آلمان

چگونگی انتخاب استاد راهنما در آلمان

انتخاب استاد راهنما در آلمان

انتخاب استاد راهنما در آلمان به واسطه روش های مختلفی انجام می شود. برای مثال دانشجو می تواند یک معرفی نامه و یا توصیه نامه از طرف یکی از استاد های کشور خود، برای استاد مورد نظر در آلمان ارسال کند. با این معرفی نامه شانس دانشجو برای جلب نظر استاد آلمانی بیشتر می شود.

انتخاب استاد راهنما در آلمان

کشور آلمان یکی از موفق ترین کشورها در زمینه آموزش می باشد. انتخاب استاد راهنما در آلمان نیز یکی از دغدغه های مهم دانشجویان مهاجر در کشور آلمان می باشد. به دلیل داشتن امکانات فراوان آموزشی و قوی این کشور هر سال از کشورهای مختلف ؛ افراد زیادی برای تحصیل در این کشور برای گرفتن ویزای تحصیلی اقدام می کنند.

میان کشورهای عضو اتحادیه  اروپا، کشور آلمان دارای زیرساخت های آموزشی بسیار قوی است؛ به طوری که افراد علاقه مند به تحصیل در این کشور می توانند از شرایط فوق العاده  خوب این کشور بیشترین بهره را ببرند. در واقع فرصت های آموزشی در کشور آلمان به گونه ای مهیا است که دانشجویان مهاجر می توانند در این شرایط استعداد های خود را شکوفا کنند.

در صورتی که شما نیز از جمله افرادی هستید که علاقمند به تحصیل در کشور آلمان می باشید؛ برای کسب اطلاعات مورد نیاز در این باره می توانید به شرکت  کاریابی  بین المللی مراجعه کنید. مشاوران شرکت کاریابی ویکو در زمینه اخذ ویزا و مهاجرت به کشور آلمان می توانند به شما مشاوره بدهند. مشاوران گروه ویکو بسیار در این زمینه مهارت و اطلاعات دارند. در ادامه مقاله به موضوع استاد راهنما، انتخاب استاد راهنما در آلمان خواهیم پرداخت.

انتخاب استاد راهنما در آلمان

شرایط انتخاب استاد راهنما در آلمان

همانطور که اشاره کردیم؛ کشور آلمان به دلیل داشتن فرصت های آموزشی در مقاطع مختلف از جمله محبوب ترین کشورها برای دانشجویان مهاجر می باشد. دانشگاه های این کشور در بین برترین دانشگاه های جهان قرار دارند. در هنگام تحصیل در دانشگاه های کشور آلمان یکی از چالش های دانشجویان؛ این است که چگونه استاد راهنما انتخاب کنند.

انتخاب استاد راهنما در آلمان در واقع از جمله اساسی ترین دغدغه دانشجویان مهاجر است. اولین کاری که دانشجو در راستای انتخاب استاد راهنما در آلمان باید انجام دهید این است که هدف تحصیلی خود را مشخص کند. سپس موضوع تحقیق و پژوهش خود را تعیین کند. از راه های مناسب به پژوهش بپردازد. بهترین مسیرهای پژوهش را انتخاب کند و مهم ترین اطلاعات را جمع آوری کند.

دانشجو در این زمینه باید بتواند اساسی ترین و ضروری ترین اطلاعات را جمع آوری کند؛ پژوهش دانشجو باید به حدی کامل و جامع باشد که تمامی خواسته های استاد راهنما در رابطه با موضوع تحقیق، به خوبی و به طور کامل برآورده شوند. هنگامی که دانشجو تصمیم می گیرد که برای ارائه به استاد راهنما یک طرح اولیه انتخاب کند؛ باید اصول خاص و ویژه ای را در نظر بگیرد.

انتخاب استاد راهنما در آلمان

استاد راهنما در آلمان

در واقع استاد راهنما کسی است که از جهت سطح علمی در جایگاه بالاتری نسبت به دانشجو قرار دارد. طرح اولیه که توسط دانشجو انتخاب شد و به استاد راهنما ارائه شد؛ باید توسط استاد راهنما مورد تایید قرار بگیرد. در حقیقت یک طرح اولیه و موضوع پژوهش از طرف دانشجو؛ هنگامی دارای اعتبار می شود. که از حمایت هیئت علمی و یک استاد برخوردار باشد.

تا زمانی که استاد راهنما از موضوع تحقیق حمایت کند؛ دانشجو می تواند به پژوهش خود ادامه دهد. طرح اولیه باید جامع باشد و اطلاعات مورد نیاز استاد در آن وجود داشته باشد؛ در صورتی که اطلاعات ناقص باشند و یا بیش از حد وارد جزئیات شده باشد، استاد  راهنما طرح را رد خواهد کرد.

 

برای انتخاب استاد راهنما در آلمان چه روش هایی وجود دارد؟

انتخاب استاد راهنما در آلمان به واسطه روش های مختلفی انجام می شود. برای مثال دانشجو می تواند یک معرفی نامه و یا توصیه نامه از طرف یکی از استادهای کشور خود، برای استاد مورد نظر در آلمان ارسال کند. با این معرفی نامه شانس دانشجو برای جلب نظر استاد آلمانی بیشتر می شود.

در این روش اساتیدی ایرانی که بخشی از تحصیلات خود را در کشور آلمان گذرانده اند. و یا اینکه به طور کامل در این کشور تحصیل کرده اند، بسیار گزینه خوبی برای معرفی نامه هستند. در روش دیگر نیز دانشجو می تواند بعد از انتخاب دانشگاه مورد نظر در این کشور؛ هیئت علمی دانشگاه را مورد  بررسی قرار دهد و از بخش علمی دانشگاه بتواند استاد راهنما انتخاب کند. هنگامی که دانشجو سوابق علمی استاد را مورد بررسی قرار داد. می تواند از طریق ایمیل و یا آدرس اینترنتی با استاد راهنمای مورد نظر ارتباط برقرار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *