آلمان

کار آزاد آلمان چگونه است؟

کار آزاد آلمان چگونه است؟

کار آزاد آلمان چگونه است؟ فریلنسرها (Freiberufler) کارآفرینان خوداشتغالی هستند که به طور همزمان برای چندین مشتری و کارفرما کار می‌کنند. برخلاف تاجران (Gewerbetreibende)، آن‌ها معمولاً به جای نام شرکت، با نام خود کار می‌کنند و مجبور نیستند در دفتر تجارت خود را ثبت کنند یا مالیات تجارت خود را بپردازند.

کار آزاد آلمان چگونه است؟

کار آزاد آلمان چگونه است؟ فریلنسرها (Freiberufler) کارآفرینان خوداشتغالی هستند که به طور همزمان برای چندین مشتری و کارفرما کار می‌کنند. برخلاف تاجران (Gewerbetreibende)، آن‌ها معمولاً به جای نام شرکت، با نام خود کار می‌کنند و مجبور نیستند در دفتر تجارت خود را ثبت کنند یا مالیات تجارت خود را بپردازند. بنابراین شغل آزاد در آلمان یک شغل انعطاف‌پذیر است که هم برای آلمانی‌ها و هم برای مهاجران به طور یکسان باز است.برای مهاجرت کاری به آلمان و دریافت ویزای کاری آلمان مطالعه این مطلب برایتان مفید خواهد بود.

چگونه در آلمان یک فریلنسر شویم؟

در مقایسه با کار به عنوان یک تاجر، مسائل اداری نسبتاً کمی در ارتباط با تبدیل شدن به یک فریلنسر در آلمان وجود دارد. با این حال، قبل از اینکه بتوانید برای خودتان کار کنید، باید بر چند مانع بوروکراتیک غلبه کنید. برای پاسخ به سؤال کار آزاد آلمان چگونه است؟ این صفحه را به طور کامل مطالعه کنید.

تعریف فریلنسر (Freiberufler) در مقابل تاجر (Gewerbetreibende)

قبل از اینکه بتوانید به عنوان یک فریلنسر در آلمان کار خود را راه‌اندازی کنید، باید مطمئن شوید که طبق قوانین آلمان واجد شرایط هستید. از نظر قانونی، در آلمان بین مشاغل آزاد (Freiberufler) و تجاری (Gewerbetreibenden) تفاوت وجود دارد. این تمایز پیامدهای مهمی برای ثبت مشاغل و اهداف مالیاتی دارد.

کار آزاد آلمان چگونه است؟

شغل آزاد در آلمان به کسانی گفته می‌شود که در حرفه‌های لیبرال (freie Berufe) کار می‌کنند، از جمله:

  • وکلا، مشاوران مالیاتی، حسابداران
  • مهندسان، معماران
  • پزشکان، دندان‌پزشکان، دامپزشکان، درمانگران، روانشناسان
  • روزنامه‌نگاران، مترجمان، محتوا نویسان، نویسندگان، معلمان
  • هنرمندان، عکاسان، نوازندگان، طراحان، بازیگران

بنابراین برای مشاغل آزاد این‌گونه نیست که مانند مشاغل تجاری شرکت‌ها متعاقباً تجارت خود را در اداره تجارت ثبت کند و مالیات تجارت بپردازد. در نهایت، تصمیم نهایی در مورد اینکه آیا یک حرفه به عنوان شغل آزاد یا تجارت در نظر گرفته می‌شود، با اداره مالیات (Finanzamt) است که مشاغل را به صورت موردی ارزیابی می‌کند. اگر مطمئن نیستید، با اداره مالیات محلی خود مشورت کنید.

کار آزاد آلمان چگونه است؟ اجازه اقامت

قبل از شروع کار به عنوان فریلنسر، باید مطمئن شوید که حق زندگی و کار در آلمان را دارید. شهروندان اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس می‌توانند بدون محدودیت در آلمان کار مستقل انجام دهند.

کار آزاد آلمان چگونه است؟

اتباع سایر کشورها نیاز به داشتن مجوز اقامت مناسب دارند که به شما امکان می‌دهد در یک ظرفیت خوداشتغالی کار کنید. فریلنسرها در درخواست‌های ویزا و اجازه اقامت خود باید ثابت کنند که از قبل مشتریانی در آلمان دارند. این را می‌توان با نامه‌هایی از شرکت‌هایی که مایل به استخدام شما هستند یا فاکتورهایی برای مشاغلی که قبلاً با آن‌ها کار کرده‌اید نشان داد.

نحوه کار آزاد در آلمان: ثبت نام در اداره مالیات

برای ثبت نام به عنوان فریلنسر در آلمان، باید «Fragenbogen zur steuerliche Erfassung» (پرسشنامه مالیات) را پر کنید و آن را به اداره مالیات محلی خود ارسال کنید. می‌توانید دانلود کنید، فرم را پر کنید و یک نسخه فیزیکی ارسال کنید، یا آن را به صورت آنلاین از طریق ELSTER تکمیل کنید. شما باید فرم را به زبان آلمانی تکمیل کنید.

در صورت داشتن هرگونه سؤال یا ابهامی، توصیه می‌شود با یک مشاور مالیاتی تماس بگیرید تا مطمئن شوید که تمام اطلاعات به درستی ارسال شده است. همچنین تعدادی از خدمات آنلاین وجود دارد، به عنوان مثال Sorted، که می‌تواند ثبت نام فریلنسر شما را در اداره مالیات انجام دهد و حتی از ارسال گزارش مالیاتی شما مراقبت کند. در مورد اینکه کار آزاد چگونه است ضوابطی وجود دارد.

اگر تصمیم دارید خودتان با اداره مالیات تماس بگیرید، باید جزئیات زیر را ارائه دهید:
  • شناسه مالیاتی
  • شرح فعالیت فریلنسری شما
  • جزئیات حساب‌های بانکی آلمانی شما (هم شخصی و هم تجاری، اگر دارید)
  • برآورد درآمد و هزینه‌های کسب و کار

تماس با ما

سود تخمینی در کار آزاد در آلمان چگونه است؟

این که آیا می‌خواهید مالیات بر ارزش افزوده دریافت کنید (به بخش زیر مراجعه کنید)

اداره مالیات بر اساس پاسخ‌های شما تعیین می‌کند که آیا شما واجد شرایط شغل آزاد هستید یا خیر. سپس آن‌ها برای شما یک شماره مالیاتی (متفاوت از شناسه مالیاتی) صادر می‌کنند، یک شناسه منحصر به فرد که به عنوان یک نهاد تجاری به شما داده می‌شود و باید در تمام صورتحساب‌ها و در اظهارنامه مالیاتی شما ذکر شود. در صورت درخواست، یک شماره VAT نیز دریافت خواهید کرد.

مالیات‌های تجاری در کار آزاد آلمان چگونه است؟

شما همچنین یک طرح پرداخت از اداره مالیات دریافت خواهید کرد که مالیات‌هایی را که باید پرداخت کنید، بر اساس پیش‌بینی گردش مالی شما مشخص می‌شود. بسته به درآمد تخمینی شما، ممکن است از شما خواسته شود مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده را ماهانه، سه ماهه یا سالانه از طریق اظهارنامه مالیاتی سالانه پرداخت کنید.

کار آزاد آلمان چگونه است؟ مدیریت آزاد

فریلنسرها در آلمان باید امور تجاری خود را در نظم بی‌عیب و نقص نگه دارند. یک حسابدار یا یک مشاور مالیاتی می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. اگر حسابرسی شده باشید، اداره مالیات می‌تواند سوابق مربوط به 10 سال قبل را درخواست کند.

فرمت صحیح فاکتورها

مطمئن شوید که تمام فاکتورهای شما به درستی فرمت شده و حاوی اطلاعات زیر است:

  1. نام و نشانی کامل شما
  2. نام کامل و آدرس گیرنده
  3. تاریخ فاکتور
  4. شماره مالیات و شماره مالیات بر ارزش افزوده شما (در صورت وجود)
  5. شماره فاکتور منحصر به فرد، اختصاص داده شده توسط شما
  6. شرح کار انجام شده یا خدمات ارائه شده
  7. مقدار خالص
  8. VAT / USt (در صورت وجود)

کار آزاد آلمان چگونه است؟

خوداشتغالی ساختگی (Scheinselbständigkeit)

به عنوان یک فریلنسر، باید مطمئن شوید که با قوانین آلمان در مورد «خوداشتغالی ساختگی» (Scheinselbständigkeit)، که زمانی اتفاق می‌افتد که فردی که ظاهراً یک کارگر آزاد است، کارمند (Angestellter) تلقی می‌شود، اشتباه گرفته نشوید. این ممکن است در صورتی رخ دهد که شما تنها یک مشتری در مدت زمان طولانی داشته باشید، یا درآمد زیادی از یک مشتری بدست آورید.

مقامات مالیاتی ممکن است تصمیم بگیرند که شما در واقع شاغل بوده‌اید، و بنابراین تا زمانی که با کارفرما کار می‌کرده‌اید، حق بیمه تأمین اجتماعی و مالیات بر درآمد را دارید.

درباره آوسبیلدونگ آلمان و ویزای کاری آلمان می‌توانید به موسسه بین‌المللی کاریابی ویکو مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *