دانمارک

اطلاعات لازم در خصوص مهاجرت به دانمارک

مهاجرت به دانمارک

مهاجرت به دانمارک و شروع یک‌راه جدید آرزوی تمام افرادی است که قصد مهاجرت به یکی از کشورهای عضو شینگن را دارند. به‌طور کلی کشورهایی که عضو این حوزه هستند دارای استانداردهای بالایی برای زندگی هستند و از امکانات رفاهی و اجتماعی بالایی برخوردار هستند. کشور دانمارک هم جدا از شرایط ایده آل زندگی یکی از بهترین مقاصد تحصیلی و کار می‌باشد و برای ایرانیان هم همواره یک مقصد مورد پسند و ایده آل برای زندگی بوده است.

روش‌های مهاجرت به دانمارک

برای مهاجرت به دانمارک متقاضی می‌تواند با توجه به شرایط خودش از یکی از راه‌های رایج اقدام کند. یکی از فرصت‌های مناسب برای مهاجرت ازدواج است که شخص باید ازلحاظ شرایطی از قبیل وضعیت سن، شرایط مالی، شرایط کاری، وضعیت تأهل، وضعیت سوءپیشینه و نوع آشنایی و … را بتواند اثبات نماید.

روش دیگر برای مهاجرت، سرمایه‌گذاری در این کشور است که فرد باید یک سرمایه مشخص، هدف از تأسیس شرکت، نوع شرکت، میزان سرمایه موجود، تعداد کارمندان و سمت آن‌ها را باید مشخص کند. در این کشور قوانین مالیاتی خاصی برای سرمایه‌گذاری مطرح است و فرد ملزم به رعایت آن‌هاست. خرید ملک هم جزء سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و فرد به‌راحتی می‌تواند از این طریق نیز مهاجرت کند.

یکی دیگر از رایج‌ترین شیوه‌های مهاجرت، کار است. در این بین شما می‌توانید شرایط هر کاری را مطالعه کنید و بررسی کنید که نحوه بستن قرارداد بین شما و کارفرما چگونه است و آیا به سابقه کار، مدرک تحصیلی، میزان سرمایه و … بستگی دارد. معمولاً افرادی که برای این کشور درخواست ویزای کاری می‌کنند باید در حرفه موردنظر متخصص باشند.

مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل

مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل یکی راه‌های ورود به این کشور و تجربه تحصیلی متفاوت و آموختن مهارت‌های جدید است. رشته‌های متنوعی برای دانشجویان در مقطع‌های مختلفی ارائه می‌شود. تحصیل در این کشور تنها برای دانشجویان عضو اتحادیه اروپا رایگان است و شهریه سایر دانشجویان برحسب نوع دانشگاه و نوع رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است.

برای مقاطع پایین تحصیل به زبان دانمارکی انجام می‌شود و در مقاطع بالاتر مانند دکترا و رشته‌های پزشکی تحصیل به زبان انگلیسی انجام می‌شود. راه‌ها و روش‌های دیگر مهاجرت به این کشور شامل مهاجرت از طریق تولد، مهاجرت از طریق پناهندگی، مهاجرت پرستار و … می‌باشد که هر کشور مدارک و شرایط ویژه‌ای دارند.

مدارک موردنیاز مهاجرت به دانمارک

به‌طور کلی برای مهاجرت به دانمارک با توجه به نوع مهاجرت یک سری شرایط و مدارک باید مهیا باشد تا فرد اقامت این کشور را دریافت کند. از آنجا که بیشترین درخواست مهاجرت ایرانیان از طریق کار و تحصیل می‌باشد پس شرایط کلی این دو نوع مهاجرت را در زیر بیان می‌کنیم.

شرایط لازم برای مهاجرت از طریق کار

  • داشتن پیشنهاد شغلی با حقوقی مشخص و مطابق با قانون دانمارک
  • مطابقت داشتن با قوانین کاری دانمارک
  • داشتن حداقل پرداختی مطابق با قوانین دانمارک
  • متقاضیان که از طریق کار وارد این کشور می‌شوند حق تحصیل و استفاده از خدمات عمومی این کشور را دارند.
  • مدت‌زمان اقامت با توجه به مدت‌زمان کار تعیین می‌شود.

شرایط مهاجرت از طریق تحصیل

به‌طور کلی تحصیل در این کشور در مقاطع مختلف امکان‌پذیر است و هر مقطع مدارک و شرایط خاصی دارد که در زیر به برخی از شرایط عمومی اشاره خواهیم کرد.

  • داشتن تمکن مالی
  • داشتن شرایط سنی برای هر مقطع خاص
  • توانایی پرداخت شهریه
  • مدت‌زمان اقامت برابر با مدت تحصیل است.
  • دانشجو می‌تواند هم‌زمان با تحصیل کار کند.
  • متقاضی از تمام حقوق شهروندی برخوردار است.
  • داشتن مدارک تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی
  • داشتن مدرک زبان انگلیسی ( در هر مقطع سطح خاصی نیاز است)

مجله ویکو را دنبال کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *