آلمان

بررسی نظام انتخاب رشته در آلمان

نظام انتخاب رشته در آلمان

از آنجایی که سیستم آموزشی کشور آلمان با ایران متفاوت است، دانستن این تفاوت‌ها برای کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارند امری مهم و حیاتی خواهد بود. به همین جهت برای آرامش خاطر بیشتر شما عزیزان تلاش کرده‌ایم تا با بررسی نظام انتخاب رشته در آلمان کمکی در جهت انتخاب بهتر شما کرده باشیم.

بررسی نظام انتخاب رشته در آلمان

کشور آلمان به دلیل کیفیت آموزشی بالا، جزو کشورهای معتبر دنیا در حوضه‌ی تحصیلی به شمار می‌رود. به همین جهت سالانه میزبان تعداد زیادی دانش‌آموز و دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف از سراسر دنیا می‌باشد. این کیفیت بالای آموزشی نتیجه‌ی تفاوت در سطح استانداردهای آموزشی و نظام انتخاب رشته در آلمان است. اگر شما خواهان تحصیل در این کشور رویایی هستید، مطالب گردآوری شده در این محتوا را از دست ندهید.

شما عزیزان می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با اقامت آلمان، ویزای تحصیلی، ویزای جاب آفری، ویزای آوسبیلدونگ و یا هر موضوع دیگری با همکاران ما در تماس باشید. همچنین می‌توانید از طریق وب‌سایت گروه ویکو سؤالات خود را با همکاران ما در میان گذاشته و از راهنمایی‌های آن‌ها بهره‌مند شوید.

نظام انتخاب رشته در آلمان

چگونگی نظام انتخاب رشته در آلمان:

کشور آلمان یکی از کشورهای پیشرفته‌ی ‌دنیا در زمینه­های علمی و تحقیقاتی می‌باشد و جوایز نوبل بسیاری را در این زمینه کسب کرده است. عمده­ی این جوایز در زمینه‌های پزشکی، شیمی و فیزیک بوده است. این کشور به علت فراهم نمودن امکانات تحصیل رایگان، سالانه میزبان دانشجویان زیادی از سراسر دنیا می‌باشد. نظام انتخاب رشته در آلمان به علت تفاوت‌هایی که با بسیاری از کشورها از جمله ایران دارد، توانسته است قشر تحصیل‌کرده‌ی خود را به گونه‌ای متفاوت از سایر کشورها تعلیم داده و وارد بازار کار کند.

از مهم‌ترین خصوصیت مراکز آموزشی در این کشور، آزادی در انتخاب رشته و همچنین دانشگاه است. اما در قبال این آزادی، تنها خواستار برآورده سازی شرایط لازم برای اخذ پذیرش دانشگاه‌ها و مدارس خود می‌باشد. هر یک از ایالت­های کشور آلمان مسئول نظام آموزش و پرورشی خود می‌باشد و دولت فدرال نقش کمتری را در این حوضه ایفا می­کند.

تماس با ویکو

نظام انتخاب رشته در آلمان:

در مهدکودک‌های آلمان شما می‌توانید کودک 1 تا 6 ساله‌ی خود را به صورت اختیاری ثبت‌نام نمایید. پس از آن، از 6 سالگی، آموزش رسمی آلمان در مقطع دبستان آغاز می­گردد(تحصیل در این مقطع برای همه اجباری می‌باشد). این دوره­ی تحصیلی 10 سال ادامه خواهد داشت و پس از آن، مدارس به دو گروه کلی تقسیم می­شوند.

گروه اول مدرسه­های فنی هستند که شامل دوره­های تئوری و همچنین کارآموزی می‌باشند و دانش‌آموز پس از گذراندن این مقطع می‌تواند جذب بازار کار شود. گروه دوم شامل گرایش‌های مختلف دبیرستان است و دانش­آموزانی که امتحانات نهایی این دوره­­ را با موفقیت پشت سر گذاشته و موفق به دریافت گواهینامه­ی Abitur شوند، می‌توانند برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور اقدام نمایند. البته قابل ذکر است که در برخی از ایالت‌های آلمان این آزمون برگزار نمی‌شود و دانش‌آموز برای ورود به دانشگاه ملزم به شرکت در آزمون سنجش توانایی می‌باشد که به صورت کتبی و شفاهی برگزار می‌گردد.

انواع نظام انتخاب رشته در آلمان:

  1. انتخاب رشته­ی آزاد: این حالت برای رشته­های فیزیک، ریاضی و مهندسی اتفاق می‌افتد. برای این انتخاب رشته شما باید شرایط ورود به دانشگاه و رشته مورد نظر را داشته باشید تا بتوانید از دانشگاه پذیرش بگیرید.
  2. انتخاب رشته­ی محدود: این گونه انتخاب رشته بیشتر در مورد رشته­هایی همچون پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی و رشته‌هایی از این قبیل می‌باشد. ارزیابی برای ورود به این رشته‌ها از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. به طور کلی برای ورود به این رشته‌ها، شما می‌توانید با داشتن نمره­ی پایانی بالا در مقطع قبلی، قبولی در امتحان ورودی دانشگاه، توصیه­نامه، انگیزه نامه و مصاحبه از این دانشگاه‌ها پذیرش بگیرید.

نظام انتخاب رشته در آلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *