آلمان

بررسی امتیازات کارت دانشجویی در آلمان

امتیازات کارت دانشجویی در آلمان

یکی از قوانین جالب و کارآمد آلمان، امتیازات کارت دانشجویی در آلمان می‌باشد که این کشور در جهت رفاه بیشتر دانشجویان در نظر گرفته است. امتیازاتی که سبب می‌شود یک دانشجوی مقیم آلمان با آرامش خاطر بیشتری نسبت به مخارج روزمره‌ی خود زندگی کند. از آنجایی که دانستن این امتیازات کمک زیادی به شما عزیزان خواهد کرد، به همین علت در این محتوا به بیان آن‌ها پرداخته‌ایم.

بررسی امتیازات کارت دانشجویی در آلمان

شاید به این موضوع فکر کرده باشید که برای دانشجویان که قشر مصرف‌کننده محسوب می‌شوند، غذا خوردن در یک رستوران، رفتن به سینما، رفتن تعطیلات آخر هفته، نوشیدن در بار و بسیاری از این قبیل تفریحات می‌تواند بسیار گران تمام شود. اما جای هیچگونه نگرانی نیست. شما می‌توانید با استفاده از امتیازات کارت دانشجویی در آلمان، تا زمانی‌که کارت دانشجویی خود را به همراه دارید، علاوه بر اینکه پول خود را پس‌انداز کنید، این تفریحات را نیز تجربه نمایید.

در شهرهای دانشگاهی، می‌توانید از تخفیف در رستوران‌ها و کافه‌ها، کتابخانه‌ها، موزه‌ها ، وسایل نقلیه عمومی و حتی تخفیفات مربوط به خرید کالا و مواد غذایی نیز بهره‌مند شوید. این حالت نیازی نیست تا پول زیادی خرج کنید و می‌توانید مقدار زیادی از پول خود را پس‌انداز نمایید.

امتیازات کارت دانشجویی در آلمان

در این متن به بیان بسیاری از این امتیازات خواهیم پرداخت هرچند شما عزیزان می‌توانید بسیاری از سؤالات خود در رابطه با اقامت آلمان، ویزای تحصیلی، ویزای کاری، ویزای اوسبیلدونگ و … را با همکاران ما در شرکت ویکو در میان بگذارید. همکاران ما در بخش پاسخگویی، آماده‌ی جوابگویی به تمام سؤالات شما عزیزان می‌باشند.

موقعیت‌هایی که شما می‌توانید از امتیازات کارت دانشجویی در آلمان بهره‌مند شوید:

همیشه کارت دانشجویی خود را همراه داشته باشید. حتی اگر در لیست قیمت‌های یک فروشگاه تخفیف وجود داشته باشد، می‌توانید سؤال کنید که آیا دانشجویان نیز مشمول این تخفیف می‌شوند یا نه.  تخفیفاتی که شما می‌توانید با استفاده از امتیازات کارت دانشجویی در آلمان از آن‌ها بهره‌مند شوید عبارت‌اند از:

  1. خرید بلیط‌های حمل و نقل عمومی برای اتوبوس‌، مترو و تراموا(Bahn Card) با قیمت کمتر.
  2. تخفیف 25 تا 50 درصدی در کارت راه‌آهن.
  3. برخورداری از نرخ‌های تخفیفی در برخی کمپانی‌های کرایه‌ی ماشین.
  4. کمتر بودن هزینه‌های ورود به موزه‌ها و تئاترها و حتی باغ‌وحش‌ها برای دانشجویان.
  5. استفاده از تخفیف دانشجویی در برخی از آرایشگرها به مناسبت روز دانشجو.
  6. استفاده از برنامه‌های ورزشی دانشگاه‌ با هزینه‌های خیلی کم و یا بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای.
  7. ثبت نام در باشگاه‌های تناسب اندام با استفاده از قیمت‌‌های دانشجویی.
  8. خواندن روزنامه و مجلات مورد علاقه با ارائه‌ی تائیدیه‌ی ثبت‌نام و پرداخت آبونمان کمتر.
  9. شما می‌توانید با ارائه‌ی تائیدیه‌ی ثبت‌نام خود در بانک‌ها نیز از پرداختن هزینه‌های ارائه‌ خدمات معاف شوید.
  10. خریداری بلیط‌های ارزان‌تر برای تماشای بازی‌های خانگی.
  11. استفاده از تخفیف‌های عالی دانشجویی برای خرید برخی از کالاها مانند موبایل، لپ‌تاپ، لوازم خانگی و حتی مواد غذایی.
  12. استفاده از تخفیفات کارت دانشجویی بین‌المللی به هنگام سفر به خارج از کشور، خرید بلیط هواپیما و حتی اجاره کردن یک مکان برای اقامت.

تماس با ویکو

خدمات بیمه دانشجویی:

بیمه‌های موجود در آلمان به دو دسته‌ی دولتی و خصوصی تقسیم می‌شوند. شما می‌توانید با داشتن شرایطی که هر یک از این شرکت‌ها در نظر دارند، از بیمه‌های آن‌ها استفاده نمایید. تمامی افرادی که در کشور آلمان زندگی می‌کنند ملزم به داشتن بیمه‌های درمانی از شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی این بیمه‌ها هستند.  دانشجویان نیز از این قانون مستثنا نیستند.

یکی دیگر از امتیازات کارت دانشجویی در آلمان، استفاده از بیمه‌های دانشجویی و خدمات بهداشت و درمان است. هزینه بیمه دانشجویی در کشور آلمان تقریباً 160  یورو می‌باشد که بر اساس قوانین آلمان شما می‌توانید تنها با پرداخت 80 یورو، از این بیمه‌ها بهره‌مند شوید. برای رفاه بیشتر دانشجویان، نیم دیگر این هزینه‌‌ها را خود دولت آلمان متقبل می‌شود.

امتیازات کارت دانشجویی در آلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *