آلمان

بررسی اجمالی زندگی دانشجویی در آلمان

زندگی دانشجویی در آلمان

بسیاری از دانشجویانی که در پی مهاجرت تحصیلی به آلمان هستند، علاوه بر مسائل مربوط به تحصیل، نگران هزینه‌های زندگی دانشجویی در آلمان و بسیاری موضوعات دیگر هستند. به همین دلیل کوشش شده است تا در مطالب پیش رو به بیان برخی جنبه‌های زندگی دانشجویی در این کشور پیشرفته و پرطرفدار بپردازیم.

بررسی اجمالی زندگی دانشجویی در آلمان

زندگی دانشجویی در آلمان با توجه به ابعاد مختلفی که دارد، یک بحث پرطرفدار است. از آنجایی که پرداختن به تمام جنبه‌های این موضوع در این محتوا گنجانده نخواهد شد، هر موضوع را در قالب محتوایی ساده و روان در سایت شرکت ویکو قرار خواهیم داد. شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت و یا پرسش سؤالات خود از همکاران ما، مشکلات و سؤالات خود در رابطه با اقامت آلمان، ویزای تحصیلی، ویزای جاب آفری، ویزای آوسبیلدونگ و یا هر موضوع دیگر را برطرف نمایید.

موضوعاتی که در این محتوا بیشتر به آن‌ها پرداخته شده ، هزینه‌های زندگی دانشجویی در آلمان و همچنین کار دانشجویی است. موضوعاتی که مطمئناً دغدغه‌ی بسیاری از شما عزیزان خواهد بود.

زندگی دانشجویی در آلمان

هزینه‌ی زندگی دانشجویی در آلمان:

یکی از مهم‌ترین عواملی که در خرج ماهیانه‌ی شما تأثیرگذار است، دانشگاهی می‌باشد که در آن مشغول به تحصیل هستید. پذیرش در دانشگاه‌های رایگان از این جهت که شما هزینه‌ای بابت تحصیل پرداخت نمی‌کنید، نکته‌ی مثبتی در جهت رفاه مالی شماست.

حال آنکه با تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی، میزان زیادی از هزینه‌های شما صرف شهریه‌ی دانشگاه خواهد شد و از این لحاظ در مضیقه خواهید بود. اما نگران نباشید، شما می‌توانید با دریافت بورسیه‌های تحصیلی که در مطلب جداگانه‌ای به آن‌ها خواهیم پرداخت، همه یا بخشی از این هزینه‌ها را پوشش دهید.

میزان بسیاری از این هزینه‌ها به سبک زندگی شما، شهر انتخابی، منطقه یا محله‌ی مورد نظر و همچنین امکانات رفاهی مانند سوپرمارکت‌ها، سینما، مرکز خرید، بیمارستان، مترو و … بستگی دارد. به همین علت تنها به بیان میانگینی از آنچه بین اغلب دانشجویان مشترک است، خواهیم پرداخت.

  1. مواد غذایی، 200 تا 300 یورو در ماه.
  2. هر پرس غذای رستوران 10 تا 50 یورو.
  3. شارژ ماهانه‌ی آب، برق، گاز، 200 تا 300 یورو.
  4. تعرفه مکالمه همراه برای 1 دقیقه، 10 یورو.
  5. بسته‌های اینترنتی، 50 یورو در ماه.
  6. بلیط یک طرفه‌ی حمل‌ونقل عمومی، 3 یورو.
  7. کرایه‌ی ماهانه‌ی حمل‌ونقل عمومی، 50 تا 70 یورو.
    تماس با ویکو
  8. کرایه ماهانه‌ی خوابگاه، 150 یورو.
  9. کرایه خانه‌ی اشتراکی، 250 تا 350 یورو در ماه.
  10. اجاره‌ی آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر، 700 تا 1,500 یورو در ماه.
  11. اجاره‌ی آپارتمان یک خوابه در خارج شهر، 400 تا 1,200 یورو در ماه.
  12. قیمت خرید هر مترمربع آپارتمان در مرکز شهر، 5,200 یورو.
  13. قیمت خرید هر مترمربع آپارتمان در خارج شهر، 4,500 یورو.

چند نکته‌ی مهم در رابطه با اجاره منزل وجود دارد که باید به آن‌ها توجه نمایید. قبل از اجاره‌ی خانه، حتماً به درجه‌ی گرمایش و سطح انرژی خانه توجه نمایید تا در فصل سرما مجبور به تحمل سرمای زمستان نباشید. قبض آب و برق گاهی بر روی اجاره منزل حساب می‌شود اما گاهی در ابتدای سال هزینه‌ی یک سال را پرداخت می‌نمایید و در پایان سال، با توجه به مصرف شما، مبلغی به شما برگردانده خواهد شد و یا ملزم به پرداخت هزینه‌ی اضافه خواهید بود.

کار دانشجویی در آلمان:

در زمان تحصیل در دانشگاه‌های آلمان، اگر دانشجوی کارشناسی و یا کارشناسی ارشد هستید، می‌توانید حداکثر 20 ساعت در هفته را به کار پاره‌وقت بپردازید. این مدت زمان مجاز برای دانشجویان مقطع دکترا، 30 ساعت کار پاره‌وقت در هفته است. همچنین شما می‌توانید با درآمدی که از این مشاغل به دست می‌آورید، زندگی تقریباً متوسطی را داشته باشید.

زندگی دانشجویی در آلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *