آلمان

ویزای کاری آلمان برای خوداشتغالی و فریلنسرها

ویزای کاری آلمان برای خوداشتغالی و فریلنسرها

کار آزاد به یک نوع خوداشتغالی در حال رشد تبدیل شده است زیرا در مقایسه با مشاغل سنتی استقلال بیشتر و بوروکراسی کمتری را ارائه می‌دهد. در این مقاله به بررسی ویزای کاری آلمان برای خوداشتغالی و فریلنسرها می‌پردازیم. دو نوع راه‌اندازی کسب و کار آزاد وجود دارد: در مشاغل آزاد (کار فریلنسرها) یا به عنوان راه‌اندازی کسب و کار.

ویزای کاری آلمان برای خوداشتغالی و فریلنسرها

کار آزاد به یک نوع خوداشتغالی در حال رشد تبدیل شده است زیرا در مقایسه با مشاغل سنتی استقلال بیشتر و بوروکراسی کمتری را ارائه می‌دهد. در این مقاله به بررسی ویزای کاری آلمان برای خوداشتغالی و فریلنسرها می‌پردازیم.

دو نوع راه‌اندازی کسب و کار آزاد وجود دارد: در مشاغل آزاد (کار فریلنسرها) یا به عنوان راه‌اندازی کسب و کار.

اگر می‌خواهید خود اشتغال شوید و در حال حاضر در آلمان هستید، برای « ویزای کاری آلمان برای خوداشتغالی و فریلنسرها» از طریق مقامات مسئول در محل زندگی خود درخواست دهید. شما می‌توانید مجوز بگیرید اگر:

  • بتوانید تأمین مالی پروژه خود را اثبات کنید،
  • بتوانند معیشت خود را تأمین کنند،
  • دارای مجوز فعالیت در آن حرفه باشید
  • اگر بیش از 45 سال سن دارید، به مقررات بازنشستگی کافی نیز نیاز خواهید داشت.

در این مقاله تمامی اطلاعات و دستورالعمل‌های درخواست ویزای کاری آلمان برای خوداشتغالی و فریلنسرها را خواهید یافت.

کار آزاد در آلمان چگونه است؟

قبل از اینکه حتی به انجام کار آزاد در آلمان فکر کنید، باید چارچوب قانونی برای خوداشتغالی را بدانید. این به این دلیل است که حرفه‌ای که انتخاب کرده‌اید واجد شرایط بودن شما را برای تبدیل شدن به یک فریلنسر در اینجا مشخص می‌کند.

ویزای کاری آلمان برای خوداشتغالی و فریلنسرها

اگر حرفه‌ای که می‌خواهید در اینجا انجام دهید به عنوان “حرفه آزاد” شناخته می‌شود، می‌توانید به عنوان یک فریلنسر کار کنید. در غیر این صورت، اگر موقعیت به عنوان یک حرفه تجاری مدیریت شود، شما فقط می‌توانید یک بازرگان یا تاجر باشید.

مشاغل آزاد در آلمان چیست؟ ویزای کاری آلمان برای خوداشتغالی و فریلنسرها

قانون مالیات بر درآمد آلمان (EStG) شامل فهرستی عمومی از مشاغل آزاد و تجاری است. با این حال، تصمیم نهایی در مورد آزاد بودن یا تجاری بودن یک حرفه با اداره مالیات است.
طبق EStG §18، مشاغل آزاد در آلمان در زمینه‌های زیر خود اشتغال هستند:

  1. مراقبت‌های بهداشتی
  2. مجازی
  3. مشاوره مالیاتی و تجاری،
  4. علمی/فنی
  5. گفتار و انتقال اطلاعات.

شرایط قانونی و ویزای کاری آلمان برای خوداشتغالی و فریلنسرها برای فریلنسرها در آلمان چیست؟

شما به عنوان یک فریلنسر در آلمان از ثبت کسب و کار و اخذ مجوز کسب و کار معاف هستید. به جای اداره تجارت، کار آزاد شما باید در اداره مالیات ثبت شود. اداره مالیات این اختیار را دارد که بر اساس کار آزاد شما شماره مالیاتی را تعیین کند و از شما مالیات بگیرد.

برای برخی از مشاغل آزاد باید عضو اتاق‌های مربوطه شوید، برای برخی دیگر باید قبل از شروع کار آزاد خود برای به رسمیت شناختن مدرک خارجی خود اقدام کنید.

اگر قبلاً در آلمان زندگی می‌کنم می‌توانم به عنوان فریلنسر کار کنم؟

اگر قبلاً در آلمان اقامت دارید، به طور استثنایی حق کار آزاد دارید. وضعیت شما باید یکی از موارد زیر باشد تا به عنوان یک فریلنسر در حالی که قبلاً در آلمان هستید کار کنید:

  • شما از یک موسسه آموزشی معتبر در آلمان فارغ‌التحصیل شده‌اید. این شامل مؤسسات آموزشی رسمی یا به رسمیت شناخته شده دولتی در آلمان می‌شود. شغل شما باید مستقیماً با مدرکی که در اینجا به دست آورده‌اید مطابقت داشته باشد.
  • شما یک خارجی هستید که به عنوان محقق یا دانشمند در آلمان کار می‌کنید.
  • شما یک خارجی هستید که با ویزای کاری آلمان برای خوداشتغالی و فریلنسرها آلمان وارد کشور شده‌اید.
  • شما یک خارجی هستید که برای مقاصد دیگر با ویزای موقت وارد آلمان شده‌اید. شما باید معیارهایی را داشته باشید تا به عنوان یک خارجی به صورت آزاد کار کنید.

تماس با ما

چه کسانی برای کار آزاد در آلمان به ویزای کاری آلمان برای خوداشتغالی و فریلنسرها نیاز دارند؟

اگر یک خارجی با رژیم ویزا هستید و قصد دارید برای کار به عنوان فریلنسر به آلمان بیایید، برای کار خود به عنوان فریلنسر به ویزای کاری آلمان برای خوداشتغالی و فریلنسرها نیاز دارید.
ویزای فریلنسری معمولاً سه ماهه صادر می‌شود. تا زمانی که ویزای شما معتبر باشد می‌توان آن را به اجازه اقامت تبدیل کرد. موسسه‌ای که در آن برای اجازه اقامت درخواست می‌دهید اداره مهاجرت است.

اجازه اقامت برای فریلنسرها تا سه سال کامل قابل تمدید است. برای دریافت چنین تمدید، باید قبلاً در تجارت آزاد خود موفق باشید. این بدان معنی است که شما باید ثابت کنید که سود کافی برای پوشش هزینه‌های زندگی خود و هر یک از اعضای خانواده تحت تکفل خود کسب می‌کنید.

پس از 3 سال اقامت با مجوز اقامت برای فریلنسرها، ممکن است مجوز اقامت دریافت کنید. این تنها در صورتی می‌تواند اتفاق بیفتد که از آن زمان تصمیم به راه‌اندازی کسب و کار خرده فروشی یا صنایع‌دستی داشته باشید.

اجازه اقامت برای مشاغل آزاد همچنین می‌تواند به اجازه اقامت برای افراد خود اشتغال تبدیل شود (قانون اقامت، § 21/6). این تنها در صورتی می‌تواند اتفاق بیفتد که شما مجوز انجام خوداشتغالی مورد نظر را دریافت کنید.

شرایط درخواست ویزای کاری آلمان برای خوداشتغالی و فریلنسرها چیست؟

به طور کلی، شما باید برای ویزای کاری آلمان برای خوداشتغالی و فریلنسرها در سفارت یا کنسولگری آلمان در کشوری که در حال حاضر زندگی می‌کنید، درخواست دهید. روش کار مانند درخواست ویزای آلمان است. پیشنهاد می‌شود درخواست را 3 ماه قبل از تاریخ سفر برنامه‌ریزی شده ارسال کنید. مدارک درخواست را به صورت اصل به همراه یک فتوکپی از هر کدام ارسال کنید.

مدارکی که برای درخواست ویزای فریلنسری در آلمان نیاز دارید عبارت‌اند از:

  • فرم درخواست ویزای ملی به درستی تکمیل شده است.
  • پاسپورت ملی معتبر
  • دو عکس بیومتریک اخیر
  • پرداخت هزینه درخواست ویزا.
  • بیمه سلامت مسافرتی
  • توصیه نامه از کارفرمایان قبلی
  • نمونه کارهای قبلی شما چندین نمونه چاپی از کارهای آزاد قبلی یا کار معمولی در همان حرفه.

ویزای کاری آلمان برای خوداشتغالی و فریلنسرها

  • شما باید مجوز دیگری برای نشان دادن تخصص و ارتباط خود با حرفه مورد نظر ارائه دهید. اگر قصد دارید حرفه‌ای را انجام دهید که به تخصص قبلی نیاز دارد.
  • گواهینامه‌های آموزش قبلی
  • اثبات اینکه شما پول کافی برای تأمین هزینه‌های زندگی و هزینه‌های کار آزاد خود را دارید. این می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:
  • آخرین صورت‌های بانکی از یک بانک خانگی که وجوه کافی در دسترس را نشان می‌دهد.
  • حساب مسدود شده یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها برای باز کردن حساب مسدود شده آلمانی، Expatrio است.
  • حساب سود و زیان. این باید حاوی پیش‌بینی‌های شما از سود و زیان ماهانه از کار آزاد برنامه‌ریزی شده باشد.
  • مدرک بازنشستگی فقط اگر بالای 45 سال دارید.
  • اثبات طرح فریلنسری.
  • اعلامیه‌های تعهد از مشتریان / کارفرمایان آینده. حداقل دو تا از آن‌ها را ارسال کنید. این نامه‌ها باید به وضوح نشان دهند که قصد دارید هنگام آمدن به آلمان کارمندانی را استخدام کنید.برای اطلاعات بیشتر درباره ویزای کاری آلمان برای خوداشتغالی و فریلنسرها به موسسه بین‌المللی کاریابی ویکو مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *