استرالیا

انواع ویزای استرالیا

انواع ویزای استرالیا

برای بازدید یا نقل مکان به استرالیا (انواع ویزای استرالیا)، باید مجوز رسمی را در قالب ویزا دریافت کنید. گزینه‌های زیادی برای مهاجرانی که نیاز و تمایل به ورود به استرالیا دارند وجود دارد. سالانه بیش از 80000 شغل وجود دارد که نیمی از این مکان‌ها به مهاجران ماهر اختصاص می‌یابد. حدود 32000 نفر به خانواده مهاجران می‌روند.

همچنین دانشجویان برای ادامه تحصیلات عالی خود به استرالیا می‌روند. با توجه به نیاز یا هدف خود، می‌توانید برای ویزای زیر 8 دسته مختلف درخواست دهید. برای اخذ ویزای استرالیا و مهاجرت به استرالیا به شرکت مهاجرتی و کاریابی ویکو مراجعه کنید.

ویزای کار با اقامت کوتاه مدت

ویزاهای کاری کوتاه مدت به عنوان ویزای تخصصی اقامت کوتاه، ویزای آموزشی یا ویزای فعالیت موقت طبقه‌بندی می‌شوند.

ویزای اقامت کوتاه مدت برای کار تخصصی – زیر کلاس 400

ویزای کار تخصصی (400) می‌تواند به افرادی اعطا شود که دارای مهارت‌های بسیار تخصصی هستند که به‌راحتی در استرالیا در دسترس نیست و ملزم به انجام کار با ماهیت بسیار تخصصی در استرالیا هستند که مدت کوتاهی است و معمولاً موردنیاز است. برای انجام یک تعهد قراردادی در استرالیا، بین یک ارائه‌دهنده خارج از کشور و یک شرکت استرالیایی.

ویزای مشارکتی

ویزای موقت یا دائم شریک زندگی ممکن است به همسر، شریک واقعی یا نامزد یک شهروند استرالیایی یا مقیم دائم، بر اساس رابطه واقعی زوج اعطا شود. ویزای همسر، زیر کلاس 820/801 است و اگر در خارج از ساحل ارائه شود، 309/100 است.

به‌طور کلی، ویزای برای همسر یک درخواست دومرحله‌ای است که ابتدا ویزای موقت (820 یا 309) اعطا می‌شود و سپس دو سال پس از تاریخ تسلیم، می‌توان بخش دائمی (801 یا 100) را تسلیم کرد، جایی که زوجین باید نشان دهند که هنوز با هم هستند.

انواع ویزای استرالیا

ویزای 300 یک ویزای شریک آینده‌نگر (نامزد) است که فقط زمانی می‌تواند ارائه شود که متقاضی خارج از کشور باشد. زوجین باید شخصاً حضور داشته باشند تا بتوانند این ویزا را دریافت کنند.

ویزای تجاری

برنامه نوآوری و سرمایه‌گذاری تجاری (BIIP) – 188 ویزا

چهار جریان ویزا تحت برنامه نوآوری و سرمایه‌گذاری تجاری، زیر کلاس 188 وجود دارد. ویزاهای برنامه نوآوری و سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار مسیر مستقیمی را برای اقامت دائم پس از سه سال، مشروط به برآوردن شرایط اقامت و سرمایه‌گذاری یا گردش تجاری خاص ارائه می‌دهند. ویزای اولیه پنج سال اعتبار خواهد داشت.
این 4 جریان ویزای تجاری به شرح زیر است:

جریان نوآوری تجاری

متقاضی باید یک آزمون امتیازی را پشت سر بگذارد، یک حرفه تجاری موفق با گردش مالی حداقل 750000 AUD و دارایی خالص 1.25 میلیون دلار استرالیا داشته باشد. متقاضی همچنین باید مالکیت و مدیریت قابل توجهی از یک تجارت استرالیایی را به دست آورد و حفظ کند.

جریان سرمایه‌گذار

متقاضی باید یک آزمون امتیازی را پشت سر بگذارد، 2.5 میلیون AUD را به صندوق سرمایه‌گذاری تحت مدیریت استرالیا برای مدت اعتبار موقت ویزا اختصاص دهد و حداقل دو سال در استرالیا اقامت داشته باشد.

تماس با ما

 

اهمیت جریان سرمایه‌گذار

متقاضی باید حداقل 5 میلیون AUD را به صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت استرالیا برای مدت اعتبار موقت ویزا اختصاص دهد و به‌طور متوسط 40 روز در سال برای دارندگان ویزای اولیه در این کشور اقامت کند.

جریان کارآفرین

متقاضی باید یک فعالیت کارآفرینی منطبق در استرالیا را انجام دهد یا پیشنهاد دهد. یک فعالیت کارآفرینی منطبق با یک ایده نوآورانه که منجر به تجاری‌سازی یک محصول یا خدمات در استرالیا یا توسعه یک شرکت یا تجارت در استرالیا می‌شود، مرتبط باشد.

ویزای والدین

  • کمکی – زیر کلاس‌های 143 (دریایی) و 864.
  • غیر مشارکتی – زیر کلاس 103 (دریایی) و 804

به‌طور کلی دو نوع اصلی ویزای والدین وجود دارد که منجر به اقامت دائم می‌شود که ویزای کمکی و غیر مشارکتی والدین است. هر کدام را می‌توان از داخل استرالیا یا خارج از استرالیا ارائه کرد. در صورتی که حداقل یکی از والدین دارای شرایط سنی تعریف بازنشستگی سالمندان در استرالیا باشد، می‌توان ویزای والدین را در استرالیا تسلیم کرد.
متقاضی ویزای والدین باید آزمون تعادل خانواده را داشته باشد. این بدان معناست که حداقل 50 درصد از فرزندان متقاضی به عنوان شهروند استرالیایی یا مقیم دائم در استرالیا زندگی می‌کنند یا تعداد بیشتری از کودکان به عنوان شهروند استرالیا یا مقیم دائم در استرالیا زندگی می‌کنند تا در هر کشور دیگری.

ویزای موقت فعالیت – آموزش – زیر کلاس 407

ویزای آموزشی (407) به افرادی اعطا می‌شود که به دنبال ارتقای مهارت‌های خود از طریق یک برنامه آموزشی ساختاریافته در محل کار هستند. متقاضی باید سطح مهارت اولیه شغل را داشته باشد و در 24 ماه گذشته 12 ماه تجربه در شغلی که می‌خواهد در آن آموزش ببیند داشته باشد. برنامه آموزشی ساختاریافته دقیق که فرد خارج از کشور در آن آموزش خواهد دید. بسته به مدت زمانی که آموزش موردنیاز است، می‌توان ویزا را برای هر دوره زمانی حداکثر تا 2 سال درخواست کرد.

ویزای موقت– برای انجام فعالیت‌های خاص برای مدت کوتاهی در استرالیا لازم است – زیر کلاس 408.

این ویزا برای افرادی است که باید برای مدت کوتاهی به استرالیا بیایند. انواع مختلفی از ویزاهای فعالیت اقامت کوتاه مدت وجود دارد مانند شرکت کننده دعوت شده در یک رویداد، سرگرمی، اجرا در فیلم یا تلویزیون، کارگر خانگی، کارآموز ورزشی، بازیکن نخبه، مربی، تحقیق و بسیاری موارد دیگر.

ویزای افراد ماهر

ویزای Skilled Independent زیر کلاس 189، ویزای Skilled Nomined زیر کلاس 190 و Skilled Work Regional (موقت) زیر کلاس 491.
اگر فرد ماهری هستید که می‌خواهید در استرالیا زندگی و کار کنید، می‌توانید از طریق سیستم امتیازدهی برای ویزای مهارتی اقدام کنید.

ویزای ماهر ممکن است به افراد ماهری اعطا شود که می‌توانند حرفه‌ای باشند یا کارگران حرفه‌ای باشند و واجد شرایط برنامه مهاجرت ماهر عمومی باشند. شرط اساسی کسب حداقل 65 امتیاز در آزمون است. درخواست شامل دریافت دعوت نامه تحت عنوان ابراز علاقه است. (EOI) برای ارائه درخواست ویزای اقامت دائم یا موقت.
ویزای اسپانسری کارفرما
ویزای موقت کمبود مهارت، طرح انتخاب کارفرما زیر کلاس 186، زیر کلاس 494 منطقه‌ای (موقت) با حمایت کارفرمای ماهر و زیر کلاس RSMS طرح مهاجرت حمایت شده منطقه‌ای 187.
به عنوان یک کسب‌وکار استرالیایی، شما مایلید از یک کارگر ماهر در خارج از کشور به صورت موقت یا دائم حمایت مالی کنید تا با کمبود مهارت در کسب‌وکار خود مواجه شوید. به عنوان یک کارگر ماهر در خارج از کشور، شما دارای مهارت‌ها و تجربه کاری مرتبط و کارفرمایی در استرالیا هستید که مایل است از شما حمایت مالی کند تا برای آن‌ها کار کنید.

شغل شما باید در فهرست افراد ماهر باشد که به فهرست مشاغل مهارتی کوتاه مدت (STSOL) و فهرست مشاغل استراتژیک میان مدت و بلند مدت تقسیم می‌شود. (MLTSSL).

انواع ویزای استرالیا

ویزای دانشجویی یا تحصیلات تکمیلی

ویزای دانشجویی زیر کلاس 500 و ویزای موقت فارغ‌التحصیل زیر کلاس 485.

هر کسی که می‌خواهد کیفیت بالای آموزش استرالیا را تجربه کند، می‌تواند برای ویزای دانشجویی (500) اقدام کند. ارائه‌دهنده آموزش و کشور تابعیت شرایط ویزای دانشجویی را تعیین می‌کند. طیف گسترده‌ای از دوره‌های استثنایی از دوره‌های انگلیسی گرفته تا دکترا و هر چیزی در بین آن‌ها وجود دارد.

هنگامی که دانش‌آموزی مدارک خود را در استرالیا تکمیل کرد و شرایط تحصیلی خاصی را برآورده کرد، می‌تواند برای ویزای موقت فارغ‌التحصیلان ماهر (485) اقدام کند که به آن‌ها حقوق کار نامحدودی می‌دهد. ویزای ساب کلاس 485 دارای دو جریان است. یک جریان کار پس از تحصیل و دیگری یک جریان کار فارغ‌التحصیل است. 485 بسته به مدرک تحصیلی در استرالیا می‌تواند تا 4 سال اعطا شود، با این حال، متداول‌ترین بازه‌های زمانی که برای 485 اعطا می‌شود، 18 ماه یا دو سال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *