آلمان

کار دانشجویی در آلمان، امکانی برای زندگی آسان حین تحصیل

تحصیل در آلمان می‌تواند هدف بسیاری از افراد برای مهاجرت باشد. ازآنجایی‌که پیدا کردن کار دانشجویی در آلمان اصلاً دشوار نیست، تأمین هزینه‌های زندگی نیز حین تحصیل در این کشور چندان سخت نخواهد بود. دانشجویان می‌توانند حدود 20 ساعت در هفته مشغول به کار باشند و از این طریق اکثر یا تمام هزینه‌های زندگی خود را فراهم نمایند.

کار دانشجویی در آلمان، امکانی برای زندگی آسان حین تحصیل

کار دانشجویی در آلمان و شرایط به دست آوردن آن ازجمله چالش‌هایی است که یک دانشجوی بین‌المللی با آن روبرو است و باید بگوییم چالش چندان سختی هم نیست؛ زیرا دانشجویان معمولاً بدون دردسر زیادی می‌توانند کار دانشجویی مناسبی در این کشور پیدا کنند. اگر در نظر دارید برای ادامه تحصیل به آلمان سفر کنید لازم است از قبل با چگونگی کار کردن حین تحصیل در این کشور آشنا باشید. در این مطلب آنچه را در این مسیر به شما کمک می‌کند بیان خواهیم کرد. البته توصیه می‌کنیم برای دریافت اطلاعات جزئی‌تر از راهنمایی یک مشاور کار بلد مانند مشاوران ویکو استفاده نمایید.

شرایط کار دانشجویی در آلمان چگونه است؟

دانشجویان در آلمان اجازه دارند 120 روز در سال به‌صورت تمام‌وقت یا 240 روز در سال به شکل نیمه‌وقت مشغول به کار باشند. با حسابی سرانگشتی می‌توان گفت حدود 20 ساعت در هفته. ازآنجایی‌که میزان حقوق دریافتی یک دانشجو از یک فرد فارغ‌التحصیل کمتر است، بدون شک کارفرمایان نیز از استخدام دانشجویان برای کارهای نیمه‌وقت استقبال می‌کنند. همچنین لازم نیست هزینه بیمه دانشجو را بپردازند. با این حساب ترجیح می‌دهند از نیروی کار دانشجو در مجموعه خود استفاده کنند. به همین دلیل است که پیدا کردن کار دانشجویی در آلمان چندان دشوار به نظر نمی‌رسد.

آیا کارهای دانشجویی در آلمان کفاف هزینه‌های زندگی را می‌دهند؟

احتمالاً این دغدغه اصلی شما برای مهاجرت تحصیلی است، خصوصاً اگر از پشتیبانی مالی چندانی برخوردار نباشید. باید بگوییم هزینه‌های زندگی یک دانشجو در آلمان حدود 600 الی 700 یورو در ماه است. این هزینه بستگی زیادی به سبک زندگی فرد و شهر محل زندگی دارد. البته هزینه‌های مربوط به ثبت‌نام دانشگاه در هر ترم را نیز باید در نظر داشته باشید. ممکن است برای دانشگاه‌های مختلف کمی متفاوت باشد. این در حالی است که برای انواع کار دانشجویی در آلمان، به ازای هر ساعت کار، حقوقی معادل 7 الی 12 یورو پرداخت می‌شود، یعنی ماهیانه 560 تا 960 یورو. با این حساب می‌توان گفت برای یک دانشجو تأمین هزینه‌های زندگی، اگر ملزم به پرداخت شهریه دانشگاه‌های خصوصی نباشد، چندان سخت نخواهد بود.

باوجود تمام توضیحات بالا، مهم است محل زندگی، هزینه اجاره خانه و … را به‌طور دقیق در نظر داشته باشید. می‌توانید دراین‌باره با کارشناسان ما در مجموعه ویکو مشورت نمایید. با برنامه‌ای دقیق برای مهاجرت تحصیلی به آلمان اقدام کنید.

بهترین کارهای دانشجویی در المان

تنوع کار دانشجویی در آلمان بسیار زیاد است که در ادامه به چند مورداشاره خواهیم کرد:

  • یک کار دانشجویی در آلمان که برای دانشجویان مناسب به نظر می‌رسد، کار در رستوران‌ها، کیترینگ‌ها و کافه‌هاست.
  • اگر دوست دارید در دوران تحصیل خود از فضای آکادمیک چندان دور نباشید می‌توانید به‌عنوان دستیار آموزشی و به‌نوعی معلم مشغول به کار شوید.
  • فروشندگی در خرده‌فروشی‌ها یکی دیگر از موقعیت‌های کاری فراوان در آلمان برای دانشجوها به شمار می‌رود.
  • در آلمان، برخی از مراکز تولیدی و صنعتی همکاری نزدیکی با دانشگاه‌ها دارند و همین موضوع شرایطی را فراهم می‌کند تا برای انجام کار دانشجویی در آلمان بتوانید وارد محیط‌های صنعتی مرتبط با رشته خود شوید.

همسر شما نیز اجازه کار دارد

شاید بدانید که دانشجویان می‌توانند به همراه همسر خود به آلمان سفر کنند. در این موارد همسر فرد دانشجو به کمک ویزای همراه وارد خاک آلمان می‌شود و اجازه دارد به‌طور تمام‌وقت در این کشور مشغول به کار شود.

برای دریافت هرگونه اطلاعات جزئی‌تر درباره تحصیل، کار و زندگی در آلمان می‌توانید با کارشناسان ویکو در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *