آلمان

امتحان نهایی آوسبیلدونگ

امتحان نهایی آوسبیلدونگ

بسیاری از پناه‌جویان بر این باورند که اگر کار کنند شانس بیشتری در روند پناهندگی خود خواهند داشت، اما آیا یک “امتحان نهایی آوسبیلدونگ” می‌تواند به من در ماندن در آلمان کمک کند؟ اینکه آیا در آلمان از شما حمایت می‌شود یا نه به آنچه در کشور خود گذرانده‌اید مربوط می‌شود. اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان (BAMF) به این موضوع که آیا شما در آلمان کار می‌کنید یا نه یا میزان تسلط شما به زبان آلمانی علاقه‌ای ندارد.

آیا یک “امتحان نهایی آوسبیلدونگ” می‌تواند به من در ماندن در آلمان کمک کند؟

بسیاری از پناه‌جویان بر این باورند که اگر کار کنند شانس بیشتری در روند پناهندگی خود خواهند داشت، اما این درست نیست. اینکه آیا در آلمان از شما حمایت می‌شود یا نه به آنچه در کشور خود گذرانده‌اید مربوط می‌شود. اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان (BAMF) به این موضوع که آیا شما در آلمان کار می‌کنید یا نه یا میزان تسلط شما به زبان آلمانی علاقه‌ای ندارد.

با این حال، تسلط به زبان آلمانی می‌تواند به شما کمک کند – صرف نظر از نتیجه روند پناهندگی خود – در آلمان بمانید: برای مثال، پناه‌جویان رد شده یا افرادی که اقامت قابل تحمل دارند (“Duldung”) می‌توانند به اصطلاح اقامت Tolerated برای دریافت کنند. هدف از آموزش حرفه‌ای (“امتحان نهایی آوسبیلدونگ “) اگر آن‌ها یک آموزش حرفه‌ای واجد شرایط (“qualifizierte Ausbildung”) را شروع کنند.

“Ausbildungsduldung” به شما این امکان را می‌دهد که در تمام مدت برنامه آموزشی خود در آلمان بمانید. اگر پس از اتمام دوره آموزشی خود در حرفه آموخته شده خود شغلی پیدا کنید، برای دو سال دیگر اجازه اقامت به شما اعطا می‌شود. این تنظیم “3 + 2” (“3 + 2” Regelung) نامیده می‌شود.

پس بهتر است پس از ورود به آلمان و شروع آموزش حرفه‌ای، زبان آلمانی را در اسرع وقت یاد بگیرید. سپس می‌توانید برای اقامت قابل برای هدف آموزش حرفه‌ای (“امتحان نهایی آوسبیلدونگ “) درصورتی‌که درخواست پناهندگی شما رد شود، درخواست دهید. اگر درخواست پناهندگی شما قبلاً رد شده است، یا هرگز درخواست پناهندگی نکرده‌اید و در حال حاضر دارای “دالدونگ” هستید، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که برای امتحان نهایی آوسبیلدونگ درخواست دهید.

امتحان نهایی آوسبیلدونگ

اقامت برای هدف آموزش حرفه‌ای (“امتحان نهایی آوسبیلدونگ “) چیست؟

“Ausbildungsduldung” در قانون اقامت §60c تنظیم شده است. این یک نوع اقامت قاب (“Duldung”) است که در صورت تکمیل حداقل دو سال آموزش حرفه‌ای می‌توانید آن را دریافت کنید.
برای شروع آموزش حرفه‌ای نیازی به اقامت حرفه‌ای ندارید.

در عوض، قضیه برعکس است: اگر در حال گذراندن دوره‌های آموزش حرفه‌ای هستید یا در حال حاضر آموزش حرفه‌ای را شروع می‌کنید، تحت شرایط خاص، ممکن است مستحق یک مجوز اقامت حرفه‌ای باشید. پس از صدور چنین مجوز اقامت، نمی‌توانید اخراج شوید.

آیا می‌توانم اقامت بعد از پایان امتحان نهایی آوسبیلدونگ دریافت کنم؟

شما یک پاسپورت یا سایر مدارک شناسایی (گواهینامه رانندگی، گواهی تولد، …) دارید که هویت شما را تأیید می‌کند، یا می‌توانید ثابت کنید که کشور شما با وجود درخواست شما هیچ مدرکی برای شما صادر نمی‌کند؛ اما ضرب‌الاجل‌هایی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. می‌توانید در بخش زیر «مهلت من برای تأیید هویت چه زمانی است؟» اطلاعات بیشتری کسب کنید.

شما مجوز کار دارید یا می‌توانید درخواست دهید و آن را دریافت کنید. شما می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد مجوز کار در سایت موسسه بین‌المللی کاریابی ویکو دریافت کنید.

اگر نکات زیر در مورد شما صدق می‌کند، برای شما اقامت برای هدف آموزش حرفه‌ای صادر نمی‌شود حتی پس از پایان امتحان نهایی آوسبیلدونگ:

اداره مهاجرت قبلاً برای اخراج شما برنامه‌ریزی کرده است. اگر تاریخ اخراج شما از قبل مشخص شده باشد، اداره مهاجرت قبلاً برای گذرنامه از طرف شما در کشور خود درخواست داده باشد، یا یک “رویه دوبلین” (“Dublin-Verfahren”) در حال انجام باشد، نمی‌توانید یک اقامت پایان امتحان نهایی آوسبیلدونگ دریافت کنید.

امتحان نهایی آوسبیلدونگ

شما به جرمی در آلمان محکوم شدید. جریمه‌های کوچک و جریمه‌های پولی ناشی از نقض قوانین مهاجرت (به عنوان مثال ورود غیرقانونی) محاسبه نمی‌شود. با این حال، محکوم شدن به جرایم مهم‌تر به این معنی است که نمی‌توانید اقامت را برای هدف آموزش حرفه‌ای دریافت کنید.

اگر تمام شرایط لازم را دارید و دو دلیل فوق‌الذکر برای حذف شامل شما نمی‌شود، حق دریافت اقامت برای هدف آموزش حرفه‌ای برای کل مدت آموزش خود را دارید. با این وجود، اگر اداره مهاجرت درخواست شما را رد کرد، با یک مرکز مشاوره یا یک وکیل تماس بگیرید در این بخش نیز موسسه بین‌المللی ویکو به شما کمک می‌کند.

لطفاً توجه داشته باشید: اگر از کشور مبدأ امنی هستید و اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان (BAMF) هنوز در مورد درخواست پناهندگی شما تصمیمی نگرفته است و می‌توانید در یک برنامه آموزشی جایی پیدا کنید.

صدور اقامت با هدف گذراندن پایان امتحان نهایی آوسبیلدونگ چقدر طول می‌کشد؟

شما می‌توانید تا هفت ماه قبل از شروع آموزش حرفه‌ای خود برای “Ausbildungsduldung” درخواست دهید. سپس می‌توانید “آوسبیلدونگ آلمان” را تا شش ماه قبل از شروع آموزش خود دریافت کنید. هنگامی که ” مدرک پایان امتحان نهایی آوسبیلدونگ ” دارید، از اخراج محافظت می‌شوید.

تماس با ما

درصورتی‌که آموزش حرفه‌ای شما در مدت بیش از هفت ماه شروع شود، می‌توانید سعی کنید به اصطلاح “Ermessensduldung” را برای مدت بازه زمانی از اداره مهاجرت مسئول خود دریافت کنید.

کجا و چگونه می‌توانم برای با هدف آموزش حرفه‌ای اقدام کنم؟

شما می‌توانید برای «Ausbildungsduldung» از اداره مهاجرت مسئول درخواست دهید. برای انجام این کار، به هیچ فرم رسمی نیاز ندارید. در وب‌سایت شورای پناهندگان تورینگن، نمونه‌هایی برای «تقاضای صدور «Ausbildungduldung» بلافاصله پس از پروسیجر پناهندگی» و «تقاضای صدور «Ausbildungduldung» پس از 3 ماه را خواهید دید. علاوه بر درخواست، باید مدارک زیر را ارسال کنید:

  1. برای آموزش حرفه‌ای دوگانه: یک کپی از قرارداد آموزشی خود به همراه اصل آن و همچنین بیانیه‌ای از ثبت‌نام آموزش حرفه‌ای یا تأییدیه اتاق مربوطه.
  2. برای آموزش حرفه‌ای مبتنی بر دانشگاه: یک مدرک تأیید از مدرسه‌ای که برنامه آموزشی در آن انجام می‌شود.
سخن پایانی:

آوسبیلدونگ آلمان یک برنامه ویژه است که در آلمان انجام می‌شود. این کشورهای اروپایی یا غیراروپایی با شرکت‌های آلمانی به عنوان کارآموز با حقوق کار می‌کنند.
Ausbildung.de پورتال اصلی است که موقعیت‌های ausbildung را منتشر می‌کند. این سازمان‌ها با شرکت‌های آلمانی ارتباط دارند که دانشجویان را برای این موقعیت‌ها فهرست می‌کنند.
شرکت‌های آلمانی که این موقعیت‌های کارآموزی را برعهده می‌گیرند نه تنها به جوانان جهان آموزش می‌دهند، بلکه ترجیح نمی‌دهند که ریسک استخدام کارمند نامناسب را برای سازمان خود بپذیرند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *