آلمان

چه کسانی مالیات را در آلمان باید بپردازند

چه کسانی مالیات را در آلمان باید بپردازند

چه کسانی مالیات را در آلمان باید بپردازند؟ شهروندان آلمانی و مهاجرانی که در آلمان کار می‌کنند باید بر درآمد خود مالیات بپردازند. اداره مالیات مرکزی فدرال (Bundeszentralamt für Steuern) سیستم مالیاتی را در سطح ملی اداره می‌کند، در حالی که صدها اداره مالیات منطقه‌ای (Finanzämter) مالیات‌های محلی را اداره می‌کنند.

چه کسانی مالیات را در آلمان باید بپردازند:

چه کسانی مالیات را در آلمان باید بپردازند؟ شهروندان آلمانی و مهاجرانی که در آلمان کار می‌کنند باید بر درآمد خود مالیات بپردازند. اداره مالیات مرکزی فدرال (Bundeszentralamt für Steuern) سیستم مالیاتی را در سطح ملی اداره می‌کند، در حالی که صدها اداره مالیات منطقه‌ای (Finanzämter) مالیات‌های محلی را اداره می‌کنند.

مالیات‌ها در آلمانی بین مالیات‌هایی که توسط دولت فدرال (Bundesregierung)، ایالت‌ها (Bundesländer) و شهرداری‌ها (Gemeinden) اخذ می‌شود تقسیم می‌شود. اصول مربوط به قانون مالیات در آلمان در قانون اساسی آن (Grundgesetz) آمده است. این مقاله به بررسی چه کسانی مالیات را در آلمان باید بپردازند؟ خواهد پرداخت.

مالیات فدرال و محلی در آلمان: چه کسانی مالیات را در آلمان باید بپردازند

دولت فدرال آلمان مالیات‌های ملی مانند مالیات بر درآمد، مالیات گمرکی و صادرات و مالیات بر ارزش افزوده را تعیین می‌کند. درآمد حاصل از این دو بزرگترین مالیات – مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده – بین فدراسیون و ایالت‌ها بر اساس سهمیه تقسیم می‌شود. مالیات نقل‌وانتقال املاک (RETT) در سطح ایالتی در آلمان اداره می‌شود. ایالت‌ها همچنین این توانایی را دارند که بر روی مشروبات الکلی و قمار مالیات تعیین کنند.

چه کسانی مالیات را در آلمان باید بپردازند

شهرداری‌ها مسئول تعیین سطوح مالیات بر مالکیت خانه و همچنین تعیین نرخ مالیات برای اقامت در هتل‌ها و مسافرخانه‌های محلی هستند. در سال 2021، آلمان هزینه اضافی همبستگی خود (Solidaritätszuschlag) را لغو کرد که 5.5 درصد اضافی بر مالیات بر درآمد برای اکثر کارگران وضع می‌کرد.

مالیات بر کالاها و خدمات (VAT) در آلمان: چه کسانی مالیات را در آلمان باید بپردازند

مالیات بر ارزش افزوده در آلمان (به اختصار Umsatzsteuer یا USt) برای اکثر کالاها و خدمات فروخته‌شده در داخل کشور اعمال می‌شود. این مالیات معمولاً به عنوان Mehrwertsteuer (MWSt) نیز شناخته می‌شود، اگرچه این از نظر فنی نادرست است زیرا قانون آلمان از کلمه Umsatzsteuer استفاده می‌کند.

نرخ استاندارد USt 19٪ است، اگرچه نرخ کاهش یافته 7٪ برای برخی کالاها، مانند مواد غذایی، کتاب، روزنامه و رویدادهای فرهنگی در دسترس است. این نرخ کاهش‌یافته تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ در آلمان برای رستوران‌ها و کافه‌ها نیز قابل استفاده است.

مالیات و چه کسانی مالیات را در آلمان باید بپردازند؟

اگر برای مقاصد مالیاتی مقیم آلمان در نظر گرفته می‌شوید، باید مالیات بر درآمد آلمان را با توجه به درآمد خود در سراسر جهان بپردازید، صرف نظر از اینکه تبعه آلمان هستید یا مهاجر.
چنانچه بیش از نیمی از سال تقویمی (183 روز) را در آلمان بگذرانید، معمولاً برای اهداف مالیاتی مقیم در نظر گرفته می‌شوید. اگر مقیم مالیاتی نیستید، فقط باید مالیات بر درآمدی که در آلمان به دست می‌آورید بپردازید.

چه کسانی مالیات را در آلمان باید بپردازند

معافیت‌های مالیاتی در آلمان: چه کسانی مالیات را در آلمان باید بپردازند

  • همه کارگران در آلمان از کمک هزینه معاف از مالیات (9984 یورو در سال 2022) برخوردار هستند. هر کس باید برای هر درآمدی که بالاتر از این آستانه باشد، مالیات بر درآمد بپردازد.
  • به کارمندان اجازه داده می‌شود که سالیانه 1000 یورو برای کسر کسب‌وکار دریافت کنند. این کسورات می‌تواند هزینه‌هایی مانند حمل‌ونقل به محل کار و خرید تجهیزات برای مقاصد کاری را پوشش دهد.
  • همچنین کسر هزینه‌های مراقبت از کودک (تا 4000 یورو در سال برای هر کودک)، هزینه‌های تحصیل (تا 30٪ شهریه)، کمک‌های خیریه (تا 20٪) و پرداخت نفقه (تا 13805 یورو) وجود دارد. رعایت معیارهای دولت نیز مهم است.
  • هر فردی که خارج از خانه کار می‌کند می‌تواند تا سقف 5 یورو در روز کاری برای کسر مالیات (حداکثر تا 600 یورو در سال) برای جبران هزینه‌های اضافی کار در خانه مطالبه کند.

سیستم مالیاتی آلمان برای خارجی‌ها: چه کسانی مالیات را در آلمان باید بپردازند

ساکنان خارجی باید همان مالیات شهروندان آلمان را بپردازند، هرچند برای کسانی که در خطر مالیات مضاعف در آلمان و کشور خود هستند توافق‌نامه‌هایی وجود دارد. آلمان با بسیاری از کشورها از جمله بریتانیا، ایالات‌متحده آمریکا، نیوزلند و استرالیا قراردادهای مالیاتی دوجانبه دارد.

به طور کلی، ثبت مالیات به عنوان یک مهاجر در هر کشوری به دلیل موانع زبانی و عدم دانش محلی در این موضوع می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. با این حال، تعداد فزاینده‌ای از پلتفرم‌های آنلاین انگلیسی‌زبان و سازگار با مهاجران وجود دارد که به شما کمک می‌کنند اظهارنامه مالیاتی آلمانی خود را ثبت کنید. این شامل:

  1. مالیات
  2. wundertax

تماس با ما

تحویل در اتحادیه اروپا (EU)، خدمات پزشکی، خدمات مالی، بیمه و املاک و مستغلات از USt در آلمان معاف هستند. شرکت‌هایی که در یک سال مالی 22000 یورو (ناخالص) درآمد دارند یا احتمالاً درآمد آن‌ها در سال مالی بعدی از 50000 یورو بیشتر می‌شود، باید دلار آمریکا را پرداخت کنند.

آیا می‌توانید مالیات بر ارزش افزوده را بازپرداخت کنید؟

اگر خارج از اتحادیه اروپا زندگی می‌کنید، ممکن است بتوانید مالیات بر ارزش افزوده‌ای را که هنگام خرید کالا در آلمان پرداخت کرده‌اید، پس بگیرید.
برای بازپس‌گیری مالیات بر ارزش افزوده، باید اقلام را از خرده‌فروشی خریداری کنید که در طرح بازپرداخت شرکت می‌کند. با این حال، هر مغازه‌ای شرکت نمی‌کند. مغازه‌های وابسته به طور کلی برچسبی را روی درب خود نشان می‌دهند.

مالیات بر درآمد در آلمان: چه کسانی مالیات را در آلمان باید بپردازند

اگر از شغل یا خوداشتغالی درآمد کسب می‌کنید، باید مالیات بر درآمد بپردازید. اولین 9984 یورو کمک هزینه معاف از مالیات شما است، بنابراین فقط بر درآمدهای بالاتر از این مقدار مالیات پرداخت خواهید کرد.
نرخ مالیات بر درآمد آلمان تصاعدی است و از 14٪ شروع می‌شود و در بالاترین درآمد به 45٪ افزایش می‌یابد. دولت آلمان هرسال باندهای مالیاتی خود را بازبینی می‌کند. هنگام پرداخت اقلام باید فرم مالیات بر ارزش افزوده را از مغازه‌دار بخواهید. سپس باید فرم را با اطلاعات شخصی خود تکمیل کرده و رسید اصلی را پیوست کنید.

چه کسانی مالیات را در آلمان باید بپردازند

در راهنمای کامل کمیسیون اروپا می‌توانید حتی درباره آستانه بازپرداخت مالیات بر ارزش افزوده و جزئیات نحوه ادعای مطالبات بیشتر بدانید. برای اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت کاری به آلمان و ویزای کاری آلمان می‌توانید با موسسه کاریابی بین‌المللی ویکو در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *