آلمان

بررسی مرخصی والدین در آلمان

مرخصی والدین در آلمان

مرخصی والدین در آلمان یک نوع مرخصی می‌باشد که والدینی که دارای کودک یا نوزاد هستند، می‌توانند از این مرخصی استفاده کنند و البته، والدین در این مرخصی هیچ‌گونه حقوقی دریافت نمی‌کنند. موضوع مرخصی والدین هم شامل پدران و هم شامل مادران می‌باشد و هر دو والد برای گذراندن وقت بیشتر با کودکان خود، از این مرخصی استفاده می‌کنند.

مرخصی والدین در آلمان چگونه است؟

مرخصی والدین در آلمان یک نوع مرخصی می‌باشد که والدینی که دارای کودک یا نوزاد هستند، می‌توانند از این مرخصی استفاده کنند و البته، والدین در این مرخصی هیچ‌گونه حقوقی دریافت نمی‌کنند. موضوع مرخصی والدین هم شامل پدران و هم شامل مادران می‌باشد و هر دو والد می‌توانند برای گذراندن وقت بیشتر با کودکان خود، از این مرخصی استفاده می‌کنند.

والدین با استفاده از این مرخصی، می‌توانند کم‌تر کار کنند و یا اینکه در طی مرخصی، سرکار نروند و بعد از اتمام مرخصی، به شغل خود برگردند و فعالیت و کار خود را از سر بگیرند. لازم به ذکر است، امکان اخراج افرادی که از مرخصی والدین استفاده کرده‌اند، وجود ندارد؛ مگر اینکه برخلاف مفاد و قوانین مرخصی والدین عمل کنند.

مرخصی والدین در آلمان دارای شرایط و ضوابطی می‌باشد که می‌توانید برای آشنایی با این شرایط، با گروه ویکو در ارتباط باشید. گروه ویکو یک شرکت کاریابی موفق است که می‌تواند قوانین و شرایط مرخصی والدین در آلمان را برای شما به‌صورت واضح بازگو نماید.

مرخصی والدین در آلمان

شرایط استفاده از مرخصی والدین در آلمان

برای استفاده از مرخصی والدین در کشور آلمان، شرایطی وجود دارد که در صورت دارا بودن آن شرایط، می‌توانید از مرخصی والدین استفاده کنید. در ذیل به شرایط برخورداری از مرخصی والدین در آلمان پرداخته شده است.

▪︎یکی از شرایط استفاده از مرخصی والدین، کارمند بودن والد می‌باشد.

▪︎اگر والد با کودک خود زندگی می‌کند، والد می‌تواند حق استفاده از این مرخصی را داشته باشد.

▪︎حضانت کودک بر عهده‌ی والد او باشد.

▪︎اجازه‌ی اقامت در آلمان به همراه اجازه کار در این کشور را داشته باشید.

▪︎اگر بیشتر از ۱۵ ماه است که در آلمان زندگی می‌کنید، حق استفاده از مرخصی والدین را دارید.

 

اگر کسی در یک اداره‌ی دولتی، شاغل است و مشغول به فعالیت می‌باشد، کارمند محسوب می‌شود که می‌تواند در صورت صلاح‌دید خود، درخواست استفاده از مرخصی والدین بدهد. همچنین، کسانی که کار نیمه‌وقت انجام می‌دهند، دارای مینی جاب هستند، کارآموز هستند و یا اینکه در حین کارآموزی مشغول به کار هستند، حق برخورداری از مرخصی والدین را دارند.

مرخصی والدین در آلمان

اما بهتر است که بدانید؛ دانشجویان، افراد بیکار، خانه‌دار و دانش آموزان مدارس نمی‌توانند از این نوع مرخصی استفاده کنند.

درواقع برای وقت گذراندن با کودک خود؛ که چه ازنظر بیولوژیک فرزند شما باشد و چه او را به فرزندخواندگی قبول کرده باشید، می‌توانید از مرخصی والدین استفاده کنید. حتی در برخی موارد خاص، می‌توانید برای نگهداری از برادر و خواهر خود نیز درخواست مرخصی بدهید. البته درصورتی‌که پدر و مادر شما نتوانند از فرزندشان، به‌خوبی مراقبت کنند.

سخن آخر

بسیاری از افراد به دلایل مختلفی کشور آلمان را برای زندگی و اقامت موقت یا دائم خود انتخاب می‌کنند. اما بهتر است قبل از مهاجرت به آلمان، با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید. تا بتوانید در کشور آلمان یک زندگی بهتری داشته باشید. توصیه‌ی ما به شما، مشاوره با متخصصان و مشاوران شرکت کاریابی ویکو است. این شرکت کاریابی بین‌المللی دارای مشاوران زبده و متخصصی می‌باشد. که می‌توانند صفر تا صد قوانین مربوط به زندگی در آلمان را برای شما توضیح دهند و در یک مهاجرت موفق یاری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *