آلمان

چگونگی طلاق گرفتن در آلمان

طلاق گرفتن در آلمان

طلاق گرفتن در آلمان قوانین مربوط به خود را دارد؛ با داشتن چنین شرایطی  در این کشور با طلاق افراد موافقت می‌شود؛ زوجین باید به مدت یک سال از هم جدا زندگی کرده باشند؛ یعنی در این مدت در یک خانه مشترک نبوده باشند. این کار برای این است که به دادگاه ثابت کنند، مشکلاتی که موجب جدایی شده است؛ غیرقابل‌حل است.

شرایط طلاق گرفتن در آلمان

ازدواج کردن باعث ایجاد همبستگی و دل‌بستگی می‌شود. اما متأسفانه بعضی از این ازدواج‌ها دوام زیادی ندارند؛ شادی پایداری ندارند. برخی افراد در روند زندگی زناشویی دچار مشکلاتی می‌شوند که حل کردن آن‌ها ممکن نیست و این افراد فقط جدایی را چاره  کار می‌بینند.

امروز در این مقاله به بررسی موضوع طلاق گرفتن در آلمان می‌پردازیم. برای آگاهی از شرایط مهاجرت به آلمان، شرایط زندگی در این کشور می‌توانید به گروه ویکو که یک شرکت کاریابی بین المللی است، مراجعه کنید. این شرکت کاریابی دارای برترین مشاوران در این زمینه است.

طلاق گرفتن در آلمان

شرایط قابل‌قبول برای طلاق گرفتن در آلمان:

کسانی که می‌خواهند از هم جدا شوند، باید  قوانین کشور آلمان  را در این زمینه رعایت کنند. طلاق گرفتن در آلمان قوانین مربوط به خود را دارد؛ با داشتن چنین شرایطی  در این کشور با طلاق افراد موافقت می‌شود:

  • زوجین باید به مدت یک سال از هم جدا زندگی کرده باشند؛ یعنی در این مدت در یک خانه مشترک نبوده باشند. این کار برای این است که به دادگاه ثابت کنند؛ مشکلاتی که موجب جدایی شده است، غیرقابل‌حل است و توافقی برای ادامه‌ی این زندگی صورت نمی‌پذیرد.
  • اگر فردی از زوجین بتواند ثابت کند که دیگری دچار مشکلاتی ازجمله؛ نداشتن تعادل روحی روانی، پرخاشگری و … است، یا بدون اطلاع و رضایت او مجدد ازدواج کرده است که این کار قطعاً خیانت به طرفین محسوب می‌شود، دیگر نیاز به جدا بودن طولانی‌مدت نیست و طلاق راحت‌تر انجام می‌گیرد.
  • اگر یکی از زوج‌ها درخواست طلاق بدهد و فرد دیگر با طلاق موافقت نکند و دلایلی قابل‌قبول هم برای دادگاه بیاورد که ثابت کند مشکلات جدی در زندگی ندارند که موجب جدایی شود؛ با موافقت دادگاه برای زوج سه سال جدایی قبل از طلاق اعمال می‌کنند. البته در صورت آشتی نکردن می‌توانند دوباره درخواست طلاق بدهند.

برای طلاق گرفتن در آلمان باید به کجا مراجعه کنیم؟

برای طلاق‌ باید درخواست را به دادگاه خانواده  ارسال کنید؛ این درخواست باید از طریق وکیل ارسال و پیگیری شود‌. هم‌چنین از طریق دادگاه فرد دیگر را از این موضوع  آگاه می‌کنند. در این مواقع یا با طلاق موافقت می‌کند یا مخالف می‌باشد. درصورتی‌که هر دو زوج خواهان طلاق باشند؛ هر دو می‌توانند از طریق وکیل درخواست کنند .

طلاق گرفتن در آلمان

تأثیرات بعد از طلاق  گرفتن در آلمان:

یکی از موضوعات مهم که باید زوجین قبل از ازدواج کردن یا قبل از طلاق گرفتن، در مورد آن باهم توافق کنند، تقسیم اموال بین خودشان است. چنانچه قبل از ازدواج هیچ قراردادی برای تقسیم کردن همه‌ی اموال بین زوج انجام نشده باشد؛ بعد از طلاق فقط اموالی تقسیم می‌شوند که در طول زندگی مشترک به دست آمده است.

اگر در این دوران هیچ قراردادی صورت نگرفته است؛ هیچ اموالی تقسیم نمی‌شود. چنان که قراردادی قبل از ازدواج  کردن نوشته شده است؛ به همه‌ی اموال اشاره شده باشد، بعد از طلاق گرفتن در آلمان همه‌ی اموال چه قبل از ازدواج چه بعد از آن تقسیم خواهند شد.

پرداخت کمک‌هزینه برای زوجین؛

شرایط گرفتن طلاق در آلمان ایجاب می‌کند که اگر یکی از افراد ازلحاظ مالی ضعیف باشد، فرد دیگر باید هزینه‌های مربوط به زندگی او را پرداخت کند. در صورت داشتن فرزند نیز هزینه‌های مربوط به او هم باید تأمین شود. میزان این کمک‌هزینه به درآمد زوج بستگی دارد. درصورتی‌که فرد توانایی تأمین کامل زندگی خود را داشته باشد، پرداخت کمک‌هزینه به زوج دیگر اجبار می‌شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *