آلمان

بررسی انواع ویزای کاری آلمان

ویزای کاری آلمان

ویزای کاری آلمان یک اجازه اقامت است که به شما اجازه می دهد در آلمان کار کنید. در این مقاله انواع ویزاهای کاری شامل کارت آبی توضیح داده شده است. ویزای کاری آلمان به دونوع کوتاه ومدت تقسیم می شود. ویزاهای خوداشتغالی وفریلنسری از نوع ویزای کاری در آلمان هستند.

درخواست ویزای کاری آلمان یک گام مهم برای اقامت در این کشور اروپایی است. شما همچنین باید واجد شرایط پاسپورت آلمانی باشید که اخیراً در رتبه سوم بهترین پاسپورت جهان قرارگرفته است. متقاضیان ویزای کاری آلمان به دلیل اینکه این کشور چهارمین اقتصاد بزرگ جهان و بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا را به لطف صنایع پیشرو جهان مانند خودروسازی و مواد شیمیایی دارد. این باعث می‌شود که این کشور برای افرادی که برای کار به آنجا نقل‌مکان کنند، جذاب باشد.

ویزای کاری آلمان

علاوه بر این، دانشگاه‌های خوب، شهرهای چند فرهنگی و هزینه‌های زندگی مناسب در مقایسه با بسیاری از کشورهای قدرتمند اقتصادی دیگر دارد. این برای کسانی که به دنبال ویزای کاری آلمان هستند نکته بسیار مثبتی است.

علاوه بر این، آلمان در شاخص زندگی بهتر OECD امتیاز خوبی کسب کرده است. متوسط درآمد خالص یک‌بارمصرف خانوار 38971 دلار است و 77 درصد از افراد در سن کار شغل دارند. اگرچه اقتصاد قوی است و روحیه کار سخت وجود دارد، تنها 4 درصد از آلمانی‌ها ساعت‌های طولانی کار می‌کنند درحالی‌که میانگین OECD 10 درصد است. کار در آلمان همچنین به معنای حداقل دستمزد تضمین‌ شده و مزایای تأمین اجتماعی خوب است.

آلمان نیز مانند سایر کشورهای اتحادیه اروپا/EFTA دارای سیستم مهاجرتی دولایه است. ساکنان اتحادیه اروپا/EFTA می‌توانند آزادانه به آلمان نقل‌مکان کنند و شغل پیدا کنند، درحالی‌که اتباع کشورهای ثالث معمولاً به یک پیشنهاد شغلی و مجوز برای کار در آنجا نیاز دارند. 11.8 میلیون نفر در آلمان ساکن خارجی هستند. بسیاری از آن‌ها شغل‌های بامهارت بالا را بر عهده می‌گیرند و مشاغل که در آن‌ها کمبود هست را پر می‌کنند. درواقع، کارگران مهاجر نقش کلیدی در پر کردن شکاف‌های بازار کار در آلمان در سال‌های اخیر داشته‌اند.

ویزای کاری آلمان

برای کسانی که قصد اقدام برای ویزای کاری آلمان رادارند باید بدانند که اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان (Bundesamt für Migration und Flüchtlinge – BAMF) سازمان دولتی است که مسئول صدور تمامی ویزاها در آلمان ازجمله ویزای کار است.

چه کسانی به ویزای کاری آلمان نیاز دارند؟

اتباع اتحادیه اروپا/EFTA
  • شهروندان اتحادیه اروپا (EU) یا انجمن تجارت آزاد اروپا (EFTA – متشکل از ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ، و سوئیس) نیازی به ویزای کار آلمان یا اجازه اقامت ندارند. آن‌ها فقط به پاسپورت یا کارت
  • شناسایی معتبر برای نشان دادن در کنترل مرزی نیاز دارند. شهروندان بیکار اتحادیه اروپا/EFTA می‌توانند بیش از سه ماه برای جستجوی کار یا شرکت در آموزش بمانند.
  • شهروندان اتحادیه اروپا/EFTA که بیش از سه ماه اقامت دارند باید در دفتر ثبت‌نام ساکنان محلی خود (Einwohnermeldeamt) ثبت‌نام کنند.
  • برخی از اعضای خانواده اتباع اتحادیه اروپا/EFTA می‌توانند بدون نیاز به ویزا به آلمان بیایند و کار کنند.
اتباع غیر اتحادیه اروپا/EFTA

اگر شما یک تبعه کشور ثالث هستید که برای کار به این کشور می‌آیید، به ویزای کاری آلمان یا مجوز نیاز دارید. همچنین معمولاً قبل از نقل‌مکان به یک پیشنهاد شغلی نیاز خواهید داشت. شصت‌ودو کشور – ازجمله استرالیا، برزیل، کانادا، ژاپن و ایالات‌متحده – با همه کشورهای منطقه شنگن توافقنامه‌هایی دارند که به شهروندان آن‌ها اجازه می‌دهد بدون ویزا سفر کنند و تا 90 روز اقامت داشته باشند.

بااین‌حال، آن‌ها فقط می‌توانند در طول این مدت استخدام کوتاه‌مدت یا آموزش‌های مرتبط باکار را بگذرانند. برای اقامت بیش از 90 روز، آن‌ها به یک مجوز اقامت مرتبط باکار نیاز دارند که در طول مدت اشتغال آن‌ها ادامه داشته باشد.

اگر اهل کشوری هستید که با آلمان موافقت‌نامه ویزا ندارد، برای ورود باید درخواست ویزای کاری بدهید و همچنین اگر اقامت شما بیش از سه ماه باشد، به اجازه اقامت آلمان نیاز دارید.

ویزای کاری آلمان

اتباع بریتانیا از زمان برگزیت

پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا که از اول ژانویه 2021 اجرایی شد، اتباع بریتانیا اکنون در آلمان و سایر کشورهای عضو تحت کنترل مهاجرت هستند. بریتانیا یکی از 62 کشوری است که شهروندان آن می‌توانند تا 90 روز بدون ویزای کاری آلمان به این کشور سفر کنند. بااین‌حال، مگر اینکه برای کار کوتاه‌مدت خاص یا فعالیت اقتصادی کمتر از سه ماه به طول انجامد، اتباع بریتانیا برای کار در آلمان به مجوز نیاز دارند.

انواع ویزای کاری آلمان

به‌طورکلی دو نوع ویزای کار در آلمان وجود دارد. این‌ها هستند:

  1. ویزای کار کوتاه‌مدت – تا 90 روز (سه ماه) معتبر است و قابل تمدید نیست.
  2. ویزای کاری طولانی‌مدت – برای هر چیزی که بیش از سه ماه طول بکشد. آن‌ها معمولاً بسته به نوع کار بین 1 تا 5 سال اعتباردارند. بسیاری از آن‌ها قابل تمدید هستند.

ویزای کار آلمان برای مدت کوتاه

ویزای کار آلمان کوتاه‌مدت برای بازدیدهای مرتبط باکار است که کمتر از سه ماه طول می‌کشد. شما می‌توانید ویزای کوتاه‌مدت شینگنc را برای پوشش دادن هر تکالیف کاری کوتاه دریافت کنید. این شامل:

  • ویزای تجاری که از مهم‌ترین ویزای کاری آلمان هست – برای پوشش وظایف کاری کوتاه‌مدت، جلسات، رویدادها و اجلاس‌ها
  • ویزا برای بازدیدهای رسمی – اگر بخشی از یک دولت یا سازمان بین دولتی هستید که برای مذاکره، مشاوره یا رویدادها به آلمان می‌آیید.
  • ویزا برای رویدادهای فرهنگی یا ورزشی یا بازیگران فیلم – برای کارهای مربوط به هنر، فرهنگ یا ورزش
  • ویزای نمایشگاه و نمایشگاه – برای نمایشگاه‌های صنعتی یا رویدادهای نمایشگاهی یک‌باره

الزامات ویزای کاری آلمان

معمولاً باید مدرکی دال بر هدف بازدید خود ارائه دهید تا بتوانید ویزای کاری آلمان را دریافت کنید. به‌عنوان‌مثال، این می‌تواند:

  • یک دعوت‌نامه
  • یک تماس استخدامی کوتاه‌مدت که تاریخ شروع و پایان استخدام شمارا شرح می‌دهد
  • بلیتی برای نشان دادن حضور شما در یک رویداد، نمایشگاه یا نمایشگاه
  • علاوه بر این، شما باید بودجه کافی برای پوشش اقامت خود داشته باشید. این مبلغ در حال حاضر 45 یورو در روز است.

ویزای کاری آلمان

چگونه برای ویزای کاری آلمان برای مدت کوتاه درخواست بدهیم؟

شما می‌توانید برای ویزای شینگن کوتاه‌مدت در سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خود، در هر مرکز درخواست ویزا در سراسر جهان یا به‌صورت آنلاین از طریق VIDEX درخواست دهید. معمولاً باید موارد زیر را ارائه دهید:

  • فرم درخواست ویزای کاری آلمان به‌صورت تکمیل‌شده و فرم اظهارنامه همراه (مگر اینکه درخواست آنلاین باشد)
  • دو قطعه عکس پاسپورت
  • گذرنامه یا شناسه مسافرتی معتبر
  • جزئیات پرواز برگشت شما
  • جزئیات محل اقامت برای اقامت شما
  • گواهی بیمه سلامت
  • مدرکی مبنی بر بودجه کافی برای هزینه‌های سفر شما که در حال حاضر حداقل 45 یورو در روز است
  • اطلاعاتی که هدف سفر شمارا تأیید می‌کند
  • هرگونه مستندات مرتبط باهدف سفر شما

پردازش این نوع ویزای کاری آلمان معمولاً حدود 15 روز طول می‌کشد. به‌عنوان بخشی از فرآیند درخواست، باید در یک مصاحبه کوتاه در سفارت، کنسولگری یا مرکز درخواست شرکت کنید.

هزینه‌های ویزا

هزینه ویزای کاری آلمان ۸۰ یورو، برای کودکان زیر ۱۲ سال ۴۰ یورو و برای کودکان زیر ۶ سال رایگان است. شما معمولاً نمی‌توانید این ویزا را تمدید یا مبادله‌کنید مگر اینکه شرایط استثنایی وجود داشته باشد.

ویزای کاری آلمان

طول ویزا

کوتاه‌مدت حداکثر 90 روز یا درمجموع 90 روز در یک دوره 180 روزه معتبر است. شما نمی‌توانید آن‌ها را بعدازآن تمدید کنید، جدا از شرایط استثنایی.

ویزای کاری آلمان برای مدت طولانی

ویزای طولانی‌مدت در آلمان به ویزای ملی نوع D معروف است. آن‌ها برای اقامت بیش از سه ماه هستند. انواع مختلفی از ویزای کار طولانی‌مدت در آلمان وجود دارد، ازجمله:

کارت آبی اتحادیه اروپا

– برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با پیشنهاد شغلی ماهر با پرداخت حقوق ناخالص سالانه 56,400 یورو (یا 43,992 یورو برای اکثر مشاغل STEM).

کارگران فارغ‌التحصیل و دارندگان صلاحیت‌های حرفه‌ای – برای سایر کارهای حرفه‌ای که حقوق مطابق با الزامات کارت آبی نیست.

صلاحیت‌های جزئی شناخته‌شده

_ برای کارگرانی که صلاحیت‌های حرفه‌ای به‌طور کامل شناخته‌نشده‌اند. این ویزا به شما این امکان را می‌دهد که در آلمان آموزش ببینید و درعین‌حال برای کسب سایر مدارک لازم کارکنید.

متخصصان فناوری اطلاعات

– برای کارگران ماهر فناوری اطلاعات بدون صلاحیت رسمی، اما حداقل سه سال تجربه اخیر و پیشنهاد شغلی با دستمزد ناخالص سالانه حداقل 50760 یورو

جویندگان کار

– برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و کسانی که دارای صلاحیت‌های حرفه‌ای هستند که در آلمان پیشنهاد شغلی دریافت نکرده‌اند. این ویزا شش ماه اعتبار دارد و به آن‌ها اجازه می‌دهد در صورت یافتن شغل به دنبال کار و انتقال به ویزای/مجوز کاری دیگر باشند.

ویزای کاری آلمان

آموزش حرفه‌ای

– برای کسانی که قرارداد کارآموزی با یک شرکت آلمانی دارند. همچنین اگر زیر 25 سال دارید و حداقل تا سطح B2 آلمانی صحبت می‌کنید، می‌توانید برای جستجوی قرارداد آموزش حرفه‌ای ویزای 6 ماهه دریافت کنید و متقاضی ویزای کاری آلمان باشید.

نقل و انتقالات درون شرکتی (ICT) – برای مدیران، متخصصان یا کارآموزان با شرکت‌های مستقر در خارج از اتحادیه اروپا که شعبه یا شعبه‌ای در آلمان دارند.

Au pairs

– برای افراد زیر 27 سال که می‌خواهند بیایند و به‌عنوان au pair در آلمان کار کنند. این ویزاها تا یک سال اعتباردارند.

ویزا برای اتباع کشورهای خاص – برای ساکنان 16 کشوری که با آلمان توافق‌نامه دارند. این ویزا به افراد بدون صلاحیت حرفه‌ای این امکان را می‌دهد که در صورت داشتن پیشنهاد شغلی قطعی، بیایند و در آلمان کار کنند.

الزامات برای دریافت ویزای کاری آلمان

شما معمولاً به یک پیشنهاد کار با یک کارفرمای آلمانی نیاز دارید، مگر اینکه ویزا داشته باشید که به شما امکان می‌دهد بیایید و به دنبال کار بگردید. علاوه بر این، شما باید شرایط لازم برای این شغل را داشته باشید و شرایط زبان آلمانی را داشته باشید (در بیشتر موارد B1، اما برای برخی از پست‌ها B2).

شرایط درخواست برای ویزای کاری آلمان برای طولانی‌مدت

شما می‌توانید برای ویزای شینگن طولانی‌مدت در سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خود، در هر مرکز درخواست ویزا در سراسر جهان، یا به‌صورت آنلاین با استفاده از VIDEX (به زبان آلمانی) درخواست دهید. اگر شما از یکی از 62 کشوری هستید که شهروندان آن برای ورود به آلمان نیازی به ویزا ندارند، می‌توانید برای اجازه اقامت کاری خود از داخل کشور در اداره مهاجرت محلی خود (Ausländerbehörde) درخواست دهید. مطمئن شوید که این کار را ظرف سه ماه پس از ورود انجام دهید.

ویزای کاری آلمان

الزامات معمول برای ویزای کاری آلمان

  • فرم درخواست تکمیل‌شده
  • دو قطعه عکس پاسپورت
  • پاسپورت معتبر یا شناسنامه عکس‌دار
  • اثبات پوشش بیمه سلامت
  • پیشنهاد کار در آلمان، مگر اینکه برای ویزای جستجوی کار درخواست دهید
  • مدارک تحصیلی یا حرفه‌ای مرتبط با این پست
  • اثبات حقوق سالانه برای موقعیت‌هایی که باید حداقل درآمد داشته باشید (کارفرمای شما می‌تواند این فرم را تکمیل کند)
  • مدارک دانش زبان آلمانی در صورت نیاز (معمولاً سطح B1)
  • اثبات عدم سابقه کیفری برای ویزای کاری در آلمان بسیار ضروری است .

پردازش درخواست‌ها ویزای کاری آلمان برای این مدت در معمولاً بین یکتا سه ماه طول می‌کشد. بااین‌حال، برای برخی از ویزاهای کارگر ماهر، کارفرمای شما می‌تواند برای یک‌روند سریع، که معمولاً حدود 15 روز طول می‌کشد، درخواست دهد.

هزینه‌های ویزا

هزینه ویزای کاری آلمان برای طولانی‌مدت برای بزرگ‌سالان 75 یورو و برای افراد زیر 18 سال 37.50 یورو است. برخی از گروه‌ها نیز واجد شرایط کاهش قیمت یا معافیت از هزینه هستند.

مهاجرت تحصیلی به آلمان

طول ویزا

مدت ویزای کاری آلمان برای طولانی‌مدت شما به قرارداد کاری شما بستگی دارد. بیشتر ویزاهای کاری آلمان و مجوزها در ابتدا یک یا دوساله هستند اما تا زمانی که شما هنوز مشغول به کار هستید قابل تمدید هستند. برخی از ویزاها، به‌عنوان‌مثال، ویزای au pair و ویزای جستجوی کار، قابل تمدید نیستند. کارت آبی اتحادیه اروپا به‌عنوان ویزای اولیه چندساله بااعتبار چهار سال و قابل تمدید ارائه می‌شود.

اگر می‌خواهید شغل خود را در آلمان تغییر دهید، ممکن است لازم باشد به ویزا یا مجوز دیگری تغییر دهید. ابتدا باید شرایط ویزا/مجوز موجود خود را بررسی کنید. اگر شک دارید، با اداره مهاجرت محلی خود تماس بگیرید.

ویزای کاری آلمان برای دانشجویان

دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا/EFTA برای کار در آلمان نیازی به ویزا یا مجوز ندارند. بااین‌حال، آن‌ها فقط می‌توانند 20 ساعت در هفته در طول‌ترم کار کنند. اگر ساعات کاری بیش از این باشد، باید حق بیمه تأمین اجتماعی را پرداخت کنند.

کسانی که از کشورهای غیر اتحادیه اروپا/EFTA هستند که دارای ویزای دانشجویی یا اجازه اقامت آلمان هستند، می‌توانند تا 120 روز کامل (یا 240 نیم روز) در هرسال در حین تحصیل کار کنند. اگر می‌خواهید بیشتر از این کارکنید، باید به اداره مهاجرت محلی خود (Ausländerbehörde) برای اجازه کار درخواست دهید. استثنا در این مورد است اگر دانشگاه شمارا به‌عنوان دستیار علمی استخدام کند. در این مورد هیچ محدودیتی اعمال نمی‌شود.

ویزای کاری آلمان

شما می‌توانید تا 10 ساعت در هفته با ویزای آموزش حرفه‌ای کارکنید، در صورت داشتن جابجایی. به‌طورکلی، دانشجویانی که دارای ویزای دوره زبان، ویزای درخواست دانشجویی و ویزای کوتاه‌مدت هستند، نمی‌توانند کار پولی در آلمان انجام دهند. به همین ترتیب، شما نمی‌توانید با ویزای دانشجویی آلمان به‌صورت خوداشتغالی یا به‌عنوان فریلنسر کارکنید.

ویزای کاری آلمان برای دانشجویان

اگر دانشجوی کارشناسی ارشد هستید که در حال انجام تحقیقات دانشگاهی یا Ph.D هستید. دریکی از دانشگاه‌های آلمان، ممکن است واجد شرایط دریافت کارت آبی اتحادیه اروپا باشید، که به شما این حق را می‌دهد که به دنبال کاری بگردید که مطابق با شرایط شما باشد.

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا/EFTA در آلمان می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی، مجوز اقامت خود را برای جستجوی کار تمدید کنند. این تمدید برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی 18 ماه و برای کسانی که دوره‌های حرفه‌ای را گذرانده‌اند 12 ماه است.

ویزای کاری آلمان برای خوداشتغالی، فریلنسرها و کارآفرینان

شما می‌توانید به آلمان بیایید و کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید یا به‌عنوان فریلنسر (Freiberufler) دریکی از مشاغل آزاد کار کنید. در این مورد، باید نشان دهید که ایده کسب‌وکار شما به نفع اقتصاد آلمان خواهد بود. این به معنای تولید یک طرح تجاری قابل‌اجرا و نشان دادن شواهدی از مهارت‌ها / صلاحیت‌های لازم به همراه مدرکی مبنی بر تأمین مالی برای شروع کسب‌وکار شما است.

برای واجد شرایط بودن به‌عنوان یک فریلنسر، باید صلاحیت خود و هرگونه مجوز یا عضویت موردنیاز در نهادهای حرفه‌ای مربوطه را اثبات کنید. علاوه بر این، اگر بیش از 45 سال دارید، باید مدارکی دال بر ترتیبات بازنشستگی خود ارائه دهید.

کسانی که خارج از اتحادیه اروپا/EFTA هستند می‌توانند برای شروع کسب‌وکار خود یا کار به‌عنوان فریلنسر درخواست ویزا/مجوز کنند. هردوی این ویزاها ۷۵ یورو هزینه‌دارند و در ابتدا برای سه سال اعتباردارند اما قابل تمدید هستند.

ویزای کاری آلمان برای کارگران فصلی/موقت

آلمان ویزای خاصی برای کار فصلی یا موقت ندارد. بااین‌حال، اتباع غیر اتحادیه اروپا/EFTA می‌توانند برای ویزای شینگن کوتاه‌مدت برای کار فصلی تا 90 روز یا حداکثر 90 روز در هر دوره 180 روزه درخواست دهند.

شما باید در یک موقعیت کاری فصلی دریکی از مشاغل کشاورزی آلمان مشغول به کار شوید و با حداقل 30 ساعت کار در هفته موافقت کنید. اگر این شرایط را داشته باشید، آژانس کار فدرال برای شما مجوز کار کوتاه‌مدت صادر می‌کند و می‌توانید ویزای کاری آلمان دریافت کنید.

اگر شاغل یا خود اشتغال نیستید و در کشور خود حق بیمه اجتماعی ندارید، ممکن است نیاز به پرداخت بیمه اجتماعی در آلمان داشته باشید. کارفرمایان معمولاً بیمه درمانی کارگران فصلی را پوشش می‌دهند. بااین‌حال، اگر این‌طور نیست، ممکن است لازم باشد پوشش خود را ترتیب دهید.

ویزای کاری آلمان

همچنین می‌توانید از ویزای شینگن کوتاه‌مدت برای کار موقت در هر شغلی که در آلمان با کمبود کوتاه‌مدت مواجه است، استفاده کنید. مجدداً، برای آمدن و کار برای مدت محدودی با یک کارفرمای آلمانی باید توافق‌نامه‌ای داشته باشید. آژانس کار فدرال اطلاعاتی در مورد فرصت‌های ویزای موقت برای مشاغل کمبود در آلمان دارد.

کار داوطلبانه و سابقه کار در آلمان

چند ویزای آلمان برای کسب تجربه کاری یا داوطلبی وجود دارد. برای مثال، اگر دانشجو هستید و می‌خواهید رزومه خود را بهبود ببخشید، این نوع ویزای کاری آلمان برای شما مفید است. شما می‌توانید با ویزای توریستی شینگن به مدت 90 روز یا کمتر در آلمان دوره کارآموزی بگذارید.. بااین‌حال، به خاطر داشته باشید که نمی‌توانید در این ویزا کار پولی انجام دهید. برای تجربه کاری کوتاه‌مدت یا کار در آلمان، به ویزای تجاری شینگن نیاز دارید.

سه ویزای بلندمدت آلمان مربوط به داوطلبی و تجربه کاری وجود دارد. این‌ها هستند:

  1.  کارآموزی – برای دانشجویانی که در کشورهای دیگر می‌توانند در یک شرکت آلمانی تجربه کار کنند
  2.  تعطیلات کاری – برای ساکنین 18 تا 30 ساله در برخی کشورها برای کار در حین سفر تا 12 ماه در دسترس است.
  3.  داوطلبانه – برای شرکت در طرح‌هایی مانند خدمات داوطلبانه اروپا (EVS) در طول تحصیل یا زمانی که در یک سال فاصله هستید.

برای هر یک از این ویزاها، قبل از درخواست خود، به توافق‌نامه‌ای با شرکت یا سازمان آلمانی نیاز دارید. روند درخواست مشابه با سایر ویزای کاری آلمان است و هزینه ویزای طولانی‌مدت برای بزرگ‌سالان 75 یورو و برای افراد زیر 18 سال 37.50 یورو است.

ویزای کار در آلمان برای اعضای خانواده

آلمان سه دسته مختلف ویزای خانوادگی برای پیوستن به اقوام ساکن در این کشور دارد. این‌ها هستند:

  1. ویزای خانوادگی برای پیوستن به اتباع آلمانی در آلمان
  2. ویزا برای پیوستن به اتباع اتحادیه اروپا/EFTA در آلمان
  3. ویزای خانوادگی برای پیوستن به اتباع غیر اتحادیه اروپا/EFTA در آلمان

هر ویزای خانوادگی به دارنده اجازه می‌دهد بدون مجوز قبلی یا مجوزهای اضافی در آلمان کار کند.
اگر به یکی از اقوام خود ملحق می‌شوید که دارای ویزای طولانی‌مدت و اجازه کار در آلمان هستند، اجازه کار نیز خواهید داشت.
هزینه این نوع ویزاها برای بزرگ‌سالان 75 یورو و برای افراد زیر 18 سال 37.50 یورو است.

ویزای کاری آلمان

درخواست تجدیدنظر و شکایت در مورد ویزای کاری آلمان

اگر درخواست ویزای کاری آلمان شمارد شده باشد، می‌توانید ظرف یک ماه پس از دریافت حکم، نسبت به تصمیم خود در سفارت یا کنسولگری آلمان تجدیدنظر کنید. VisaGuide.world نکاتی را برای نوشتن یک نامه تجدیدنظر خوب ارائه می‌دهد.

اگر از نتیجه درخواست تجدیدنظر خود ناراضی هستید، می‌توانید ظرف یک ماه پس از دریافت تصمیم، آن را به دادگاه‌های اداری در آلمان ببرید.

کارت آبی اتحادیه اروپا چیست؟ چه کسی واجد شرایط آن است؟ کجا می‌توانم آن را تهیه کنم؟

کارت آبی اتحادیه اروپا توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای اتباع کشورهای ثالث صادر می‌شود. دارنده کارت آبی اتحادیه اروپا حق اقامت در اتحادیه اروپا را به‌منظور اشتغال‌زایی دارد.

مبنای قانونی برای کارت آبی اتحادیه اروپا دستورالعمل شورای 2009/50/EC است. کارت آبی اتحادیه اروپا به‌ویژه برای جذب اتباع کشورهای ثالث باصلاحیت بالا به مشاغلی طراحی‌شده است که در آن کمبود کارکنان واجد شرایط وجود دارد یا در آینده احتمال بروز کمبود وجود دارد. این‌یکی از بهترین موقعیت برای دریافت ویزای کاری آلمان است.

کارت آبی اتحادیه اروپا مجوز اصلی اقامت برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از خارج است. این‌یک روش ساده است که برای اتباع کشورهای ثالث که مایل به استفاده از استعدادهای خود در آلمان هستند، طراحی‌شده است.

ویزای کاری آلمان

الزامات:

متقاضیان باید مدرکی ارائه دهند که مدرک دانشگاهی دارند و شغلی به آن‌ها پیشنهادشده است که درآمد ناخالص سالانه حداقل 56.400 یورو را فراهم می‌کند. در مشاغلی که شغل‌های خالی برای مثال وجود دارد. پزشکان، مهندسان، دانشمندان علوم طبیعی، ریاضی‌دانان و متخصصان فناوری اطلاعات به دلیل کمبود کارکنان واجد شرایط نمی‌توانند پر شوند.

این‌طور مشاغل فرصت‌های طلایی برای دریافت ویزای کاری آلمان رادارند. برای جلوگیری از سوءاستفاده، در چنین مواردی مقامات شرایط و ضوابط پیشنهاد شغلی را با توجه به ساعات کار و حقوق بررسی می‌کنند.

کارت آبی اتحادیه اروپا امتیازات ویژه‌ای را به مهاجران و خانواده‌های آن‌ها ارائه می‌دهد. چشم‌انداز به دست آوردن وضعیت اقامت دائم در مراحل اولیه، متقاضیان بالقوه را تشویق می‌کند تا آینده بلندمدت خود را در آلمان برنامه‌ریزی کنند.

پس از 33 ماه اقامت، دارندگان کارت آبی واجد شرایط مجوز تسویه‌حساب هستند. کسانی که ثابت کنند مهارت‌های زبان آلمانی خوبی دارند، ممکن است پس از 21 ماه مجوز اقامت دریافت کنند.

شما می توانید برای دریافت آخرین اطلاعات در مورد ویزای کاری آلمان به وبسایت مهاجرتی ویکو مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *