای دانشجویان بین‌المللی

هزینه‌های کلی زندگی برای دانشجویان بین‌المللی در ایتالیا بین 700 تا 1000 یورو در ماه است. این هزینه‌ها عبارت‌اند از: اقامت، غذا، حمل‌ونقل عمومی، سفر محلی و/یا سرگرمی.

زندگی در ایتالیا یک تجربه عالی است، اما به خاطر داشته باشید که اگر رم یا میلان را انتخاب کنید، در مقایسه با سایر شهرهای ایتالیا گران‌تر هستند. میانگین هزینه‌های ماهانه زندگی دانشجویان در این شهرهای دانشجویی ایتالیا را بررسی کنید:

  1. بولونیا: حدود 750 تا 1100 یورو در ماه
  2. فلورانس: حدود 850 – 1300 یورو در ماه
  3. میلان و رم: بین 850 تا 1450 یورو در ماه

محل اقامت

شما می‌توانید انتظار داشته باشید که بین 300 تا 600 یورو برای مسکن بپردازید. قیمت‌ها بسته به شهری که در آن زندگی می‌کنید و نوع محل اقامت متفاوت است. اشتراک آپارتمان با دانشجویان دیگر راه خوبی برای کاهش هزینه‌های ماهانه شماست. شما همچنین می‌توانید با یک خانواده محلی زندگی کنید و مهارت‌های ایتالیایی خود را تمرین کنید و در عین حال با سنت و سبک زندگی آن‌ها آشنا شوید.

تماس با ما

هزینه‌های غذا

اگر مواد غذایی را از سوپرمارکت‌های محلی خریداری کنید، حدود 150 تا 200 یورو در ماه هزینه خواهید کرد. Lidl، Penny Market یا Esselunga برخی از پایین‌ترین قیمت‌ها را دارند.

در رستوران‌های ایتالیایی، ناهار یا شام با آنتی پاستو شروع می‌شود، (نوعی پیش‌غذا یا هورس دووور) دوره‌ای متشکل از انواع گوشت سرد، غذاهای دریایی و سبزیجات با قیمت‌های بین 8 تا 15 یورو.

در رستوران‌های میان رده، غذاهای پاستا بین 6 تا 12 یورو قیمت دارند، در حالی که غذاهای اصلی ماهی یا گوشت معمولاً بین 8 تا 16 یورو هزینه دارند.
شما باید از یک نکته مهم آگاه باشید: هر رستوران ایتالیایی هزینه نان و روکش آن را از شما دریافت می‌کند. این معمولاً حدود 1 تا 2.50 یورو برای هر نفر هزینه دارد.

به طور متوسط، قیمت‌هایی که دانشجویان برای مسکن خرج می‌کنند، بسته به نوع محل اقامت در زیر آمده است:
  • دانشجویانی که به تنهایی زندگی می‌کنند: 400 تا 700 یورو در ماه
  • دانشجویان ساکن در خوابگاه دانشجویی: 250 تا 300 یورو در ماه
  • دانشجویانی که آپارتمان اجاره‌ای دارند: 250 تا 500 یورو در ماه

فراموش نکنید که آب و برق را در نظر بگیرید، که می‌تواند بین 90 تا 260 یورو به هزینه‌های ماهانه شما اضافه کند.

هزینه‌ی حمل‌ونقل

حمل‌ونقل عمومی ساده‌ترین و راحت‌ترین روش برای سفر در ایتالیا است. بلیط ماهانه اتوبوس / تراموا / مترو برای دانشجویان بین 25 تا 45 یورو در ماه بسته به شهر است.
شبکه قطار در ایتالیا سریع و به خوبی نگهداری می‌شود، بنابراین بازدید از شهرهای دیگر قطعاً یک گزینه است. کرایه‌ها از حدود 20 یورو برای یک سفر شروع می‌شود، اما اگر بلیط را زودتر رزرو کنید، می‌توانید تا 70 درصد تخفیف دریافت کنید.

هزینه‌های اضافی هنگام تحصیل در ایتالیا
  • هزینه قبض تلفن و اینترنت می‌تواند به 30 تا 50 یورو در ماه برسد.
  • سرگرمی‌ها و فعالیت‌های اجتماعی 30 تا 40 یورو در هفته اضافه می‌کنند.
  • هزینه کتاب و سایر مواد آموزشی حدود 40 تا 50 یورو در ماه است.

هزینه دانشگاه‌های مختلف ایتالیا

اکثر بورسیه های تحصیلی در ایتالیا توسط دولت یا دانشگاه‌ها ارائه می‌شود. نمونه‌هایی از بورسیه هایی که می‌توانید برای آن‌ها درخواست دهید:
بورسیه تحصیلی دولت ایتالیا برای دانشجویان بین‌المللی – برای تمام سطوح تحصیلی، و برای معلمان ایتالیایی به عنوان زبان دوم. بورسیه های تحصیلی به مدت سه، شش یا نه ماه اعطا می‌شود.

برخی از دانشگاه‌های ایتالیا مانند Politecnico di Milano، دانشگاه پادووا، دانشگاه بوکانی، دانشگاه بولونیا، برنامه‌های بورسیه برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. این‌ها معمولاً بین 5000 تا 12000 یورو در سال هستند. اطلاعات بیشتر را می‌توانید در وب‌سایت رسمی دانشگاه‌ها بیابید.

همچنین می‌توانید بورسیه Studyportals را بررسی کنید تا در تأمین هزینه تحصیل خود در خارج از کشور کمک بگیرید. برای دریافت اطلاعات درباره تحصیل در ایتالیا و مهاجرت تحصیلی به ایتالیا به شرکت بین‌المللی کاریابی ویکو مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *