آلمان

اعتبار دانشگاه‌های آلمان در سطح جهانی با رتبه‌بندی

اعتبار دانشگاه‌های آلمان

اگر قصد دارید برای ادامه تحصیل وارد کشور آلمان شوید، باید پیش از هر چیز با اعتبار دانشگاه‌های آلمان آشنا باشید تا بتوانید دانشگاهی معتبر انتخاب نمایید. دانشگاه‌های آلمان در سطح جهانی رتبه‌های بسیار خوبی دارند تا جایی که بهترین دانشگاه آلمان رتبه 50 لیست QS را به خود اختصاص داده است. بسیاری از این دانشگاه‌ها قدمتی طولانی دارند و چندین هزار دانشجو را میزبانی می‌کنند.

اعتبار دانشگاه‌های آلمان در سطح جهانی با رتبه‌بندی

آلمان یکی از قدرتمندترین کشورهای اروپایی است که درزمینه پذیرش دانشجویان مهاجر نیز رتبه سوم در جهان را دارد. با این حساب، با توجه به موقعیت عالی تحصیل در این کشور و اعتبار دانشگاه‌های آلمان در دنیا، می‌توان گفت تحصیل در این کشور شانسی عالی برای زندگی باکیفیت در کشوری موفق به شمار می‌رود. دانشگاه‌های آلمان اغلب در میان دانشگاه‌های بزرگ و مهم جهان، دارای سطح آموزشی بسیار خوبی هستند و بسیاری از آن‌ها خدمات تحصیلی را به‌طور رایگان در اختیار دانشجویان، حتی دانشجویان بین‌المللی، قرار می‌دهند.

اگر قصد ادامه تحصیل در آلمان را دارید، بدون شک اعتبار دانشگاه‌های آلمان برای شما اهمیت زیادی دارد. با این حساب پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب همراه ما بمانید تا با رتبه‌بندی دانشگاه‌های آلمان در جهان بیشتر آشنا شوید. اگر دوست دارید درباره شرایط تحصیل در دانشگاهی خاص بیشتر بدانید، می‌توانید با مشاوران ما در ویکو در ارتباط باشید.

اعتبار دانشگاه‌های آلمان در سطح داخلی

بر اساس جدیدترین آمار منتشرشده، آلمان به‌طورکلی دارای 45 دانشگاه در نقاط مختلف این کشور است که می‌توان گفت بعد از انگلستان بیشترین تعداد دانشگاه را دارد. البته تنها تعداد مهم نیست. مراکز آموزش عالی آلمان ازنظر اعتبار نیز در جهان رتبه‌های خوبی دارند. در این بخش شما را با لیست دانشگاه‌های معتبر آلمان در سه رتبه اول، آشنا خواهیم کرد:

دانشگاه فنی مونیخ (Technical University of Munich)

اگر به دنبال بهترین دانشگاه در میان دانشگاه‌های معتبر آلمان هستید، باید به سراغ دانشگاه فنی مونیخ بروید. اعتبار دانشگاه‌های آلمان، همگی قابل‌ملاحظه است اما این دانشگاه بهترین درجه اعتبار را دارد و سال‌به‌سال رتبه جهانی آن ارتقاء می‌یابد. خوب است بدانید قدمت این دانشگاه به سال 1868 میلادی می‌رسد و در حال حاضر پذیرای 41000 دانشجو است.

اعتبار دانشگاه‌های آلمان

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ (Ludwig-Maximilians Universität München)

این دانشگاه قدمتی باورنکردنی دارد و از سال 1472 تا به اکنون مشغول فعالیت بوده است. تا جایی که حدود 42 نفر از این دانشگاه موفق به دریافت جایزه جهانی نوبل شده‌اند که نشان‌دهنده اعتبار دانشگاه‌های آلمان در سراسر دنیا است. در حال حاضر 50000 دانشجو در این دانشگاه معتبر در حال تحصیل هستند.

دانشگاه روپرشت کارلز هایدلبرگ (Ruprecht-Karls-Universität Heidelberg)

این دانشگاه که به‌عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه‌های آلمان شناخته می‌شود، در طی سال‌های اخیر پیشرفت بسیار خوبی داشته تا جایی که هب سومین دانشگاه معتبر آلمان تبدیل شده است.

رتبه دانشگاه‌های آلمان در جهان

اعتبار دانشگاه‌های آلمان در سطح جهانی نیز قابل‌توجه است. به صورتی که بسیاری از دانشگاه‌های معتبر این کشور در میان صد و پنجاه دانشگاه برتر دنیا قرار می‌گیرند. در ادامه معتبرترین دانشگاه‌های آلمان به همراه رتبه در جهان، معرفی خواهند شد.

  • دانشگاه فنی مونیخ: 50 در جهان
  • دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ: 63 در جهان
  • دانشگاه روپرشت کارلز هایدلبرگ: 64 در جهان
  • دانشگاه هومبولت برلین: 117 در جهان
  • دانشگاه فرایه برلین: 130 در جهان
  • دانشگاه صنعتی کارلسروهه: 131 در جهان
  • دانشگاه آخن: 145 در جهان
  • دانشگاه فنی برلین: 148 در جهان
  • دانشگاه فنی درسدن: 173 در جهان
  • دانشگاه توبینگن: 175 در جهان
  • دانشگاه فرایبورگ: 175 در جهان
  • دانشگاه گوتینگن: 195 در جهان
  • دانشگاه بن: 240 در جهان
  • دانشگاه فنی دارمشتات: 267 در جهان
  • دانشگاه کلن: 282 در جهان

لازم به ذکر است این اطلاعات درباره اعتبار دانشگاه‌های آلمان، مربوط به سال 2021 و لیست جهانی QS است. اگر می‌خواهید اطلاعاتی دقیق درباره نحوه پذیرش در این دانشگاه‌ها به دست آورید می‌توانید با مشاوران ویکو در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *