آلمان

آشنایی با کلیدی‌ترین شرایط اقامت در آلمان از طریق تحصیل

شرایط اقامت در آلمان از طریق تحصیل

شرایط اقامت در آلمان از طریق تحصیل به دو دسته شرایط خاص و شرایط کلی تقسیم می‌شود. ازجمله شرایط کلی می‌توان به تمکن مالی و سپرده مبلغ ده هزار یورو در حساب بلوکه‌شده، گپ تحصیلی نه‌چندان زیاد بین اتمام دوره قبلی تحصیلی و زمان شروع مجدد تحصیل، الحاق خانواده به ویزای تحصیلی و … اشاره کرد.

آشنایی با کلیدی‌ترین شرایط اقامت در آلمان از طریق تحصیل

اخذ اقامت تحصیلی آلمان یکی از مسیرهای بسیار پرطرفداری است که افراد برای مهاجرت به این کشور انتخاب می‌کنند. اگر شما نیز این هدف را در لیست برنامه‌های خود قرار داده‌اید لازم است پیش از هر چیز درباره شرایط اقامت در آلمان از طریق تحصیل آگاهی کافی کسب نمایید تا در میانه راه با مشکل مواجه نشوید. پیچ‌وخم‌های زیادی در این مسیر وجود دارد که عدم آگاهی از آن‌ها می‌تواند به‌سادگی شما را از مسیری که در پیش‌گرفته‌اید دور کند. تا انتهای این مطلب همراه ما بمانید تا در کنار هم این پیچ‌وخم‌ها را بررسی کنیم. البته بهتر است برای دریافت اطلاعات جامعه بدون شک در متنی کوتاه نمی‌گنجند، از مشاوران ما در شرکت ویکو کمک بگیرید.

مهم‌ترین شرایط اقامت در آلمان از طریق تحصیل چیست؟

ماجرا به این سادگی نیست که تنها از یک دانشگاه آلمانی پذیرش بگیرید و اجازه اقامت شما در آلمان صادر شود. برخی شروط خاص برای گرفتن اقامت این کشور از طریق تحصیل وجود دارد که با توجه به شرایطی هر فرد متفاوت است؛ اما شروطی کلی نیز وجود دارد که در ادامه عنوان خواهند شد.

گواهی تمکن مالی

تمکن مالی ازجمله شرایط اقامت در آلمان از طریق تحصیلی و سایر روش‌هاست. بدین منظور لازم است مبلغی حدود 10 هزار یورو در حساب خود سپرده داشته باشید. تا به‌واسطه آن بتوانید ویزای تحصیلی را دریافت نمایید. لازم به ذکر است که بعد از ورود به آلمان نیز باید این مبلغ را در حسابی با عنوان حساب بلوکه‌شده سپرده کنید. در این حالت می‌توانید به دولت آلمان ثابت کنید توانایی تأمین مخارج زندگی خود را در این کشور دارید.

شرایط اقامت در آلمان از طریق تحصیل

شرایط سنی

یکی دیگر از شرایط اقامت در آلمان از طریق تحصیل، داشتن سن مناسب است. به‌طورکلی شرایط سنی یکی از مواردی است که در انواع مختلف مهاجرت باید در نظر گرفته شود. اگر قصد دارید برای تحصیل در دوره لیسانس در آلمان اقدام کنید. بهتر است بیشتر از دو یا سه سال از اتمام دوره دوازده‌ساله تحصیلی شما در ایران نگذشته باشد. البته گاهی استثنائات و شرایطی خاص نیز در نظر گرفته می‌شود که دراین‌باره کارشناسان ویکو شما را راهنمایی خواهند کرد.

شرایط اقامت در آلمان از طریق تحصیل برای افرادی که می‌خواهند از دوره کارشناسی ارشد شروع کنند، به این شکل است که بهتر است زمان زیادی از اتمام دوره لیسانس نگذشته باشد. به‌طورکلی هرچقدر گپ تحصیلی میان مقطع قبل و مقطع انتخابی کمتر باشد، امکان اخذ اقامت آلمان از طریق تحصیل بیشتر است و به‌طور معمول تا چهار سال فاصله موردقبول واقع می‌شود. برای تحصیل پزشکی نیز بهتر است قبل از سی‌سالگی برای دریافت پذیرش اقدام نمایید.

الحاق خانواده

یکی از مزیت‌های شرایط اقامت در آلمان از طریق تحصیل یا طرق دیگر، امکان اخذ ویزای همراه است؛ یعنی شما می‌توانید در صورت پذیرفته شدن و دریافت ویزا، برای سایر اعضا خانواده نیز ویزا بگیرید. البته این قانون برای فرزندان زیر 18 سال صدق می‌کند. تا زمانی که شما اجازه زندگی در آلمان داشته باشید، خانواده شما نیز می‌توانند همراه شما باشند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی

اگر تمام نکات بالا در خصوص شرایط اقامت در این کشور از طریق تحصیل، برای شما صدق می‌کند، می‌توانید مدارک خود را جهت ارائه به سفارت و اخذ ویزا آماده نمایید:

  • فرم درخواست ویزا
  • پاسپورت و دیگر مدارک هویتی
  • پذیرش دانشگاه آلمان
  • انگیزه نامه
  • گواهی بیمه حداقل سه‌ماهه
  • مدارک تحصیلی قبلی به همراه ریزنمرات
  • مدرک زبان مورد درخواست (آلمانی یا انگلیسی)

دریافت اقامت المان با تحصیل می‌تواند یکی گزینه خوب برای شروع مسیر مهاجرت باشید. می‌توانید دراین‌باره تمام سؤالات خود را با مشاوران ویکو مطرح نمایید و پس از دریافت اطلاعات کامل برای اخذ اقامت اقدام کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *