آلمان

بررسی مراحل تحصیل در آلمان

مراحل تحصیل در آلمان

یکی از موضوعاتی که ذهن بسیاری از دانش‌آموزان و والدین آن‌ها و همچنین دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به آلمان را دارند به خود مشغول کرده است، مراحل تحصیل در آلمان می‌باشد. مراحلی که آگاهی از قوانین آن‌ها کمک زیادی در اخذ پذیرش از این مؤسسات آموزشی به شما عزیزان خواهد کرد و گامی در جهت پیشرفت شما خواهد بود.

بررسی مراحل تحصیل در آلمان

یکی از کشورهای اروپایی که سالانه تعداد زیادی از افراد تحصیل کرده را به خود جذب می‌کند، کشور آلمان است. این کشور به دلیل شرایط ایده‌آلی که برای قشر تحصیل‌کرده‌ی خود در تمامی مقاطع فراهم کرده است، میزبان دانش‌آموزان و دانشجویان زیادی از سراسر دنیا می‌باشد. از آنجایی که سیستم آموزشی آلمان با ایران دارای تفاوت‌های عمده‌ای است، بررسی مراحل تحصیل در آلمان برای کسانی که قصد مهاجرتی به این کشور زیبا را دارند، امری مهم و حیاتی خواهد بود.

مطمئناً با مطالعه‌ی مطالب پیش رو سؤالات زیادی در ذهن شما خواننده‌ی گرامی به وجود می‌آید که می‌توانید با مراجعه به صفحه‌ی اصلی وب‌سایت شرکت ویکو به آن‌ها پاسخ دهید. همچنین همکاران ما پاسخگوی مشکلات شما عزیزان در رابطه با اقامت آلمان، ویزای تحصیلی، ویزای جاب آفری، ویزای آوسبیلدونگ و یا هر موضوع مهاجرتی دیگری هستند.

مراحل تحصیل در آلمان

مراحل تحصیل در آلمان به ترتیب:

  1. مدارس:

مقاطع تحصیلی در مدارس آلمان شامل پیش‌دبستانی(3 تا 6 سالگی)، دبستان(6 تا 10 سالگی) و دبیرستان(10 تا 18 سالگی) است. تحصیل در مقطع ابتدایی اجباری بوده و دبیرستان‌های آلمان نیز به سه گروه زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

  1. Hauptschule که مدارس فنی و حرفه‌ای هستند و شرط ورود به آن‌ها داشتن نمره‌ی 5 تا 9 است.
  2. Realschule که همان مدارس کار و دانش هستند و شرط ورود به آن‌ها کسب نمره 5 تا 10 می‌باشد.
  • Gymnasium یا مدارس نظری که می‌توانید با داشتن نمره‌ی بین 10 تا 13 به این مدارس وارد شوید.

دولت مرکزی آلمان دخالت بسیار  کمی در سیستم آموزشی مدارس دارد و هر ایالت به صورت جداگانه تصمیم‌گیری می‌کند. کلاس‌ها در مدارس دولتی معمولاً به زبان آلمانی هستند. در مدارس بین‌المللی، خصوصی و حتی شبانه‌روزی، دروس به دو زبان آلمانی، انگلیسی و یا هر دوی آن‌ها ارائه می‌شود. برای تحصیل در این مدارس، شما ملزم به پرداخت شهریه‌ هستید. گران‌ترین این مدارس، مدارس شبانه‌روزی هستند که سالانه تقریباً 30 هزار یورو از دانش‌آموزان دریافت می‌کنند.

تماس با ویکو

  1. کارشناسی و کارشناسی ارشد:

مقطع کارشناسی در آلمان دارای 6 تا 8 ترم و پس از آن کارشناسی ارشد 2 تا 4 ترم است. دانشگاه‌های ارائه‌دهنده‌ی این مقاطع به دو دسته‌ی دولتی و خصوصی تقسیم‌بندی می‌شوند. برای اینکه بتوانید در دانشگاه‌های دولتی تحصیل کنید، می‌بایست در آزمون‌های زبان TestDaF و یا DSH و همچنین آزمون‌ استعداد تحصیلی TestAS ، GMAT و یا GRE نمره‌ی قابل قبول دانشگاه را اخذ نمایید.

تحصیل در این دانشگاه‌ها رایگان بوده و دروس نیز به زبان آلمانی ارائه می‌شوند. در دانشگاه‌های خصوصی نیازی به گذراندن آزمون استعدادیابی نیست و تنها شرط پذیرش، داشتن نمره‌ی مورد نظر هر موسسه در آزمون آیلتس می‌باشد. این دانشگاه‌ها به صورت سالانه مبالغ مشخصی را به عنوان شهریه دریافت می‌کنند. در تمامی این دانشگاه‌ها داشتن معدل بالای 13 الزامی است.

در رابطه با تحصیل در رشته‌ها‌ی پزشکی، معدل دیپلم شما می‌بایست 20 باشد. آزمون زبان مورد نیاز برای این رشته‌ها معمولاً آزمون زبان آلمانی است. علاوه بر آن شما باید در آزمون پزشکی Medizinertest  و یا TMS(Test für Medizinisch Studiengänge) نیز نمره‌ی ‌قبولی را دریافت نمایید.

  1. دکترا:

این مقطع معمولاً بین 3 تا 4 سال طول می‌کشد. برای ورود به این مقطع نیازی به قبولی در آزمون ورودی نیست اما ارائه مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی از الزامات اخذ پذیرش در مقطع دکترا می‌باشد. تحصیل دکترا در آلمان رایگان است.

مراحل تحصیل در آلمان

برای اطلاعات بیشتر درمورد ویزای تحصیلی آلمان، ویزای کاری آلمان و ویزای آوسبیلدونگ با کارشناسان ویکو تماس حاصل فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *