آلمان

بررسی آزمون تابعیت آلمان

آزمون تابعیت آلمان

آزمون تابعیت آلمان در حقیقت به این منظور برگزار می شود که میزان آگاهی افراد متقاضی اخذ تابعیت کشور آلمان؛ درباره مسائل مختلف تاریخی، فرهنگی، اقتصادی و قوانین مدنی این کشور مورد سنجش قرار بگیرد. در واقع آزمون تابعیت آلمان برگزار می شود تا به واسطه آن میزان آشنایی افراد شرکت کننده؛ با آداب و رسوم کشور آلمان مشخص شود.

آزمون تابعیت آلمان چیست؟

کشور آلمان یکی از قدرتمند ترین کشورهای جهان است که در زمینه فراهم کردن رفاه شهروندان خود بسیار موفق عمل کرده است. هر سال از سراسر جهان تعداد زیادی برای اینکه بتوانند در کشور آلمان ساکن شوند و تابعیت این کشور را بگیرند؛ در آزمون تابعیت آلمان شرکت می کنند. پاسپورت کشور آلمان که از کشورهای قدرتمند در زمینه اقتصاد و صنعت می باشد؛ در کشورهای زیادی معتبر می باشد. بنابراین شما با داشتن تابعیت کشور آلمان و این پاسپورت معتبر می توانید به طور آزادانه به کشورهای زیادی سفر کنید.

هم چنین با داشتن تابعیت کشور آلمان شما به طور کامل از کلیه حقوق شهروندی کشور آلمان برخوردار می شوید. بنابراین هر فردی از یک کشور خارجی که قصد داشته باشد تابعیت کشور آلمان را بگیرد؛ می تواند در این آزمون تابعیت شرکت کند و در صورت گرفتن نمره قبولی تابعیت کشور آلمان را دریافت می کند.

اگر شما نیز یکی از این افراد هستید و قصد دارید تابعیت کشور آلمان را دریافت کنید؛ می توانید با کمک گرفتن از مشاوران شرکت کاریابی ویکو که یک شرکت کاریابی بزرگ و موفق در این زمینه است، اطلاعات مربوط به نحوه برگزاری آزمون تابعیت آلمان را کسب کنید.

گروه ویکو در واقع یک شرکت کاریابی بین المللی است که متشکل از یک تیم متخصص و باتجربه است که اطلاعات لازم را درمورد نحوه شرایط اقامت و تابعیت کشور آلمان به شما عرضه می کند. هم چنین در ادامه مقاله امروز نیز اطلاعاتی در این باره کسب خواهید کرد.

آزمون تابعیت آلمان

چرا آزمون تابعیت آلمان برگزار می شود؟

آزمون تابعیت آلمان در حقیقت به این منظور برگزار می شود که میزان آگاهی افراد متقاضی اخذ تابعیت کشور آلمان؛ درباره مسائل مختلف تاریخی، فرهنگی، اقتصادی و قوانین مدنی این کشور مورد سنجش قرار بگیرد. در واقع آزمون تابعیت آلمان برگزار می شود تا به واسطه آن میزان آشنایی افراد شرکت کننده؛ با آداب و رسوم کشور آلمان و هم چنین میزان پایبندی آن ها به قوانین این کشور سنجیده شود.

شرایط برگزاری آزمون تابعیت آلمان

آزمون تابعیت آلمان شامل سی سوال مختلف می باشد. موضوع این سوالات درباره مسائلی هم چون؛ تاریخ، فرهنگ، اقتصاد، قوانین مدنی کشور آلمان می باشد. مدت زمان تعیین شده برای پاسخگویی به سوالات این آزمون شصت دقیقه می باشد. برای اینکه بتوانید نمره قبولی را در این آزمون کسب کنید؛ باید به بیش تراز هفده سوال پاسخ صحیح دهید.

بعد از پاسخگویی به این سوالات نیز در صورت کسب نمره قبولی به شما گواهی قبولی در این آزمون داده می شود. اگر نتوانید به بیش از هفده سوال پاسخ صحیح دهید، نمره قبولی را کسب نمی کنید و باید برای دریافت گواهی قبولی بار دیگر در این آزمون شرکت کنید. برای اینکه فرم درخواست تابعیت کشور آلمان را پر کنید؛ در صورتی که سن شما بالای شانزده سال می باشد؛ شما باید دویست و پنجاه و پنج یورو بابت فرم درخواستی بپردازید.

آزمون تابعیت آلمان

برای افرادی که زیر شانزده سال سن دارند؛ هزینه این فرم پنجاه و یک یورو می باشد. برای اینکه بتوانید درازمدت شرکت کنید؛ هر نفر باید بیست و پنج یورو بپردازد. اگر بتوانید نمره قبولی را کسب کنید؛ برای اینکه گواهی قبولی را به شما بدهند باید بیست و پنج یورو بپردازد. برای اینکه شما بتوانید در این آزمون شرکت کنید؛ باید به مدت هشت سال در آلمان سابقه اقامت داشته باشید.

شما باید دارای یک شغل و درآمد کافی باشید به گونه ای که بتوانید هزینه خود و خانواده تان را پرداخت کنید. در صورت داشتن سابقه کیفری شما حق شرکت در این آزمون را نخواهید داشت. هم چنین شما باید مدرک زبان آلمانی داشته باشید.

در صورتی که شما تابعیت کشوری غیر از کشور آلمان را دارید؛ برای اینکه بتوانید تابعیت کشور آلمان را بگیرید؛ باید تابعیت این کشور را کنار بگذارید. البته اگر این کشور عضو اتحادیه اروپا باشد مانعی برای گرفتن تابعیت دوگانه ندارید. در صورتی که فرد تابعیت کشوری را داشته باشد؛ و این کشور به فرد اجازه ندهد تابعیت را کنار بگذارد؛ برای شرکت در آزمون تابعیت آلمان مانعی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *