آلمان

آشنایی با انواع بورسیه‌های تحصیلی در آلمان و شرایط کلی آن‌ها

آشنایی با انواع بورسیه‌های تحصیلی در آلمان

یکی از دغدغه‌های دانشجویان بین‌المللی در آلمان، هزینه‌ی تحصیل در این کشور می‌باشد. این نگرانی حتی در دانشجویان دانشگاه‌های خصوصی آلمان به علت شهریه‌های بالای این دانشگاه‌ها بیشتر است. بنابراین آشنایی با انواع بورسیه‌های تحصیلی در آلمان راهکار مناسبی برای کاهش این هزینه‌ها خواهد بود. در ادامه به بحث پیرامون این موضوع خواهیم پرداخت.

آشنایی با انواع بورسیه‌های تحصیلی در آلمان و شرایط کلی آن‌ها

آشنایی با انواع بورسیه‌های تحصیلی در آلمان به منزله‌ی پرداخت راحت‌تر شهریه‌ی دانشگاه و حتی داشتن زندگی بهتر در زمان دانشجویی می‌باشد. اگر شما دانشجوی دانشگاه‌های خصوصی آلمان هستید و یا در فکر اپلای برای این دانشگاه‌ها می‌باشید، بهتر است که مطالب ذکر شده در این محتوا را با دقت بررسی نمایید.

همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی شرکت ویکو مراجعه کرده و اطلاعات زیادی در رابطه با اقامت آلمان، ویزای تحصیلی، ویزای جاب آفری، ویزای آوسبیلدونگ و یا هر موضوع دیگری کسب نمایید.

بر اساس قوانینی که در سال 2014 در آلمان به تصویب رسید، دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا از پرداخت هر هزینه‌ای به جز هزینه‌ی خدمات اداری و ثبت‌نام که سالانه 400 تا 600 یورو است، معاف می‌باشند. البته این امر در رابطه با دانشگاه‌های دولتی آلمان صدق می‌کند. بنابراین با دارا بودن شرایط اخذ این بورسیه‌های تحصیلی می‌توانید هزینه‌های مربوط به محل اقامت، غذا و دیگر هزینه‌های زندگی خود در آلمان را تأمین کنید.

آشنایی با انواع بورسیه‌های تحصیلی در آلمان

آشنایی با انواع بورسیه‌های تحصیلی در آلمان:

بورسیه‌های تحصیلی آلمان دارای تنوع زیادی هستند. علاوه بر بورسیه‌های دولتی، هر دانشگاه نیز بورسیه‌های اختصاصی خود را ارائه می‌دهد، مانند:

  1. بورسیه بنیاد DAAD: سازمان‌های مدنی و بنیادهای حمایت‌کننده‌ی مالی دانشجویان، کمک هزینه‌ها و اسکالرشیپ‌هایی را به دانشجویان آلمان ارائه می‌دهند. بزرگ‌ترین این سازمان‌ها، بنیاد بین‌المللی  DAAD  است که کمک هزینه‌های زیادی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد. این سازمان ماهانه در حدود 500 یورو به فارغ التحصیلان، و 1000 یورو را به دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی ارائه می‌دهد. از دیگر هزینه‌های تحت پوشش این بورسیه، هزینه‌های بیمه درمانی، هزینه‌های زندگی همراهان، هزینه‌های خوابگاه و هزینه‌های رفت و آمد به آلمان می‌باشد.
  2. بورسیه Bayer 2019: این بورسیه متعلق به دانشجویان در حال تحصیل در رشته‌های پزشکی، بیولوژی علوم طبیعی، علوم کشاورزی و شیمی در تمامی مقاطع است و تمام هزینه‌های آن‌ها را پوشش می‌دهد.
  3. بورسیه Research Sir Ratanji Dalal : این بورسیه مختص دانشجویان PhD است.
  4. بورسیه Banting International Postdoctoral 2021: این بورسیه مختص دانشجویان مقطع پست دکترا در رشته‌های مهندسی، بهداشت، علوم پزشکی و علوم انسانی است.
  5. بورسیه DKFZ 2019: این بورسیه بهدانشجویان پست دکترا در رشته‌های بیولوژی سلولی و بیولوژی تومور، بیولوژی سلول‌های بنیادی و اولیه، ژنوم‌های ساختاری و کاربردی، عوامل ابتلا به سرطان، علم بررسی الگوهای بیماری سیستم‌های بیولوژی، اپی ژنتیک سرطان، رادیولوژی و تصویربرداری، ایمونولوژی تومور و سرطان، بیماری‌ها و سرطان، فیزیک پزشکی، ویروس‌شناسی تومور و تحقیقات ترجمه سرطان تعلق می‌گیرد.
    تماس با ویکو
  6. بورسیه Humboldt University of Berlin2019.
  7. بورسیه RUB Deutschlandstipendium 2020: این بورسیه مختص دانشجویان مقطع کارشناسی است.
  8. بورسیه ماری کوری.
  9. بورسیه دانشگاه فردریک الکساندر: به منظور تحقیق و پژوهش در زمینه بیولوژی سرطان به دانشجویان مستعد در مقطع دکترا اعطا می‌شود.
  10. بورسیه ERASMUS .
  11. بورسیه DEUTHSCHLANDSTIPENDIUM .
  12. بورسیه گوته
  13. بورسیه CSLA .
  14. بورسیه هنریچ بول به دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا تعلق می‌گیرد.
  15. بورسیه دانشگاه جاکوبز برمن که به دانشجویان دکترا اعطا می‌شود.
  16. بورسیه KAS کنراد که مختص دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا می‌باشد.

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی آلمان:

  1. معدل بالا در مقطع تحصیلی و یا ترم تحصیلی قبلی.
  2. داشتن مقاله‌های علمی و تحقیقاتی.
  3. داشتن مدرک زبان آلمانی و یا انگلیسی.
  4. توصیه‌نامه از اساتید مقطع و یا ترم قبلی.

آشنایی با انواع بورسیه‌های تحصیلی در آلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *