آلمان

نکات کلیدی در رابطه با آوسبیلدونگ در آلمان

آوسبیلدونگ در آلمان

آلمان یکی از محبوب‌ترین و ثروتمندترین کشورهای اروپایی است؛ که به دلیل رفاه و میزان شادمانی شهروندان آن، افراد بسیاری قصد مهاجرت به این کشور را دارند. یکی از بهترین روش‌های دریافت ویزا و اخذ اقامت این کشور اقدام از طریق آوسبیلدونگ در آلمان است. مهاجرت از این طریق می‌تواند شرایط کاری و زندگی ایده آلی را در آلمان برای شما ایجاد نماید. به همین منظور شرکت مهاجرتی ویکو در ادامه قصد دارد شما را با نکات کلیدی در رابطه با آوسبیلدونگ در آلمان، بیشتر آشنا کند.

شرایط کار با آوسبیلدونگ در آلمان

شرکت‌ها و کمپانی‌های معتبر بسیار زیادی در زمینه تولید (MBM, BOSCH) در کشور آلمان وجود دارد. که برای حفظ جایگاه خود در جهان نیاز به نیروی کار متخصص و مجرب دارد. ازآنجایی‌که نرخ رشد این کشور منفی می‌باشد. اکثریت جمعیت این کشور نیز پیر می‌باشند؛ بنابراین کشور آلمان شرایطی را ایجاد نموده تا افرادی که در زمینه‌های مختلف تخصص دارند. بتوانند از طریق آوسبیلدونگ در آلمان به این کشور مهاجرت نمایند و جذب بازارهای کار این کشور شوند. فراموش نکنید که شرکت نمودن در دوره‌های کارآموزی آوسبیلدونگ در آلمان می‌تواند شانس شما را برای استخدام در شرکت‌های معتبر آلمان افزایش دهد. نکته قابل‌توجه در رابطه با دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان این است. که شما می‌توانید با سابقه کار بسیار محدود، پس از گذراندن دوره‌های کارآموزی آوسبیلدونگ در شرکت‌های بزرگ آلمان مشغول به کار شوید.

حرفه‌های کاری آوسبیلدونگ در آلمان

خوشبختانه امروزه 320 حرفه وجود دارد که شما می‌توانید در دوره کارآموزی آن‌ها شرکت نموده و سپس وارد بازار کار حرفه انتخاب شده شوید. آوسبیلدونگ می‌تواند به‌طور رسمی صلاحیت فرد را در زمینه شغل مورد نظر مانند آرایشگری، نقاشی، نجاری، مکانیک خودرو، پرستاری و … مشغول به کار شوید. از طرفی طی نمودن دوره کارآموزی آوسبیلدونگ معمولاً حدود 3 تا 4 سال طول می‌کشد. سپس می‌توانید با ارائه مدرک اتمام کارآموزی برای استخدام در شغل مورد نظر اقدام نمایید. به‌طورکلی مهاجرت از طریق آوسبیلدونگ بهترین روش برای اخذ اقامت دائم این کشور می‌باشد.

اقدام برای آوسبیلدونگ در آلمان

برای اینکه بتوانید از طریق ویزای آوسبیلدونگ برای دریافت اقامت آلمان اقدام نمایید. ابتدا باید مدرسه مورد نظر خود را برای ثبت‌نام انتخاب کنید. سپس مدارک موردنیاز را با توجه به شرایط مدرسه مورد نظر ارائه دهید. در نظر داشته باشید هر چه مدرک زبان آلمانی شما در سطح بالاتری قرار داشته باشد. به معنای افزایش شانس شما برای پذیرش است. معمولاً دوره‌های آوسبیلدونگ به دو صورت مدرسه‌ای و آموزش دوگانه اجرا می‌شود. دوره تحصیلات مدرسه‌ای معمولاً در کالج و یا آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود؛ که برای شرکت نمودن در این دوره در مدارس خصوصی باید شهریه پرداخت نمایید.
آموزش تئوری شما در این دوره بیشتر از آموزش عملی می‌باشد. از این دوره کارآموزی می‌توانید برای ورود به حرفه پرستاری، فروشندگی، کادر درمان، بانکداری و … استفاده نمایید.  دوره آموزش دوگانه نیز به این صورت است که دوران کارآموزی نیمی از وقت خود را در شرکت و نیمی دیگر را در آموزشگاه می‌گذرانید. میزان آموزش تئوری و عملی در این دوره یکسان می‌باشد. از طرفی برخی از شرکت‌ها برای کارآموزان خود مقداری حقوق تعیین می‌نمایند و به آن‌ها دستمزد می‌دهند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *