آلمان

اطلاعاتی درباره تحصیل موسیقی در آلمان

تحصیل موسیقی در آلمان

از جمله مواردی که هر ساله طیف گسترده‌ای از دانشجویان دنیا تقاضای آن را دارند تحصیل موسیقی در آلمان است. این رشته جزء تاپ ترین رشته‌های تحصیلی می‌باشد.

یکی از زیباترین و پر متقاضی‌ترین رشته‌های مطرح جهان رشته موسیقی می‌باشد. تحصیل موسیقی در آلمان دارای طیف گسترده‌ای از متقاضیان بین المللی است. در واقع این رشته بیشتر مناسب کسانی است که به حرفه موسیقی و هنرنمایی علاقه زیادی دارند. نکته مهم این که کیفیت دانشگاه‌های موسیقی در کشور آلمان بسیار بالاست؛ به گونه‌ای که دانشجو در زمان فارغ‌التحصیلی به صورت یک استاد موسیقی وارد بازار کار می شود.

به عنوان مثال دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه اشتوتگارت آلمان یا دانشگاه فریدریش شیلر ینا آلمان خدمات بی نظیری را به دانشجویان ارائه می‌دهند که این خدمات ارزنده نشانه کیفیت بالای دانشگاه هاست.

شیوه پذیرش برای تحصیل موسیقی در آلمان

ثابت کردن استعدادهای هنری از اساسی ترین شرایط پذیرش برای تحصیل در رشته موسیقی در کشور آلمان است. چرا که تمامی دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی وقتی که می‌خواهند استخدام شوند اولین مدرکی که کارفرما از آن‌ها می‌خواهد اثبات استعداد هنری می‌باشد. در آلمان دانشگاه‌های معتبر زیادی وجود دارد که برای ایجاد استعداد هنری و یا تقویت آن در دانشجو تلاش می‌کنند.

تحصیل موسیقی در آلمان

تهیه و ارائه ویزای تحصیلی از جمله مهم‌ترین مواد جهت پذیرش در دانشگاه‌های آلمان است. دریافت این مدرک بسیار آسان است. کافی است با کارشناسان گروه ویکو ارتباط برقرار کنید تا در این زمینه شما را راهنمایی کنند. دریافت این ویزا در واقع کلیدی برای مهاجرت، تحصیل و اقامت آلمان است.

از دیگر مواردی که برای پذیرش در دانشگاه‌های موسیقی آلمان باید به آن توجه داشت پذیرش با نمره قبولی در کنکور است. از آن مهم‌تر علاقه شما به مطالعه موسیقی می‌باشد و به عنوان کسی که در این رشته تحصیل می‌کنید باید ساز مورد علاقه خود را بشناسید تا بدین وسیله موفقیت زیادی به دست آورید.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که دانشگاه‌های موسیقی آلمان با معیارهای بسیار دقیق دانشجو می‌پذیرند. همچنین به تعداد محدود، دانشجو اخذ می‌کنند. پس اگر یکی از داوطلبان تحصیل در رشته موسیقی کشور آلمان هستید باید نهایت تلاش خود را جهت قبولی و ورود به این رشته داشته باشید.

تماس با ما

هزینه تحصیل موسیقی در آلمان

تحصیل موسیقی در آلمان نیز مانند بسیاری از رشته‌های دیگر به صورت رایگان انجام می شود. البته در هر ترم باید حداقل ۱۵۰ و حداکثر ۳۵۰ یورو بابت هزینه‌های اداری ترم و خدمات دانشجویی بپردازید. هزینه دیگری بابت خدمات تحصیلی و … اخذ نمی‌شود. البته موارد ذکر شده درباره دانشگاه‌های دولتی آلمان بیان شد. در صورتی که متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی آلمان هستید باید هزینه‌های خیلی بیشتری در هر ترم بپردازید.

سخن آخر

تحصیل موسیقی در آلمان آسان است. در هر کجا که هستید با مشاوره و راهنمایی‌های شرکت ویکو می‌توانید تمامی کارهای تحصیلی و اقامتی خود را انجام دهید. برای پذیرش در دانشگاه‌های آلمان حتماً خود را به زبان‌های آلمانی و انگلیسی مسلط کنید تا در روند پذیرش و تحصیل تان مشکلی پیش نیاید.

تحصیل موسیقی در آلمان

عده‌ای از افراد هستند که می‌خواهند در آلمان اقامت داشته باشند و تمایلی به تحصیل در دانشگاه ندارند. شرایط زندگی در آلمان شامل مزیت‌های فراوانی می شود. این‌گونه افراد با گذراندن دوره‌های کارآموزی از طریق ویزای کاری آلمان و ویزای آوسبیلدونگ ضمن آموزش حرفه مورد نظر خود می‌توانند به اقامت در آلمان و مشغول شدن در شرکت‌های کارورزی بپردازند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *