آلمان

اکسچنج استیودنت در آلمان چگونه است؟

اکسچنج استیودنت در آلمان

برخی از دانشجویان که در یکی از دانشگاه‌های آلمان موفق به دریافت پذیرش می‌شوند، بعد از مدتی مایل به انتقال به دانشگاه و یا کشور دیگری می‌شوند. شرایط زبانی، امکانات تحصیلی بیشتر و .. دلایلی است که این دانشجویان را به فکر انتقال می‌اندازد. به همین جهت، آشنایی با شرایط اکسچنج استیودنت در آلمان  کمک زیادی به این عزیزان خواهد کرد که در ادامه به بحث پیرامون آن پرداخته‌ایم.

اکسچنج استیودنت در آلمان چگونه است؟

کشور آلمان به دلیل بالا بودن کیفیت آموزشی بر اساس استانداردهای جهانی، بالا بودن رفاه در زندگی، پیشتاز بودن در حوزه‌ی صنعتی، پایین بودن نرخ بیکاری و بسیاری از دلایل دیگر مقصد مهاجرتی بسیاری از دانشجویان است. دانشجویان زیادی از سراسر دنیا با هدف بهره‌مندی از این امکانات رفاهی به آلمان مهاجرت می‌کنند و به علت ناآگاهی از برخی مسائل مربوط به مهاجرت تحصیلی، مجبور به اقدام برای اکسچنج استیودنت در آلمان می‌شوند.

از مهم‌ترین علل این موضوع می‌توان به اجباری بودن زبان آلمانی در برخی از رشته‌ها اشاره کرد. دانشجویان با فکر اینکه می‌توانند به زبان انگلیسی نیز تحصیل کنند برای رشته‌ی مورد نظر اپلای می‌کنند و پس از مهاجرت به آلمان دچار مشکل می‌شوند. دومین علتی که دانشجویان را مجبور به اکسچنج استیودنت در آلمان می‌کند، هزینه‌های زندگی و یا هزینه‌های تحصیلی است که در مؤسسات خصوصی از دانشجویان مطالبه می‌شود. این دانشجویان با این خیال که بدون شک می‌توانند از بورسیه‌‌های تحصیلی استفاده کنند، برای یک دانشگاه در آلمان اپلای می‌کنند اما بعد از مهاجرت تحصیلی متوجه می‌شوند که واجد شرایط دریافت این بورسیه‌ها نیستند.

اکسچنج استیودنت در آلمان

از این رو آگاهی کامل از تمامی جنبه‌های مهاجرت تحصیلی امری مهم و ضروری است که شما می‌توانید با یاری گروه ویکو به آن جامه‌ی عمل بپوشانید. همچنین شما عزیزان می‌توانید برای آگاهی از شرایط اقامت آلمان، ویزای تحصیلی، ویزای جاب آفری، ویزای آوسبیلدونگ و … با همکاران ما تماس حاصل نموده و از راهنمایی‌های آن‌ها بهره‌مند شوید.

شرایط موردنیاز برای اکسچنج استیودنت در آلمان:

مهم‌ترین هدف اکسچنج استیودنت در آلمان، کمک به تأمین نیروهای انسانی متخصص و متعهد موردنیاز این کشور است. کشور آلمان برای اینکه بتواند نیروی کار خود را با آگاهی به نوآوری‌های علمی منطبق بر تجربیات علمی و تخصصی پرورش دهد، اقدامات زیادی انجام داده است. یکی از این اقدامات بهینه‌سازی شرایط اعزام دانشجو می‌باشد.

برای اعزام دانشجو به آلمان، شما نیازمند دریافت نامه‌ی پذیرش از طرف دانشگاه مورد نظر هستید. سپس با پرداخت بیعانه‌ای برای شهریه دانشگاه، می‌توانید ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهید. از دیگر شرایط موردنیاز برای انتقال به دانشگاه‌های آلمان عبارت‌اند از:

  1. پاسپورت معتبر.
  2. سطح سواد کافی.
  3. رزومه‌ی علمی قابل قبول دانشگاه.
  4. مدرک زبان مناسب با رشته‌ی تحصیلی و دانشگاه مورد نظر.
  5. در ستیزه نبودن اعتقادات دینی شما با کشور مقصد.
  6. عدم وابستگی به احزاب.
  7. عدم سوءپیشینه کیفری.

تماس با ویکو

بورسیه‌ی تحصیلی برای دانشجویان انتقالی:

یکی از معروف‌ترین بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان انتقالی، بورسیه‌ی اراسموس پلاس است. این بورس تحصیلی با هدف سازمان‌دهی تبادل دانشجو میان دانشگاه‌های اروپا و سایر نقاط جهان به دانشجویان انتقالی اعطا می‌شود. با کمک این بورسیه‌ی تحصیلی می‌توانید مهارت‌های فرهنگی و زبانی خود را تقویت نموده و وارد بازار کار شوید.

مدت زمانی که شما می‌توانید در خارج از کشور به کمک این بورسیه تحصیل کنید، حداقل 3 ماه و حداکثر 12 ماه است. از جمله شرایط عمومی که برای دریافت این بورسیه به آن‌ها نیازمندید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ثبت‌نام در یکی از مراکز آموزش عالی که در دانشگاه‌ تهران به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری تعلق می‌گیرد.
  2. امضا قرارداد تفاهم همکاری و تبادل دانشجویی اراسموس پلاس بین دانشگاه مبدأ و مقصد.
  3. در رابطه باپردیس‌ها و دانشکده‌ها نیز می‌توانید به مشاور بین‌الملل پردیس یا دانشکده خود مراجعه و از قوانین دقیق آن مطلع شوید.

    اکسچنج استیودنت در آلمانبرای کسب اطلاع بیشتر درخصوص ویزای تحصیلی آلمان، ویزای کاری آلمان و ویزای آوسبیلدونگ با کارشناسان ویکو تماس حاصل فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *